سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ادامه مرگبارترین آتش‌سوزی قرن در آمریکا با تصاویر «آخرالزمانی»‌

ادامه مرگبارترین آتش‌سوزی قرن در آمریکا با تصاویر «آخرالزمانی»‌

آتش‌سوزی‌های جنگلی در جزیره مائویی در‌ هاوایی، رکورد مرگبارترین آتش‌سوزی را در بیش از یک قرن گذشته در آمریکا ثبت کرده است.

 در حالی برخی‌ها صحنه‌های آتش‌سوزی در‌ هاوایی را با تصاویر «آخرالزمانی»‌ مقایسه کرده‌اند، که فرماندار ‌هاوایی، هشدار داده تعدادِ ۹۳ کشته در این اتفاق همچنان در حال افزایش است. تاکنون حدود دو هزار و 200 سازه ویران یا آسیب دیده و ۶ میلیارد دلار خسارت به منطقه مائویی وارد شده است.

همچنین به گزارش ایرنا به نقل از سی‌ان‌ان، براساس تحقیقات انجمن ملی حفاظت از آتش ایالات متحده، در حالی که مقامات جزیره مائویی برای شناسایی قربانیان تلاش می‌کنند، تعداد کشته‌شدگان آتش‌سوزی جنگلی مائویی در اواخر روز یکشنبه به حداقل ۹۳ نفر افزایش یافت و آن را به مرگبارترین آتش‌سوزی جنگلی آمریکا در بیش از ۱۰۰ سال اخیر تبدیل کرد.

جاش ‌گرین فرماندار‌ هاوایی نیز در یک کنفرانس خبری با تاکید بر اینکه این حادثه بزرگ‌ترین فاجعه طبیعی است که تا به حال تجربه کرده‌ایم، افزود: این یک فاجعه طبیعی نیز خواهد بود که بهبودی از آثار و عواقب آن زمانی دراز و باورنکردنی به طول خواهد انجامید.

آتش‌سوزی جنگل‌ها در ساحل غربی جزیره مائویی از سه‌شنبه شروع شد و وزش باد شدید به آن دامن زد. این آتش‌سوزی شهر لاهاینا را محاصره کرده و برخی از مردم در خیابان‌ها گرفتار شده و برخی دیگر نیز خود را به آب‌های اقیانوس انداختند.

فرماندار‌ هاوایی با اشاره به حادثه‌ای که یک سال بعد از پیوستن این ایالت به آمریکا رخ داد، گفت: در سال ۱۹۶۰ وقتی یک موج بزرگ جزیره بیگ (بزرگ‌ترین جزیره ایالت ‌هاوایی) را فراگرفت ۶۱ تن کشته شدند. این‌بار احتمال دارد که شمار کشته‌شدگان افزایش شدیدی داشته و از آمار آن سال فراتر رود.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از شهر لاهاینا از بین رفته است، افزود: گویی یک بمب به این شهر اصابت کرده است.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا پنج‌شنبه آتش‌سوزی جنگل‌ها در‌ هاوایی را یک «فاجعه بزرگ» خواند و فرمان ارائه کمک‌های فدرال را صادر کرد.

جزیره مائویی دارای آژیرهای اضطراری است که برای هشدار در مورد بلایای طبیعی و سایر تهدیدات در نظر گرفته شده است اما به نظر نمی‌رسد که این آژیرها در هنگام وقوع آتش‌سوزی در این جزیره به صدا درآمده باشند.

مقامات مائویی هنوز تصویر دقیقی از اینکه دقیقاً در رابطه با این آتش‌سوزی چه هشدارها و اعلان‌هایی به ساکنان این جزیره ارسال شده و اینکه آیا از طریق پیام متنی، ایمیل یا تماس‌های تلفنی انجام شده است، ارائه نکرده‌اند.

واکنش دیرهنگام دستگاه‌های مسئول به گسترش دامنه‌ آتش‌سوزی در جزایر‌ هاوایی، خشم و عصبانیت شدید مردم را در پی داشته است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، شمار قربانیان آتش‌سوزی ‌هاوایی که در بیش از یک قرن گذشته بی‌سابقه بوده نزدیک به یکصد نفر گزارش شده است.

نیرو‌های امداد و نجات هم تنها بخشی از منطقه مصیبت‌زده را جست‌وجو کرده‌اند.

بسیاری از ساکنان جزیره مائویی می‌گویند برخلاف دارا بودن یکی از بهترین سیستم‌های هشدار در جهان، هیچ علامت یا نشانه‌ای مبنی بر اعلان خطر دریافت نکرده‌اند.

واقعیت این رویداد غم‌انگیز کم‌کم آشکار می‌شود. بسیاری از مردم هنگام فرار از لا‌هاینا در آتش‌سوزی گرفتار شدند.

نیرو‌های ارتش در جست‌وجو برای یافتن افرادی هستند که هنوز اثری از آنها دیده نشده است.

ارتش و نیرو‌های گارد ملی آمریکا هم برای کمک‌رسانی به اقدام‌های آتش‌نشانی پیوسته‌اند.

همچنان که شمار جان‌باختگان افزایش پیدا می‌کند بسیاری از مردم از تلاش و جست‌وجو برای یافتن عزیزان خود ناامید نشده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی، لاهاینا یک شهر توریستی در ساحل غربی جزیره مائویی بود که حالا خیابان‌های آن تا لبه اقیانوس سوخته است. آتش‌سوزی ابتدا از علفزارهای طبیعی آغاز شده بود.

آتش‌سوزی‌های ‌هاوایی سال به سال بیشتر شده بود اما این‌بار شهر لاهاینا را با خاک یکسان کرده است.

مقامات با استفاده از سگ‌های آموزش‌دیده به‌دنبال راهی برای تشخیص اجساد هستند. به‌دنبال نشانه‌هایی از اجساد زیر آوار، تلاش‌ها را بر رد کردن آنچه که از منطقه ساحلی جزیره باقی مانده متمرکز کرده‌اند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

داعش خراسان، سگان آمریکایی

ويدئو/ داعش خراسان، سگان آمریکا

سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد

هاله غریط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.