سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون /  افشاگری ان‌بی‌سی نیوز از وضعیت هولناک بازداشتگاه پناهجویان

 افشاگری ان‌بی‌سی نیوز از وضعیت هولناک بازداشتگاه پناهجویان

یک رسانه آمریکایی ضمن تحقیقات میدانی از وضعیت اسف‌بار پناهجویان خارجی در زندان‌های این کشور نوشت: نقض فاحش حقوق بشر در این مراکز در جریان است.

نادیده‌گرفتن حقوق ابتدایی انسان‌ها مخصوصا اگر بخشی از جامعه اقلیت نژادی آمریکا باشند، بسیار معمول است. نقض حقوق بشر آن هم نه به صورت موردی و اتفاقی بلکه نظام‌مند و گسترده در شئون مختلف زندگی آمریکایی‌ها به وضوح دیده می‌شود. یک روز خبر حمله پلیس خشمگین به یک سیاه‌پوست بی‌گناه مخابره می‌شود و رسانه‌ها از شلیک مستقیم نیروهای امنیتی می‌گویند و روز دیگر اسنادی از رفتار نامتعارف زندان‌بانان آمریکا با بازداشتی‌ها منتشر می‌شود. کارنامه سیاه آمریکا در رفتار با زندانیان از ابوغریب عراق گرفته تا گوانتانامو موجب تاسف حتی خود کارشناسان آمریکایی است. اینکه چطور روزها فردی را در یک سلول انفرادی رها می‌کنند و یا اینکه او را برهنه می‌کنند و چشمش را می‌بندند، همه و همه بخشی از جرائم بین‌المللی یک کشوری است که ادعایش در زمینه حقوق بشر گوش دنیا را پر کرده است. در تازه‌ترین اسنادی که ان‌بی‌سی نیوز آمریکا به‌واسطه تحقیق میدانی آن را منتشر کرده، معلوم شده که آمریکا با پناهجویان در بند، زننده‌ترین رفتار را دارد. در گزارش این رسانه آمریکایی، تاکید شده است: «طیف وسیعی از تخلفات یک مرکز بازداشت مخصوص به پناهجویان در ایالت لوئیزیانا مدت‌هاست که گزارش شده است. این مرکز سال‌ها به‌خاطر مراقبت درمانی ناکافی، جای خواب کثیف و بدرفتاری با بازداشتی‌ها حقوق بشر را نقض کرده است.» در این گزارش تاکید شده که علی‌رغم وعده مقام‌های مهاجرتی برای بهبود اوضاع، هیچ اقدامی برای حل مسئله انجام نشده است.

چند صد کیلومتر آن طرف‌تر، افراد بازداشتی در «مرکز اصلاح وین» وضعیت به مراتب سخت‌تری دارند. پناهجویان بازداشتی در این مرکز از فقدان آب آشامیدنی گلایه‌مند هستند و به دلیل عدم دسترسی به پزشک معالجه، پس از بیمار شدن در وضعیت وخیمی قرار می‌گیرند. میچ گونزالس معاون سازمان «ابتکار آزادی مهاجران جنوب شرقی» درخصوص وضعیت اسف‌بار این مرکز اعلام کرد: هیچ چیزی درباره شرایط این مرکز تغییر نکرده و اتفاقات هولناکی در این مرکز روی می‌دهد. افراد حتی با زخم باز هم درمان نمی‌شوند.»

یک پناهجوی کلمبیایی ۳۷ ساله پس از حبس ۶ ماهه در این مرکز، خاطرات وحشتناکی را به زبان جاری می‌کند. او گفت: «دل‌دردهای مداوم شدیدی را تجربه کردم و این مشکل شایعی بین بازداشتی‌ها در مرکز وین بوده است. مسئولان مرکز هیچ اهمیتی به افراد مریض نمی‌دادند.» به قول این پناهجو، کیفیت نامطلوب آب مشکل دیگر در این مرکز بوده است. گفتنی است، براساس حقوق بین‌الملل بازداشت پناهجویان اساسا اقدامی غیرقانونی است. از سوی دیگر کنوانسیون‌های مختلف بین‌المللی در باب حقوق مدنی و سیاسی بازداشت غیرقانونی، غیرضروری، نامتناسب یا خودسرانه پناهجویان را ممنوع کرده است. براساس تازه‌ترین آمارها، پناهجویان سیاه‌پوست در مقایسه با سایر پناهجویان کشورهای دیگر به طور متوسط ۲۷ درصد، زمان بیشتری را در زندان می‌گذرانند.

 رسوایی اطلاعاتی

 خبر دیگر از آمریکا اینکه به اعتراف یک کارآفرین هلندی، میلیون‌ها ایمیل نظامی و حساس آمریکا به‌واسطه یک ‌اشتباه تایپی ساده سال‌هاست که سر از جای دیگری درمی‌آورد که از قضا متحد شماره یک روسیه به حساب می‌آید. ایمیل‌های در نظر گرفته شده برای دامنه ارتش آمریکا با پسینه «.mil» سال‌ها است که به دامنه «.ml» ارسال می‌گردد. به گفته فایننشال تایمز این ایمیل‌ها شامل داده‌های پزشکی، نقشه‌های تاسیسات نظامی آمریکا، سوابق مالی و اسناد برنامه‌ریزی برای سفرهای رسمی و همچنین برخی پیام‌های دیپلماتیک بوده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پای “حمید نوری” در بازداشتگاه سوئد شکسته شد

فرزند حمید نوری : سوئدی‌ها از ارائه خدمات پزشکی کامل به پدرم خودداری می‌کنند

آمار هولناک از شمار تلفات ارتش اوکراین ماهی 30 هزار نظامی کشته شده‌اند!

اوکراین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.