سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار /  رسانه‌ها در آمریکا مزدور سیا هستند از واشنگتن پست تا نشنال جئوگرافیک

 رسانه‌ها در آمریکا مزدور سیا هستند از واشنگتن پست تا نشنال جئوگرافیک

 

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را متهم کرد که بار دیگر به استخدام مسئولان رسانه‌های آمریکایی روی آورده و در جهت‌دهی به افکار عمومی این کشور نقش دارد.

«رابرت اف‌کندی جونیور» برادرزاده «جان اف‌کندی» رئیس‌جمهور سابق آمریکا که در سال 1963 به طرز مشکوکی کشته شد؛ این روزها حسابی در آمریکا خبرساز شده است وی که از حزب دموکرات نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا شده است، روزی نیست که علیه جریان اصلی سیاست و حکومت در آمریکا موضع نگیرد، مسئله کرونا، جنگ اوکراین، سانسور در رسانه‌ها‌، جنگ‌طلبی دولت بایدن مسائلی هستند که نوک پیکان حملات کندی را دربر می‌گیرند. وی که چندی پیش سانسور دولتی را محکوم کرده و دولت بایدن را به سرکوب آزادی بیان متهم کرده بود در اظهارات تازه‌ای اعلام کرده است رسانه‌ها در آمریکا از «واشنگتن‌پست» گرفته تا «نشنال‌جئوگرافیک» مزدور سیا هستند.

به گزارش ایرنا، «رابرت کندی» در صفحه شخصی خود در توئیتر گفت‌وگویی را متشر کرد و در ادامه آن باراک اوباما رئیس‌جمهوری وقت آمریکا را متهم کرد که در سال ۲۰۱۶ از سرگیری همکاری رسانه‌ها و سیا را تصویب کرده و با فعال‌سازی دوباره «عملیات مرغ مقلد» زمینه اثرگذاری و شکل‌دهی بر افکار عمومی جامعه این کشور را فراهم کرده است. به گفته کندی، افسران ارشد و یا همکاران سیا در گرداندن برخی از رسانه‌های این کشور از جمله تارنمای دیلی‌بیست و نشریات رولینگ استون، نیویورک‌تایمز، استمیتسونیَن، نشنال‌جئوگرافیک، نیچر و واشنگتن‌پست نقش دارند.

این چهره جنجالی با اشاره به «عملیات مرغ مقلد» و متهم ساختن بیش از ۴۰۰ نفر از سردبیران و دبیران رسانه‌های آمریکایی به همکاری با سیا و امضای توافق محرمانگی با این نهاد اطلاعاتی، افزود: در سال ۱۹۷۵ که همکاری نشریات و شبکه‌های تلویزیونی آمریکا با سیا برملا شد، این سازمان وعده داد که از همکاری با روزنامه‌نگاران آمریکایی دست بکشد؛ هرچند که به استخدام روزنامه‌نگاران دیگر کشورها ادامه داده است. «کندی» گفت: سیا بزرگ‌ترین حامی مالی روزنامه‌نگاران در سراسر جهان بوده و از طریق سازمان توسعه بین‌المللی آمریکا (USAID) این اقدام را انجام می‌دهد. وی با اشاره به اسنادی که چندی پیش در افشای نفوذ تشکیلات اطلاعاتی آمریکا در توئیتر فاش شد، گفت: اف‌بی‌آی و سیا در توئیتر و فیسبوک دست به تحریف و دستکاری اطلاعات زده و در ساکت کردن کاربران «نامطلوب» نقش دارند.

ترامپ: با افتخار به زندان می‌روم!

دونالد ترامپ دیگر نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از حزب جمهوری‌خواه نیز این روزها حسابی خبرساز شده است. وی که قرار است روز پنج‌شنبه رسماً بازداشت و روانه زندان شود در اظهارنظری تازه درباره بازداشت آتی خود به اتهام تلاش برای ابطال نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، گفت که «با افتخار» به زندان می‌رود. به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت روزنامه دیلی‌میل، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در شبکه اجتماعی شخصی خود به نام «تروث سوشال» نوشت: «هیچ‌کس تاکنون مانند من برای سلامت انتخابات نجنگیده است. برای این کارم با افتخار در ایالت جورجیا بازداشت خواهم شد. خدا آمریکا را حفظ کند.»

گفتنی است در چهاردهم ماه اوت(23 مرداد) دونالد ترامپ و ۱۸ تن دیگر به تلاش برای ابطال نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در ایالت جورجیا متهم شدند. متهمان تا روز جمعه فرصت دارند تا خود را برای ثبت اطلاعات تحویل مقامات اجرای قانون ایالت جورجیا دهند. به ‌احتمال زیاد، ترامپ خود را در زندان «فالتون» در ایالات جورجیا تسلیم خواهد کرد. برای او قرار وثیقه‌ای به مبلغ ۲۰۰ هزار دلار تعیین شده است. همچنین به ترامپ دستور داده شده تا از انتشار پیام‌های تهدیدآمیز در فضای مجازی خودداری کند. ترامپ پس از بازداشت اثر انگشت خود را ثبت خواهد کرد و حتی این احتمال وجود دارد که تصویرش مانند دیگر مجرمان در زندان ثبت شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

داعش خراسان، سگان آمریکایی

ويدئو/ داعش خراسان، سگان آمریکا

سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد

هاله غریط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.