سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / نشست جهانی طب سنتی در هند

نشست جهانی طب سنتی در هند

نخستین نشست جهانی طب سنتی در ایالت گجرات هند

از دهلی نو، این اجلاس دو روزه با موضوع “به سوی سلامت و رفاه برای همه” به بررسی نقش طب سنتی کامل در رسیدگی به چالش‌های بهداشتی و پیشرفت در سلامت جهانی و توسعه پایدار می‌پردازد.

تدروس آدهانوم رئیس سازمان جهانی بهداشت در افتتاحیه این نشست دو روزه با بیان اینکه یکی از نقاط قوت طب سنتی درک رابطه نزدیک سلامت بشر با محیط زیست است گفت: به همین دلیل سازمان جهانی بهداشت متعهد است از کشور‌ها برای آزاد کردن توانمندی‌های طب سنتی خود از طریق مرکز جهانی این طب حمایت کند.

وی افزود: ما می‌خواهیم این نشست همیشه برگزار شود؛ شاید هر دو سال یک بار برای تشکیل انجمن جهانی برای به اشتراک گذاری مدارک و بهترین اقدام‌ها در به کارگیری طب سنتی برگزار شود.

رییس سازمان جهانی بهداشت اظهارداشت: طب سنتی مساله‌ای مربوط به گذشته نیست. در همه کشورها، جوامع و فرهنگ‌ها تقاضای روزافزون برای طب سنتی وجود دارد. طب سنتی، مکمل و یکپارچه به خصوص برای پیشگیری و درمان بیماری‌های غیر واگیر، سلامت روان و پیری سالم مهم است.

تدروس آدهانوم ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی از طریق این نشست و مرکز جهانی طب سنتی تلاش می‌کند مدارک و داده‌هایی برای تشکیل سیاست ها، استاندارد‌ها و قوانینی برای استفاده ایمن، مقرون به صرفه و عادلانه از طب سنتی فراهم کند.

رئیس سازمان جهانی بهداشت این نشست را فرصت مهمی برای گسترش درک و استفاده از طب سنتی نامید و گفت:اگر هدف اصلی این نشست جهانی، به طور موثر اعمال شود، طب سنتی با نظام‌های سلامت ملی به صورت مطلوب ادغام خواهد شد.

رییس سازمان جهانی بهداشت با سه درخواست سخنان خود را پایان داد: نخست اینکه از همه کشور‌ها می‌خواهیم متعهدانه بهترین راه‌های ادغام طب سنتی و مکمل با نظام سلامت ملی خود را بیازمایند. دوم از همه شما می‌خواهم پیشنهاد‌های مبتنی بر مدارک خاص و قابل اجرای خود را مشخص کنید تا راهبرد‌های بعدی نشست بعدی طب سنتی سازمان جهانی بهداشت را بدانیم.

سوم اینکه از شما می‌خواهم از این نشست به عنوان نقطه آغاز جنبش جهانی برای آزاد سازی قدرت طب سنتی از طریق علم و نوآوری استفاده کنید.

مانسوک مانداویا وزیر بهداشت و رفاه خانوادگی هند نیز در مراسم افتتاحیه ضمن استقبال از هیات‌ها و شرکت کنندگان گفت: این اجلاس جهانی فرصتی برای گفتگو، تبادل ایده، همکاری و مشارکت‌های بین المللی در زمینه طب سنتی است.

وی افزود: برای قرن ها، طب سنتی نقش اساسی در ارتقای سلامت فردی و جامعه ایفا کرده است. حتی در دوران مدرن، تقاضا برای دارو‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی طبیعی و گیاهی بر اهمیت پایدار شیوه‌های درمانی سنتی نشان می‌دهد.

ساربانان سونووال وزیر طب سنتی هند نیز گفت: اولین اجلاس جهانی طب سنتی از اهمیت گسترده برخوردار است، زیرا این فراتر از مرز‌ها می‌رود، ذهن را برای بهداشت آینده متحد می‌کند و اهمیت دور جدیدی را در مراقبت‌های بهداشتی در سطح جهانی نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد که این اجلاس به شناسایی زمینه‌ها برای همکاری و نوآوری در طب سنتی و رسیدن به اهداف سلامتی همگانی کمک می‌کند.

نشست جهانی طب سنتی سازمان جهانی بهداشت در کنار نشست وزرای بهداشت گروه بیست در شهر گاندی‌نگر ایالت گجرات درحال برگزاری است.

از ۱۹۴ کشور عضو سازمان جهانی بهداشت ۱۷۰ کشور استفاده خود از طب سنتی و مکمل را از سال ۲۰۱۸ تایید کردند، اما تنها ۱۲۴ کشور گزارش دادند که قوانین یا مقرراتی برای استفاده از دارو‌های گیاهی دارند.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جام جهانی شمشیربازی تیمی؛ ایران به المپیک راه یافت

مسابقات شمشیربازی تیمی اسلحه سابر از سری جام جهانی ۲۰۲۴ .

طرح «سلامت خانواده» به نام ایران ثبت جهانی شد

برنامه سلامت خانواده ابتکار جمهوری اسلامی ایران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.