سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / اسرائیل سیلی خورد انفجار بزرگ در صنایع نظامی البیت

اسرائیل سیلی خورد انفجار بزرگ در صنایع نظامی البیت

انفجار بزرگ «البيت»، مجتمع نظامی رژیم صهیونیستی که در 5 كيلومتري تل‌آويو قرار دارد، درست 48 ساعت پس از عمليات تروریستی داعش در حرم شاهچراغ شيراز رخ داد! گويي «پروژه‌های ناامن‌سازي ايران» در تل‌آويو عملیاتی می‌شوند! این چندمین انفجاری است که طی ماه‌های گذشته، در بزرگ‌ترین صنایع نظامی رژیم صهیونیستی رخ می دهد.

آن‌چه از آن تحت عنوان «فروپاشي داخلي اسرائیل» ياد مي‌شود، نوك كوه يخ بحرانی است که به قول صهیونیست‌ها، در تاریخ این رژیم بی‌سابقه است. ماجراي اصلي در اسرائیل وقتي خود را نشان مي‌دهد كه می‌بینیم مجموعه‌اي از بحران‌ها صهيونيست‌ها را محاصره کرده و باز به قول خود صهیونیست‌ها «درحال خفه‌کردن اسرائیل است.» اين بحران‌ها نه فقط ناشي از اختلافات داخلي و درگيري و زد و خورد روزمره ميان صهيونيست‌هاست، بلكه از جانب مجموعه‌اي از تهديدات امنيتي و حوادث مشكوك نیز هست. حوادثي كه ابعاد خسارات آن بسيار گسترده است، اما منشا و عوامل آن براي صهيونيست‌ها قابل رديابي نيست. تازه‌ترين حادثه امنيتي مشكوك در مناطق اشغالي فلسطين نيز در مجتمع صنایع نظامی «البیت» در شمال تل‌آویو رخ داده است که با توجه به حضور انبوه آمبولانس‌ها نشان می‌دهد، تلفات و خسارات سنگینی برجای گذاشته است.

درباره صنایع نظامی البیت

«البيت» که بزرگ‌ترین تولیدکننده تسلیحات در رژیم اسرائیل است نامش طي 45 روز گذشته با مجموعه‌اي از انفجارها گره خورده است. طبق گزارش‌هایی که منتشر شده تازه‌ترين انفجار در البيت در ساعت يك و بيست دقيقه بامداد! در اين مجموعه صنعتي رخ داده و نور و صداي انفجار تا كيلومترها دورتر نيز شنيده شده است. مرکز نظامی «البيت» در کمتر از ۵ کیلومتری تل‌آویو واقع شده است. نكته مهم در اين انفجارها آن است كه اين حوادث به صورت زنجيره‌اي حداقل در يك و ماه نيم اخير تكرار شده‌اند. در واقع در کمتر از یک ماه و نیم اخیر، ۲ انفجار در هرتزلیا، یک انفجار در کارخانه‌های رافائل و حالا انفجار چهارم در تاسیسات البيت رخ داده است.

نکته بعدی این است که انفجار در البیت دقیقا 48 ساعت پس از حمله تروریستی داعش – بخوانید اسرائیل- به حرم شاهچراغ شيراز رخ می‌دهد، گويي شكست پروژه ناامن‌سازي در ايران پاسخ خود را در تل‌آويو دريافت كرده است. اگرچه نيروي تروريستي داعش در علميات خود در شيراز شكست خورد، اما بحران ناامني رژيم صهيونيستي تازه شروع ماجراست. سال‌‎هاست كه صهيونيست‌ها تقويت حضور داعش در منطقه را براي تضعيف كشورهاي مخالف خود در دستور كار قرار داده‌اند. هنوز تصاوير بستري و خدمت‌رساني درماني تل‌آويو به نيروهاي تكفيري و تروريستي در سوريه و حتي عيادت نتانياهو از نيروهاي زخمي تكفيري در بيمارستان‌هاي تل‌آويو در آرشيو بسياري از منابع خبري موجود است. گروه تروريستي داعش از سال 2014 فعاليت خود در منطقه را تشديد كرد و طي حدود 9 سال گذشته اين گروه تروريستي تقريبا در بسياري از كشورهاي جهان و منطقه دست به عمليات‌هاي ايذايي مختلف زده است، در اين ميان نكته جالب آن است كه تا كنون هيچ گزارشي از فعاليت داعش علیه اسرائیل اعلام نشده است. در واقع داعش در همه اين سال‌ها هيچ‌گاه تهديدات خود را متوجه تل‌آويو نكرده، بلكه در جهت منافع صهيونيست‌ها تلاش داشته تا كشورهاي منطقه را با ناامني روبه‌رو كند. گويي داعش چك نسيه صهيونيست‌ها براي ناامن‌سازي كشورهاي منطقه بوده است كه تا كنون نقد نشده، اما همچنان تل‌آويو اميد بسياري دارد تا بتواند از طريق اقدامات تروريستي داعش و ديگر گروه‌هاي تكفيري همسو اهداف خود را در منطقه دنبال كند. براساس گزارش‌ها، البیت سیستمز (Elbit Systems) شامل شرکت هوافضا و صنایع جنگ‌افزاری و فناوری اطلاعات ارتش رژيم اسرائیل است که طیف گسترده‌ای از تجهیزات دفاعی و جنگ‌افزاری شامل ارتباطات رادیویی، پهپاد، انواع رادارها، تجهیزات نیروی دریایی، و سلاح‌های کنترل از راه‌دور را تولید می‌کند و برخی شعب آن در آمریکا، انگلیس، ایتالیا فرانسه، کلمبیا و برزیل مستقر است. در واقع البیت، قلب موشکی رژيم اسرائیل قلمداد می شود. البيت البته در مجتمع صنعتی «رمات هاشارون» قرار دارد و اين منطقه صنعتي شامل کارخانه‌هاي تولید اسلحه، مهمات و مواد منفجره است و مساحت مجتمع حدود ۷۵۰ هکتار عنوان شده است. اين منطقه مهم رژيم صهيونيستي مانند جزیره‌ای مستطیل شکل است که جز کارمندان آن مکان هیچ‌کس نمی‌تواند به آن نزدیک شود، اما كساني كه انفجار اخير البيت را برنامه‌ريزي كرده بودند، فراتر از نيروهاي امنيتي تل‌آويو توانستند از اين موانع عبور كرده و عمليات خود را با موفقيت به سرانجام برسانند.

بی‌پاسخ نمی‌ماند

در عين حال تل‌آويو از اين مسئله آگاه است كه اقداماتش در منطقه از طريق گروه تروريستي داعش از جمله در حرم شاهچراغ شيراز بي‌پاسخ نمي‌ماند. در واقع پاجنباندن داعش در ايران كمتر از 48 ساعت پاسخ خود را در انفجار و ناامني تل‌آويو خواهد گرفت و اين موضوعي نيست كه صهيونيست‌ها از آن بي‌اطلاع باشند، اگرچه مقامات تل‌آويو پس از حوادث مشكوك در سرزمين‌هاي اشغالي عادت دارند كه سر خود را زير برف كنند و مدعي شوند كه منشا اين حوادث نامعلوم است، اما خود آن‌ها بهتر از هركسي مي‌دانند چه خبر است!

موفقيت عمليات البيت

انفجار بامداد سه شنبه در مجتمع صنايع نظامي البيت با موفقيت توانست بخشي از تجهيزات و صنايع توليد تسليحات رژيم صهيونيستي را نابود كند. اگرچه منابع رسمي تل‌آويو از جمله «تايمز اسرائيل» زخمي شدن 3 نيروي خود را در اثر اين انفجار تائيد كرده‌اند، اما تصاوير صف شبانه بيش از 20 دستگاه خودرو آمبولانس و نيروهاي امدادي را در ساعات اوليه انفجار نشان مي‌دهد! 20 آمبولانس برای 3 مجروح؟! صف آمبولانس‌ها در جاده منتهي به البيت نشان مي‌دهد كه احتمالا تلفات صهيونيست‌ها در اين انفجار بسيار بيشتر است و احتمالا با كشته شدن تعدادي ديگر همراه بوده است.

شاهدان عینی چه می‌گویند؟

منابع آگاه به نقل از یکی از شاهدان اين انفجار گفته‌اند: «ناگهان نور بسیار شدیدی دیدیم که آسمان را مثل روز روشن کرد. یک چراغ زردرنگ و قارچ بزرگی از دود را از سمت رامات هاشارون(محل انفجار) دیدم. سه یا چهار ثانیه طول کشید. فکر کردم شاید یک موشک باشد.» با وجود آن كه شدت انفجار البيت بسيار گسترده بود، اما منابع رسمي تل‌آويو ترکیدگی کپسول گاز و نشت انبار مواد شيميايي را علت حادثه عنوان كرده‌اند، اما انفجار هيچ كپسول گازي باعث ايجاد ابر قارچ مانندي از دود نمي‌شود! رسانه‌ها پيشتر نيز در اول تیر۱۴۰۲ از وقوع انفجار مهیب در یک انبار مواد شیمیایی متعلق به ارتش در هرتزلیا (شمال تل‌آویو) خبر دادند که در پی آن، حفره‌ای عمیق و دود سفید و قارچی‌شکل ایجاد شد و تصوير گودال آن انفجار نيز براي صهيونيست‌ها قابل سانسور نبود، اگرچه منابع تل‌آويو بارديگر منشا آن انفجار را نامشخص عنوان كردند.

در محاصره موشك‌ها هستيم

از سوي ديگر، صهيونيست‌ها وضعيت امنيتي خود را به‌دليل توان موشكي نيروهاي مقاومت در خطر مي‌بينند، تا آن‌جا كه «اسحاق بریک»، ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی به شبكه 13 تل‌آويو گفته است كه دشمن ما کمربندی دارد که اسرائیل را احاطه کرده است، من آن را «حلقه خفه‌کننده» می‌نامم، چراکه بیش از ۲۵۰ هزار راکت و موشک از همه طرف ما را محاصره کرده‌اند. اسحاق بریک افزود: «دشمن ما هزاران موشک نقطه‌زن با کلاهک صدها کیلوگرمی و هزاران پهپاد در اختیار دارد.» اسحاق بریک همچنین اذعان کرد: «امروز ما در خطرناک‌ترین وضعیت هستیم، باید همزمان با پنج جبهه مقابله کنیم؛ این پنج جبهه حزب‌الله در لبنان، سوریه، حماس و جهاد در غزه و مقاومت کرانه باختری هستند.»

همچنين شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد كه منابعی در کابینه بنیامین نتانیاهو می‌گویند اطلاعات کامل درباره وضعیت آمادگی ارتش نه فقط از کمیته فرعی و مردم بلکه از وزرای کابینه نیز مخفی نگه داشته می‌شود. همچنين موریا ولبرگ، تحلیلگر امور سیاسی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: «تلاش‌های نخست وزیر برای مخفی کردن وضعیت آمادگی ارتش همچنان ادامه دارد. نتانیاهو در نشست روز یک‌شنبه با رهبران ارشد ارتش و رئیس ستاد در راستای مقدمه‌چینی برای جلسه محرمانه کمیته خارجه و امنیت که دو روز دیگر برگزار می‌شود، به آنها گفت این جلسه قابل تأمل است. همه چیزی که آن‌جا می‌گویید به بیرون درز خواهد کرد.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چه کسی باور می‌کرد در دانشگاه‌های آمریکا شعار مرگ بر اسرائیل سر بدهند؟

حسن رحیم‌پور ازغدی

روایت وحید شمسایی از شب عملیات وعده صادق

پاسخ ایران به اسرائیل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.