سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / شکنجه‌گر بودن سیا و اف‌بی‌آی از سوی دادگاه در آمریکا تأیید شد

شکنجه‌گر بودن سیا و اف‌بی‌آی از سوی دادگاه در آمریکا تأیید شد

یک قاضی نظامی در آمریکا فاش کرد که ماموران امنیتی در این کشور ضمن رفتار وحشیانه و شکنجه‌های ضد انسانی بازداشتی‌ها آنها را مجبور به اعتراف به کاری کرده‌اند که مرتکب نشده بودند.

نام آمریکا عجین شده با نقض فاحش حقوق بشر؛‌ نقض فاحش حقوق بشر به شرایطی می‌گویند که نادیده گرفتن حقوق مسلم انسان به صورت موردی و استثنائی نقض نشود بلکه به صورت گسترده و به تعداد بسیار زیاد رخ دهد. مثلا نقض حقوق تیره‌های اقلیت آمریکایی مثل سیاه‌پوستان و سرخ پوستان این کشور، پلیس آمریکایی بدون هیچ بهانه و دلیلی اگر شک و شبهه‌ای نسبت به یک آمریکایی آفریقایی‌الاصل پیدا کند آنگاه،‌ بی‌هوا به سمت او شلیک می‌کند و او را از پای درمی‌آورد. این وضعیت خیابان‌ها و معابر عمومی آمریکاست؛ حالا حدس بزنید که در پستوها و زندان‌های این کشور چه جنایات هولناکی رقم می‌خورد. به تازگی منابع آمریکایی فاش کرده‌اند که بازجویان این کشور رفتارهای غیرانسانی را با یک بازداشتی خارجی داشته‌اند. حکم یک قاضی دادگاه نظامی آمریکا فاش می‌کند که سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) و پلیس فدرال (اف‌بی‌آی) آمریکا از شکنجه‌های شدید برای گرفتن اعتراف از زندانیان گوانتانامو استفاده می‌کنند.

داستان فقط به سوءرفتار با زندانیان محدود نمی‌شود بلکه ماجرا به اعترافاتی بازمی‌گردد که در نتیجه این شکنجه‌ها بوده است. «لانی آکوستا» قاضی دادگاه نظامی آمریکا تاکید می‌کند که اعترافات عبدالرحیم النشیری نفر متهم در جریان حمله 11 سپتامبر، در پی سال‌ها آزار و اذیت سازمان سیا و اف‌بی‌آی مجبور به اعترافاتی شده که ابدا حقیقت ندارد. وکلای النشیری و پنج مرد متهم در حمله ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به برج‌های دوقلو، بیش از ده سال است که تلاش می‌کنند تا اسناد و اقرارهایی که در نتیجه شکنجه به دست آمده را حذف کنند.

گزارش‎های منتشره حاکی از آن است که این افراد پس از آن‌که تحت بازداشت سازمان اطلاعات آمریکا درآمدند، زیر شکنجه‌هایی از جمله غرق مصنوعی و ضرب و شتم فیزیکی قرار گرفته‌اند. رفتار وحشیانه ماموران امنیتی آمریکا صدای نهادهای بین‌المللی را هم درآورده است. سازمان ملل در خردادماه اعلام کرد که رفتار آمریکا با النشیری در زندان گوانتانامو نقض آشکار حقوق بشر است. گروه کاری سازمان ملل در مورد بازداشت‌های خودسرانه آمریکا ابراز نگرانی و تاکید کرده که وضعیت سلامت جسمی و روانی زندانیان بسیار نگران‌کننده است.

گفتنی است،‌سوءرفتار آمریکایی با زندانیان تنها محدود به گوانتانامو نمی‌شود و پیش از این رفتارهای غیرانسانی در زندان ابوغریب به ثبت رسیده است. برهنه کردن زندانیان در شرایطی که چشمانشان بسته است و آزار آنها با سگ‌های وحشی برخی اقداماتی که تنها از آمریکایی‌ها برمی‌آید.

بازداشت ترامپ

دونالد ترامپ تا پایان هفته یعنی روز پنج شنبه یا جمعه باید خود را تسلیم زندان فالتون کانتی در ویرجینیا کند و آماده شود تا دادگاه رسیدگی به تخلفاتش برگزار شود. طبق رویه قضائی آمریکا شخصی که در انتظار محاکمه است باید تا موعد برگزاری دادگاه به صورت موقت زندانی شود مگر آن‌که امکان آزادی با قید وثیقه ممکن باشد. این مدت زمان گاهی یک هفته و گاهی تا یک سال هم طول می‌کشد اما اوضاع برای ترامپ متفاوت است و پیش‌بینی می‌شود او تنها کمتر از یک ساعت تا برگزاری دادگاه تحت‌الحفظ باشد. ترامپ به ارتکاب 37 فقره جرم از جمله پرداخت حق‌السکوت و خارج کردن اسناد محرمانه از محل کار محکوم شده است. ترامپ ضمن رد همه این اتهامات تاکید می‌کند که دولت بایدن در اقدامی سیاسی ضمن آن‌که بر نهاد قضائی آمریکا تاثیرگذاری دارد،‌ به دنبال حذف سیاسی او از رقابت‌های انتخاباتی آتی است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

داعش خراسان، سگان آمریکایی

ويدئو/ داعش خراسان، سگان آمریکا

سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد

هاله غریط

یک دیدگاه

  1. خدا را شکر که در نظام مقدسی نفس می‌کشیم که نیروهای نظامی یا شبه نظامی آن ابدا دست به شکنجه نمی‌زنند
    خدا را شکر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.