سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / طرح «سلامت خانواده» به نام ایران ثبت جهانی شد

طرح «سلامت خانواده» به نام ایران ثبت جهانی شد

سازمان جهانی بهداشت، «برنامه سلامت خانواده» را ابتکار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر اساس اعلام مسئول منطقه‌ اروپای سازمان بهداشت جهانی، این برنامه را به نام ایران ثبت کرد.

به گزارش وبدا، وزیر بهداشت کشورمان که در اجلاس وزرای بهداشت کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای در قزاقستان حضور یافته است، به ارائه دستاورد‌های بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی ایران در این اجلاس پرداخت که مورد توجه مسئولان سازمان جهانی بهداشت و کشورهای عضو این سازمان قرار گرفت.

بهرام عین‌اللهی همچنین در هفتمین اجلاس وزرای بهداشت کشور‌های عضو اجلاس شانگهای درخصوص دسترسی به آب سالم و مراقبت‌های بهداشتی به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در حاشیه این اجلاس با بیان این که کشورمان در حوزه مراقبت‌های بهداشتی دستاورد‌های متعدد و متنوعی داشته است، گفت: این دستاوردها مورد توجه کشور‌های عضو شانگهای قرار گرفته و این کشورها خواستار همکاری‌های دانشگاهی و همچنین همکاری در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی با جمهوری اسلامی ایران هستند. روند دسترسی مردم در ایران به آب آشامیدنی سالم بسیار افزاینده بوده و طرح سلامت خانواده، محور اساسی در سلامت جامعه در نظر گرفته شده است.

 تقدیر مدیر سازمان جهانی بهداشت

 از اجرای برنامه سلامت خانواده در ایران

وزیر بهداشت کشورمان در حاشیه هفتمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در قزاقستان با دکتر «هانس هنری کلگ»، مدیر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت دیدار و گفت‌وگو کرد.

«هانس هنری کلگ» در این دیدار با تقدیر از اجرای برنامه ملی سلامت خانواده در جمهوری اسلامی ایران، این طرح را ابتکار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پژشکی کشورمان دانست.بر اساس اعلام مسئول منطقه‌ اروپای سازمان بهداشت جهانی، این برنامه به نام ایران ثبت جهانی شد. وی ضمن ارزشمند خواندن برنامه ملی سلامت خانواده در ایران، خواستار همکاری بین منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت و اشتراک تجارب موفق بین کشورهای عضو این دو منطقه شد. عین‌اللهی نیز در این دیدار با اشاره به اجرای برنامه ملی سلامت خانواده، گفت: در حال اجرای دقیق این برنامه هستیم و تسهیلات خوبی برای آن در نظر گرفته‌ایم. وزیر بهداشت، اساس و محور این طرح را خانواده دانست و گفت: برخلاف بسیاری از جوامع که نهاد خانواده کارکرد اصلی خود را از دست داده، در کشور ما، خانواده کانون اصلی تربیت، جامعه‌پذیری و تامین و ارتقای سلامت است. عین‌اللهی با تاکید بر تقدم بهداشت بر درمان، ابراز امیدواری کرد که مدل اجرای برنامه ملی سلامت خانواده در ایران بتواند الگویی برای سایر کشورها باشد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

در محضر قرآن _ سوره تکویر

قاری گیلانی محمد صالح مهدی زاده به سبک سعید مسلم

روز جهانی قدس در فرانسه

تظاهرات روز قدس در مقابل مسجد جامع پاریس، وحضور مسلمانان و آزادیخواهان طرفدار مقاومت فلسطین در محافل اسلامی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.