سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / تکرار دروغ های چهل ساله ضدانقلاب از حلقوم نماینده لیست امید

تکرار دروغ های چهل ساله ضدانقلاب از حلقوم نماینده لیست امید

قطعا حضور چنین نماینده ای که نه به قانون اساسی عقیده دارد و نه التزام عملی و قلبی به ولایت فقیه دارد، لکه ننگی است برای قوه مقننه جمهوری اسلامی ایران. اگر بناست چنین فردی در مقام تصمیم گیری برای جمهوری قرار گیرد، می توان انتظار داشت که درآینده پای شخصیتی مثل رضا پهلوی هم به مجلس باز شود و عده ای نام او را تکرار کنند! سکوت رئیس مجلس، رئیس فراکسیون امید و سایر نمایندگان به این هتاکی جفا به انقلاب و خون شهداست.

«دروغ گویی»، «حقارت» و «وقاحت» که تا سالیان گذشته بارزترین صفت سلطنت‌طلبها بود، این روزها قطعا برازنده «غلامرضا حیدری» نماینده هتاکی است که از طریق لیست امید وارد مجلس شده است. نماینده ای که سه شنبه 13 شهریور تمام شبهات و دروغپردازی‌های ضدانقلاب در چهل سال گذشته را عینا و یکجا از تریبون مجلس شورای اسلامی بیان کرد.

 

به گزارش رجانیوز لیست امید در طول سه سال گذشته حواشی زیادی به دنبال داشته است. یک بار به‌وسیله‌ی فاطمه حسینی و باردیگر توسط محمود صادقی و اخیرا هم با نطق پروانه سلحشوری در مجلس. اما  نطق غلامرضا حیدری، (اگرچه در میان رسانه ها کمتر از بقیه دیده شد)، بسیار متفاوت و البته مهم تر از جنجال های گذشته این فراکسیون است؛ چرا که او در این سخنان به صراحت مبانی انقلاب و امام خمینی (ره) را زیر سوال می برد. حیدری با تکرار تمام آنچه که نشریه «مجاهد» سازمان مجاهدی خلق، «کیهان لندن» سلطنت‌طلبها و «میزان» نهضت آزادی در طول چهل سال گذشته گفته اند، بی پرده و عریان نشان داد که به دنبال اصلاح مشکلات نیست، بلکه با اصل نظام سر ناسازگاری دارد. سخنانی که آنقدر رنگ و بوی عقده گشایی دارد که ارزش پاسخ گویی برای شبهات مطروحه باقی نگذاشته است.

 

اما به طور مثال حیدری در این نطق با اشاره به رویکرد انقلاب اسلامی در روزهای آغازین می گوید: «متاسفانه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب با نگاه منفی با دنیا مواجه شد که این نگاه منفی چه در روابط داخلی و چه خارجی موجب تنش و روابط حذف گرایانه شد. سفارت امریکا را اشغال کردیم که نقطه آغازینی برای شروع تحریم و جنگ شد. جنگ تحمیلی را حتی بعد از فتح خرمشهر ادامه دادیم. تا به جایی رسیدم که امام رحمت الله علیه در پذیرش قطعنامه فرمودند جام زهر را می نوشم».

 

طرفه حکایت اینجاست که این نماینده ریاکارانه از امام نقل قول می کند، و پذیرش قطعنامه را نتیجه ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر اعلام می کند، اما حاضر نیست تا بگوید ادامه جنگ، بعد از فتح خرمشهر، به دستور حضرت امام (ره) بوده است. آنهم به این خاطر که هنوز بخش هایی از خاک ایران در تصرف حزب بعث بود و تضمینی عینی برای اطمینان از عدم حمله مجدد عراق پس از آتش‌بس وجود نداشت.

 

این نماینده در بخش های دیگر این نطق به مساله هسته ای و تحریم ها هم اشاره می کند و در انتها می‌گوید: «مگر ما قیم دنیا هستیم که می‌خواهیم بینی همه را به خاک بمالیم، بنابراین باید واقع بین باشیم و واقعیت‌ها را آنگونه که وجود دارد، ببینیم، بنابراین آنگونه که من یک پدیده را می‌بینم می‌تواند به گونه‌ای دیگر نیز دیده شود». این سخنان یک پیام روشنی در دل خود دارد، آن که این نماینده تا به حال قانون اساسی را نخوانده و یا اگر خوانده است، عقیده‌ای به آن ندارد. از سوی دیگر، حتی به خود زحمت نداده است که برای یکبار سخنان امام خمینی در اینباره را مطالعه کند. خود امام، که با ارادت از ایشان یاد کرده است، در سال 58 بیان کرده اند:

«ما معادله جهانى و معيارهاى اجتماعى و سياسى‏اى كه تا به حال به واسطه آن تمام مسائل جهان سنجيده مى‏شده است را شكسته‏ايم. ما خود چارچوب جديدى ساخته‏ايم كه در آن عدل را ملاك دفاع و ظلم را ملاك حمله گرفته‏ايم. از هر عادلى دفاع مى‏كنيم و بر هر ظالمى مى‏تازيم».

 

 البته سطور نانوشته نطق های حیدری را باید در منطق و مبانی اندیشه او جست‌وجو کرد. منطقی که از ابتدای انقلاب توسط شخصیتی مانند بازرگان تبلیغ و ترویج می‌شد. منطقی که اساسا انقلابی‌گری را مترادف با «کله‌شقی» تعبیر می کرد و استقلال و مقاومت را امری غیر منطقی می‌دانست. جریانی که همواره به دنبال حل این سوال بود که «چرا باید با دنیا از موضع عزت برخورد کنیم؟».  این نگاه خط سازش است در برابر منطق و خط انقلاب. منطقی که از سوی حضرت امام پایه ریزی شد و توسط مقام معظم رهبری امتداد یافت. 

 

اما سوال این جاست که چرا یک جریان سیاسی خاص، هنگامی که قدرت را در دست می گیرد، تریبون رسمی را تبدیل به بلندگوی رادیو اسرائیل می کنند. اگر فراخوانی داده میشد که نیروهای ضدانقلاب بیانیه خود را در مجلس بخوانند،  آیا چیزی بیشتر از نطق حیدری بیان می کردند؟ آیا شبهاتی از ضدانقلاب باقی مانده است که این نماینده بیان نکرده باشد؟ 

 

البته تمام این نطق ها و سخنان، سنگ محکی است برای تشخیص عیار اعضای لیست امید. کسانی که خود را اصلاح‌طلب می‌نامند اما قرابت بیشتری به براندازان پیدا کرده اند. افرادی که برای راهیابی چنین اشخاصی در انتخابات «تکرار» کردند،  باید پاسخ گو باشند و صریح اعلام کنند که آیا این مواضع را قبول دارند؟

 

قطعا حضور چنین نماینده ای که نه به قانون اساسی عقیده دارد و نه التزام عملی و قلبی به ولایت فقیه دارد، لکه ننگی است برای قوه مقننه جمهوری اسلامی ایران. اگر بناست چنین فردی در مقام تصمیم گیری برای نظام جمهوری اسلامی قرار گیرد، می توان انتظار داشت که درآینده پای شخصیتی مثل رضا پهلوی هم به مجلس باز شود و عده ای نام او را تکرار کنند! سکوت رئیس مجلس، رئیس فراکسیون امید و سایر نمایندگان به این هتاکی جفا به انقلاب و خون شهداست. 

 

از سوی دیگر بیان چنین سخنانی بدون شک دربر دارنده اوصاف اتهامی نظیر «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» است. مقتضی است قوه قضاییه با ورود جدی به این پرونده نگذارد مجلس شورای اسلامی به تریبون ضدانقلاب تبدیل شود. 

 

گفتنی است 20 نماینده مجلس شورای اسلامی با امضای نامه ای خطاب به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، با انتقاد از اظهارات دو نماینده تهران در نطق میان دستور، اظهارات این افراد را موجب تشویش اذهان عمومی نسبت به ارکان نظام خواندند و خواستار بررسی پرونده این افراد در قوه قضاییه شدند. متن کامل این نامه به شرح زیر است:

 

هیات محترم نظارت بر رفتار نمایندگان

 

احتراما ما امضا کنندگان این نامه شاهد نطق های مجلس در روز سه شنبه مورخ ۱۳ شهریور ماه بودیم، خانم پروانه سلحشوری و آقای غلامرضا حیدری نمایندگان تهران در مجلس مطالبی را بیان کردند که خلاف واقع بود و موجب تشویش اذهان عمومی نسبت به ارکان نظام مقدس اسلامی بود.

خواهشمند است دستور رسیدگی فرمایید و از حقوق مردم، مجلس و ارکان نظام دفاع کنید.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تبعات دروغ

ويدئو/

بستن صفحات فضای مجازی رهبر انقلاب توسط متا، گواه دروغ بودن آزادی بیانِ غربی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.