سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / تزریق یک میلیارد مترمکعب آب به سفره‌های آب زیرزمینی با تغذیه مصنوعی‌

تزریق یک میلیارد مترمکعب آب به سفره‌های آب زیرزمینی با تغذیه مصنوعی‌

سخنگوی صنعت آب گفت: با توجه به طرح‌های در دست اجرا و مطالعه‌شده، هدف‌گذاری تزریق 945 میلیون مترمکعب آب به سفره‌های زیرزمینی در قالب پروژه تغذیه مصنوعی در دست اجرا قرار گرفته است.

فیروز قاسم‌زاده با اشاره به برنامه وزارت نیرو برای احیای منابع زیرزمینی اظهار داشت: در راستای احیا و تعادل‌بخشی سفره‌های آب زیرزمینی فعالیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گسترده‌ای در دستورکار قرار گرفت که یکی از انواع این فعالیت‌ها طرح‌های تغذیه مصنوعی آبخوان است.

سخنگوی صنعت آب در تشریح جزئیات پروژه تغذیه مصنوعی آبخوان عنوان کرد: این پروژه‌ها کمک می‌کند تا روان‌آب ناشی از سیلاب به سفره‌های آب زیرزمینی تزریق شده و منابع آب این حوزه را ارتقا دهد.

* 318 پروژه تغذیه مصنوعی در ایران اجرا شده است

وی افزود: تاکنون 318 پروژه تغذیه مصنوعی به ظرفیت 700 میلیون مترمکعب تزریق آب در سرتاسر کشور اجرا شده است.

قاسم‌زاده در بیان طرح‌های در دست اجرای تغذیه مصنوعی گفت:‌ هم‌اکنون وزارت نیرو 28 پروژه تغذیه مصنوعی با ظرفیت 107 میلیون مترمکعب در دست اجرا دارد.

سخنگوی صنعت آب بیان کرد: همچنین 68 پروژه تغذیه مصنوعی نیز در دست مطالعه است که ظرفیت این پروژه‌ها 138 میلیون مترمکعب تزریق آب به سفره‌های زیرزمینی را فراهم می‌ کند.

* ظرفیت تغذیه مصنوعی در کشور به 945 میلیون متر مکعب می‌رسد

وی ادامه داد: با توجه به طرح‌های اجرا شده، در دست اجرا و مطالعه شده هدفگذاری تزریق 945 میلیون مترمکعب آب به سفره‌های زیرزمینی در قالب پروژه تغذیه مصنوعی در دست اجرا قرار گرفته است.

این مقام مسؤول در تشکیل پروژه‌های تغذیه مصنوعی گفت: طرح‌های اجرا شده در بستر رودخانه کرج سبب شده تا طی سیلاب‌هایی زمینه تزریق آب به مخازن زیرزمینی فراهم شده و تراز آب زیرزمینی در این سفره‌ها افزایش پیدا کند.

پایان پیام/

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قحطی بزرگ در نوار غزه آغاز شد

قحطی در غزه، از تغذیه آوارگان از علوفه و یا پخت نان با خوراک دام‌ها

تغذیه صحیح، رمز تضمین سلامت روزه‌داران رمضان

سه وعده غذایی شامل افطار، شام و سحر را مصرف کنند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.