سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / صوت / قرآن کریم / استاد عبدالحمید قدیریان «تبیین صحیح» واکنش هنرمندانه به اهانت به ساحت قرآن

استاد عبدالحمید قدیریان «تبیین صحیح» واکنش هنرمندانه به اهانت به ساحت قرآن

 استاد عبدالحمید قدیریان

استاد عبدالحمید قدیریان- اولین و برترین عکس العمل در برابر توهین به ساحت قرآن .کریم در سوئد، داشتن «تبیین درست» است..

استاد عبدالحمید قدیریان در یادداشتی درباره واکنش هنرمندان نسبت توهین به ساحت قرآن کریم در سوئد نوشت:‌

اولین و برترین عکس العمل در برابر توهین به ساحت قرآن کریم در سوئد، داشتن «تبیین درست» است، هنرمندان متعهد و پیشرو، مطمئنا از کنار اینگونه اقدامات موهن به سادگی  نباید بگذرند و نسبت به آن باید واکنش نشان  دهند.

هنرمندان از منظر و زاویه نگاه هنرمندانه و تبیین گرانه، می توانند به جامعه نسبت به این دست از اقدامات دشمن آگاهی دهند و  به تبیین صحیح این گونه اقدامات بپردازد. زبان هنر در جامعه بسیار تاثیرگذار است و قاعدتا هنرمندان می توانند با واکنش صحیح نسبت به اینگونه حوادث، زشتی اینگونه اقدامات را بیان کنند، متاسفانه تبیینی که در جامعه مطرح می‌شود صرفا سیاسی، امنیتی است و طبیعتا اگر اینگونه باشد نمی‌شود این توقع را از هنرمندان داشت که به صورت وسیع همه وارد میدان شوند و تولید آثار کنند.

این در حالی است که هر هنرمندی به فراخور عرصه فعالیتش می تواند تولید اثر کند، هنرمندان متعهد و پیشرو اگر درست در فضای اینگونه اتفاقات قرار گیرد، طبیعتا راه تولید اثر تاثیرگذار و خلاقانه را پیدا خواهند کرد.

ما برای خلق آثار پیشرو، نیاز به دو عنصر داریم. اولین عنصر «هنرمند متعهد و پیشرو» است و دومین عنصر «داشتن تبیین منطقی، درست و روشنگرانه، منطبق با ساختار الهی» است. این دو عامل اگر وجود داشته باشد خود به خود منجر به تولید اثر خواهد شد.

ما در دورانی زندگی می کنیم که مدام اتفاقات عجیب  رخ می دهد و این به خاطر سرعت گرفتن و حرکت به سوی آخر زمان است. لذا تبیین‌هایی باید ارائه شود که در کنار نگاه سیاسی و امنیتی منظر آخر زمانی را نیز مطرح کند. هر چه به آخر زمان نزدیکتر می شویم با ازدیاد نور روبرو هستیم و این باعث بیدار شدن حیوانات درنده و رفتارهای اغراق آمیز آنها می‌شود. این اتفاق جدید و اصراری که دشمن برای انجام آن دارد، نشانه این واقعیت است که داریم وارد مرحله دیگری از تقابل نور و نار می شویم.

حرکت به سوی ظهور چون بر مبنای رشد است، مرحله به مرحله شکل می گیرد، به همین خاطر هنرمندان در هر مرحله می‌توانند اثر گذار باشند. زبان هنر، زبانی تاثیرگذار است و البته واکنش هنرمندان در مواجهه با اتفاقات به ساختار ذهنی و فکری که در آن رشد کرده‌اند بستگی دارد. درست است که هنرمند متعهد،  بی تفاوت از کنار این دست از اتفاقات عبور نمی کند، با این حال ما نیاز به ساختاری داریم که در راس آن «تبیین گری» باشد و نگاه و عملکردی‌ گسترده  و وسیع داشته باشد. چرا که هنرمندان بر این اساس، می توانند تولید اثر کنند و ذهن جامعه را با توجه به اثر درستی که خلق می کنند، شکل دهند و رفتار در قبال این اقدامات را از خود بروز دهند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

درمحضر قرآن _ پرهام فروتن حافظ کل قرآن

ويدئو/ پرهام فروتن از حافظان کل قرآن کریم

حافظ کل قرآن _کوثر عاصم آبادی

دختر ۱۱ ساله اهل قم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.