سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / رژیم صهیونیستی آماج حملات سایبری / 60 حمله بزرگ فقط در یک روز

رژیم صهیونیستی آماج حملات سایبری / 60 حمله بزرگ فقط در یک روز

همزمان با روز قدس زيرساخت‌هاي تل‌آويو شاهد حملات بزرگ سايبري بود و رسانه‌هاي عبري زبان گفته‌اند كه تا كنون تل‌آويو هيچ‌گاه با اين حجم از حملات هماهنگ در يك روز رو‌به‌رو نشده بود. «اوشر آشور»، مشاور سایبری وزارت جنگ رژيم صهيونيستي نيز حملات سايبري روز قدس را «جمعه سیاه» برای اقتصاد تل‌آويو توصيف كرد.
روز جمعه گذشته و همزمان با برگزاري مراسم روز قدس، وب‌سایت‌ بسياري از بانک‌های تل‌آويو، اداره پست، شرکت برق هشدار قرمز حمله سایبری دريافت كردند و برخی از سایت‌هاي مهم مجبور شدند در وضعيت آفلاین به سر ببرند. براساس گزارش جروز‌الم پست، حوالی ساعت 5 بعدازظهر روز جمعه، هکرها پس از اینکه در اکانت تلگرامي خود نوشتند كه « دو ساعت مانده به نماز مغرب همه چیز در اسرائیل از كار خواهد افتاد»، وب سایت‌های ارائه دهندگان تلفن همراه نيز در فلسطين‌اشغالي از كار افتاد. الميادين نيز به نقل از منابع عبري زبان گفته است كه حملات سايبري به صهيونيست‌ها در روز جهانی قدس، بیش از ۶۰ مورد بوده و برخی از حملات منجر به توقف فعاليت عادي پایگاه‌های اطلاعاتی شده است.
افشاي اين حملات پس از روز قدس صورت گرفته و روزنامه‌ها و رسانه‌هاي صهيونيستي گفته‌اند كه اين حملات همزمان با روز قدس رخ داده است. براي صهيونيست‌ها همزماني حملات گسترده سايبري با روز قدس بسيار معناردار بوده و به نظر مي‌رسد كه آنها پيام روشن اين حملات را گرفته باشند. پيامي كه نشان مي‌دهد صهيونيست‌ها نه تنها از نظر زيرساخت‌هاي فني به شدت دچار ضعف هستند، بلكه مناسبت‌هاي مرتبط با فلسطين بعد از اين براي آنها هزينه‌ساز خواهد بود. روزنامه «تايمز اسرائيل» اين حملات را بزرگ‌ترين در نوع خود طي چند سال گذشته توصيف كرده و گفته است كه تا كنون تل‌آويو هيچگاه با اين حجم از حملات هماهنگ در يك روز رو‌به‌رو نشده بود. «اوشر آشور»، مدیر سایبری و مشاور سایبری وزارت جنگ رژيم صهيونيستي نيز با ‌اشاره به حملات سايبري روز قدس گفته است: «گروه‌های ضد اسرائیلی از روز قدس برای حمله به اهداف ما استفاده كردند و این روز جمعه سیاه برای اقتصاد اسرائیل بود.»
هارآتص حتي پا را فراتر گذاشت و بدون ارائه اسناد و مداركي مدعي شد: «حمله سایبری ایران در روز قدس سایت‌های بانک‌ها و اداره پست اسرائیل را تا آستانه نابودي كشاند.» اين ادعاي رسانه‌ صهيونيستي درباره حمله سايبري ايران در روز قدس در حالي مطرح شده كه تا كنون هيچ منبع رسمي اين حملات را به ايران منتسب نكرده بود. همچنين روزنامه اسرائیل هیوم نیز اعلام کرد حملات سايبري دیداس (DDoS) برخی از پایگاه‌های معروف تل‌آويو را از دسترس خارج کرد؛ به طوری که حدود شصت حمله سایبری ایرانی برای از دسترس خارج کردن پایگاه‌های اینترنتی و خلل وارد کردن به آنها رخ داده است. بانك‌ها و مراكز دولتي و شركت‌هاي رژيم صهيونيستي ماه‌هاست زير فشار حملات سايبري قرار دارند و تكرار اين حملات نشان می‌دهد تلاش‌های تل‌آويو برای مقابله با حملات سایبری به شکل واضح و روشني شکست خورده است. حتي وب سايت «چک پوینت» كه حملات سایبری را بررسي مي‌كند، اعلام کرده است که حجم حملات سايبري و خطر آنها در مقایسه با حملات سال‌های گذشته بیشتر شده و در برخی موارد از ابزارهای بسیار قدرتمندتری استفاده شده است.
بر اين اساس شايد انتظار صهیونيست‌ها از افزايش حملات سايبري در روزها و ماه‌هاي آينده چندان هم بي راه نباشد و غيرمنتظره نيست كه اين حملات سايبري هماهنگ در يك روز بتوانند كل ساختارهاي انرژي و زيرساخت‌هاي حياتي تل‌آويو و مناطق‌اشغالي فلسطين را از كار بيندازند. حمله‌اي كه احتمالا بدون شليك يك گلوله انجام خواهد شد، اما شايد تلفات و هزينه‌هايش بسيار بيشتر از شليك‌هاي موشكي اخير عليه صهيونيست‌ها باشد. در واقع علی‌رغم سکوت نسبی در روزهای اخیر، تل‌آويو همچنان با خطر حمله در چندین جبهه مواجه است که همه اين حملات همراه با حمله سايبري می‌تواند با هم ادغام شوند و شرايط بسيار پيچيده‌اي را براي صهيونيست‌ها ايجاد كنند.
بحران چند لايه
از سوي ديگر، كابينه نتانياهو با كاهش رتبه اعتباری مالي در بازارهاي جهاني رو‌به‌روست و همزمان بحران داخلی ناشی از اقدامات نتانیاهو براي تغيير قوانين قضايي هزینه‌ها و خطرات زیادی را براي تل‌آويو به همراه آورده است. ادامه اقدامات نتانياهو برای تغيير قوانين قضایی به اعتراض و نارضايتي نیروهای ذخیره ارتش دامن خواهد زد و در نتیجه توانایی‌های نظاميان صهيونيستي در بحبوحه وخامت فزاینده وضعیت امنیتی به شدت كمتر از گذشته خواهد بود.
در ارتباط با وضعيت وخيم اقتصادي مناطق‌اشغالي نيز، موسسه رتبه‌بندی اعتباری «مودیز» در آمریکا به عنوان یکی از سه موسسه بزرگ رتبه‌بندی اعتباری در جهان در جدیدترین گزارش خود از کاهش چشم‌انداز اقتصادی رژیم صهیونیستی از «مثبت» به «معمولي» خبر داد و علت آن را «وخامت حکمرانی در تل‌آويو» با توجه به بحران به‌وجود آمده در پی لایحه تغییرات در قوانین سیستم قضائی این رژیم دانست که کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو به‌دنبال تصویب آن در کنِست (پارلمان) رژیم صهیونیستی است. این موسسه در گزارش خود افزوده است: «در حالی که اعتراضات گسترده کابینه (نتانیاهو) را وادار به تعلیق لایحه یاد شده و تلاش برای گفت وگو با جناح مخالفان کرد؛ با این حال شیوه‌ای که این کابینه تلاش کرد تا از طریق آن اصلاحات بلندمدت در سیستم قضایی را بدون اجماع داخلی اجرا کند، نشان‌دهنده ضعف نهادی اسرائیل است.» در واکنش به این گزارش نيز، بینامین نتانیاهو نخست‌وزیر و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای مشترک صادر و تلویحا مدعی سیاسی کاری و ناآگاهی تحلیلگران موسسه مودیز شدند و سعی کردند که تاثیرات اعتراضات مخالفان لایحه اصلاحات قضایی و بحران شدید داخلی ناشی از آن را لاپوشانی کنند.
ادامه اعتراضات در هفته پانزدهم
با وجود آن كه نتانياهو فعلا از طرح تغيير قوانين قضايي عقب نشيني كرده، اما اعتراضات عليه او همچنان پس از حدود چهار ماه ادامه دارد و منابع عبري زبان شنبه شب گزارش دادند كه تل‌آويو برای پانزدهمین هفته متوالی صحنه تظاهرات صهیونیست‌ها علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه او بود. بر اساس این گزارش، در شهر «حیفا» نیز معترضان در برابر منزل «یاریو لیوین» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی تجمع اعتراضی برگزار کردند. پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد، همزمان با برگزاری تظاهرات در شهرهای مختلف فلسطین‌اشغالی محدودیت‌های عبور و مرور در خیابان‌ها اعمال کرده است. تعداد شركت كنندگان در اعتراضات شامگاه شنبه تا 85 هزار نفر اعلام شد. در هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین‌اشغالی از جمله تل‌آویو، حیفا، قدس‌اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو و اصلاحات دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی بوده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حملات دقیق، بی‌وقفه و کوبنده حزب‌الله به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی

طوفان الاقصی غزه

قیام 200 دانشگاه آمریکا علیه جنایات اسرائیل 

حداقل 200 دانشگاه آمریکا در کنار دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه، استرالیا، انگلیس و کانادا در اعتراض به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.