سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / شکسته شدن حد نصاب فروش جنگ افزار در انگلیس

شکسته شدن حد نصاب فروش جنگ افزار در انگلیس

آمار فاش شده در انگلیس نشان می‌دهد این کشور سال گذشته هشت و نیم میلیارد پوند بمب و انواع جنگ افزار فروخت که نصاب جدیدی در فروش سالانه جنگ افزار‌های ساخت این کشور محسوب می‌شود.

نشریه گاردین نشان می‌دهد حدود نیمی از جنگ افزار‌های ساخت انگلیس به کشور‌های حاشیه خلیج فارس فروخته شد.
قشر‌های مختلف مردم انگلیس با شیوه‌های مختلف از جمله برگزاری تظاهرات و تجمعات اعتراضی برابر شرکت‌های جنگ افزار سازی بار‌ها مخالفت خود را با رویکرد دولت این کشور در آنچه که در پول درآوردن با ایجاد دشمنی و جنگ و فروش جنگ افزار دانستند ابراز کردند.

یک شهروند انگلیسی در این باره می‌گوید: مادامیکه تجارت جنگ افزار ادامه داشته باشد و امثال دولت‌های ما با براه انداختن جنگ برای فروش جنگ افزار به کسب ثروت و قدرت از این راه مشغولند جهان روی صلح و ارامش را نخواهد دید.
با وجود مخالفت‌های گسترده مردمی، جبهه اوکراین یکی دیگر از مقاصد ارسال سلاح‌های انگلیسی است.
یک فعال ضد جنگ در انگلیس می‌گوید: هدف اصلی ما از برگزاری تظاهرات ضد جنگ این است که بگوییم ارسال بمب و موشک و جت را به اوکراین متوقف کنید. شرایط را بدتر نکنید و از ریختن نفت بر اتش جنگ دست بردارید. از پول دراوردن با جنگ افروزی و کشتار مردم دست بکشید.

بیایید گفتگو‌های صلح را اغاز کنید.
دولت انگلیس، اما برخلاف خواست شمار زیادی از مردم از ارسال جنگ افزار به جبهه جنگ اوکراین با افتخار یاد می‌کند.
ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس در پارلمان انگلیس این باره می‌گوید: من واقعا مفتخرم که در خط مقدم حمایت بین المللی از اوکراین قرار داریم. ما نخستین کشورجهانیم که نظامیان اوکراینی را اموزش دادایم، سلاح‌های پیشرفته و تانک در اختیارشان قرار دادیم و در این ماه نخستین کشوری بودیم که موشک‌های دور برد به اوکراین هدیه دادیم و پس از امریکا دومین کشور اهدا کننده تسلیحات به اوکراین بوده ایم. سال گذشته دو میلیارد و سیصد میلیون پوند تسلیحات به اوکران اهدا کردیم و امسال نیز همین میزان کمک تسلیحاتی به اوکراین خواهیم کرد.
اینکه اغلب معاملات تسلیحاتی در جهان پنهانی است بر کسی پوشیده نیست، اما آنچه که بر اساس گزارش موسسه پژوهش‌های صلح بین المللی استکلهم افشا شده نشان می‌دهد فقط چهار کشور امریکا، انگلیس، فرانسه و المان علاوه بر اهدای میلیارد‌ها دلار جنگ افزار به اوکراین، پارسال بیش از ۲۰ میلیارد دلار بمب و جنگ افزار به دیگر کشور‌های جهان فروختند

.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طنز/ اوس قربون نترس!

آمریکا و انگلیس

افشای نقش دولت انگلیس در کشتار فلسطینیان

تداوم صدور بمب و جنگ افزار به رژیم صهیونیستی درحال نسل کشی فلسطینیان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.