سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کتاب برگزیده / مجموعه 10 جلدی «قصه‌ ما مَثَل شد» در نمایشگاه کتاب نایاب شد

مجموعه 10 جلدی «قصه‌ ما مَثَل شد» در نمایشگاه کتاب نایاب شد

محمدمیرکیانی نویسنده حوزه کودک گفت: تمام نسخه‌های موجود مجموعه ۱۰ جلدی «قصه‌ ما مثل شد» تالیف تا ششمین روز سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به فروش رفت و این کتاب مجدداً زیرچاپ رفت.

مجموعه ۱۰ جلدی قصه ما مثل شد توسط انتشارات به نشر وابسته به آستان قدس رضوی منتشر شده است که همچنان در ردیف پرفروش‌ترین کتاب نوجوان به نشر است. در کتاب «قصه ما مثل شد»، سرگذشت بعضی از این مثل‌ها بیان شده است. این کتاب، جایزه بیست و پنجمین دوره کتاب سال را در بخش کتاب‌های تالیفی از آن خود کرده است.

محمد میرکیانی، قصه، حکایت، افسانه، رویداد، واقعه، داستان و … را مترادف یکدیگر و به معنی مجموعه حوادثی می‌داند که از پی هم می‌آیند؛ به همین خاطر وقتی می‌خواستند سرگذشت کسی را بپرسند به او می‌گفتند: «قصه آنچه بر تو گذشته را بگو»

میرکیانی بر این باور است که قصه‌های شیرین اسرارنامه، الهی نامه، مثنوی، شاهنامه و… وجود دارد که باید برای کودکان و نوجوانان، باز نوشته شود و او در آثار خود چنین کرده است. او زبان قصه‌ها را به زبان گفتاری نزدیک کرده تا نوجوانان، به درک بهتری از آن دست پیدا کنند و بتوانند به روایت آن برای دیگران بپردازند.

مجموعه کتاب «قصه ما مثل شد» که به دست محمد میرکیانی نگاشته و محمدحسین صلواتیان تصویرگری آن را بر عهده داشته، نخستین بار در سال ۱۳۸۴ به دست به‌نشر در قطع وزیری کوتاه به چاپ رسید. برای نگارش این مجموعه از منابعی همچون مثنوی معنوی، گلستان و بوستان سعدی، کلیله و دمنه، مرزبان نامه، اسرارنامه، امثال حکم و الهی نامه استفاده شده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قصه داستان‌نویس شدن “محمد میرکیانی” در مسیر زندگی

/ تربیت‌یافته پدری "مذهبی و حلال‌خور" در دروازه غار

ادبیات دینی بین کودکان و نوجوانان محبوب است، اما نویسندگان ۲ مسئولیت مهم را فراموش نکنند

نویسنده مجموعه «قصه روز تنهایی من»

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.