سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / حمله هوایی فرانسه به پایگاه گارد ملی نیجر

حمله هوایی فرانسه به پایگاه گارد ملی نیجر

کودتاگران در نیجر از حمله هوایی فرانسه به پایگاه گارد ملی این کشور خبر دادند.

کودتای نظامی در نیجر باعث برکناری محمد بازوم، رئیس جمهور غربگرای این کشور از راس امور شده و همین موضوع واکنش تند آمریکا، اروپا و در راس آن کشور فرانسه که استعماگر قاره آفریقا در قرن بیستم بود را به دنبال داشت. با این حال، کودتاگران علی رغم فشار‌های خارجی و تحریم‌های بین المللی حاضر به پذیرش درخواست آن‌ها نشدند. همین مسئله باعث شد استفاده از زور یکی از گزینه‌های روی میز مداخله گران خارجی باشد.

به گزارش تله تریدر، آمادو آبدرمان، سخنگوی شورای ملی حفاظت از وطن نیجر امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد فرانسه با همکاری با گروه‌های تروریستی اقدام به حمله هوایی به پایگاه گارد ملی کشور کرده و حریم هوایی نیجر را نقض کرده است.

در این بیانیه آمده است: درپی وقوع این حادثه، ارتش نیجر سطح هشدار امنیتی در کشور را افزایش داد. ما اقدام پاریس در آزادسازی ۱۶ زندانی تروریست را محکوم کرده و معتقدیم فرانسه به دنبال ایجاد بی ثباتی در کشور ماست.

هنوز از تلفات و خسارات احتمالی این حمله هوایی خبری منتشر نشده است.

از زمان وقوع کودتا در نیجر، جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا ابتدا با میانجیگری به دنبال بازگرداندن محمد بازوم، رئیس جمهور این کشور به قدرت بودند. با این حال، با ناکام ماندن میانجیگری‌ها این کشور‌ها وعده استفاده از گزینه نظامی علیه کودتاگران را مطرح کرده اند.

هنوز معلوم نیست این حمله نظامی با هماهنگی کشور‌های غرب آفریقا رخ داده است یا نه.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تظاهرات ضدصهیونیستی و نژاد پرستی در پاریس

فرانسویان آزادیخواه و مسلمانان مقیم فرانسه علیه جنایات رژیم صهیونیستی شعار سردادند

فقط خودمان بودیم.

عبدالله گنجی آنچه مهم‌تر است اینکه در آن شب مدافعان مقابل ما، چهار قدرت اتمی دنیا، یعنی امریکا، فرانسه، انگلیس و اسرائیل بودند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.