سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / حمله به شهرداری تهران با کلید واژه «غافلگیری»/ شهردار تهران و مبارزه با برف و اصلاح‌طلبان

حمله به شهرداری تهران با کلید واژه «غافلگیری»/ شهردار تهران و مبارزه با برف و اصلاح‌طلبان

تهران پالتوی سفیدش را به تن کرده و کمتر روزی شاهد بودیم که برف نبارد؛ شهرداری به عنوان یکی از دستگاه‌های مسئول، در روزهای برفی از ابتدا پای کار بوده است اما علی رغم مشغولیت در میدان، یک نبرد هم در رسانه ها داشته است.

تهران پالتوی سفیدش را به تن کرده و کمتر روزی شاهد بودیم که برف نبارد. شهرداری به عنوان یکی از دستگاه های مسئول در روز های برفی از ابتدا پای کار بوده است اما علی رغم مشغولیت در میدان، یک نبرد هم در رسانه ها داشته است.همزمان با آغاز موج جدید و شدید بارش ها در پایتخت شهرداری از آماده باش خود برای شن پاشی و ارائه خدمات شهری اعلام کرد و از ابتدا پای کار بود اما همزمان هجمه رسانه ها علی الخصوص رسانه های اصلاح‌طلب به شهرداری با واژه “غافلگیری” دنبال شد.

موج جدید حمله

تا روز یکشنبه هفته گذشته، تهران شاهد برف سنگین نبود. روز یکشنبه همزمان با آغاز بارش ها دوباره خط رسانه‌ای حمله به شهرداری اوج می‌گیرد. رسانه های اصلاح‌طلب دوباره صحبت از غافلگیری شهرداری می‌کنند.

اظهارات میرلوحی عضو سابق شورای شهر

توییت فعال رسانه ای اصلاح‌طلب

روزنامه هم میهن با مدیر مسئولی کرباسچی

شهرداری با وجود بعضی از نقائص؛ برای مدیریت روزهای برفی آماده بود

این هجمه ها درحالی است که سخنگوی شهرداری تهران ساعت ۸ صبح یکشنبه اعلام کرد که تمام تدابیر لازم برای مقابله با مشکلات ناشی از بارش برف صورت گرفته است. او با انتشار ویدیوئی بخشی از اقدامات و تجهیز لجستیکی شهرداری برای مواجهه با روزهای برفی را به نمایش گذاشت.

.

همچنین در صبح روز یکشنبه سخنگوی شهرداری تهران در برنامه تلویزیونی به تشریح اقدامات صورت گرفته پرداخت.

.

خدمت شبانه روزی

طبیعتا ایجاد ترافیک در روز های برفی اجتناب ناپذیر است. بنا به گفته سخنگوی شورای شهر سخنگوی شورای شهرتهران؛ کارکنان شهرداری با دستان یخ‌زده، چند ساعت به مردم خدمات‌رسانی کردند و فقط ۱۳ ساعت شن‌ریزی در منطقه یک انجام دادند. نیروهای شهرداری شبانه‌روزی در همه مناطق فعال بودند.

مطالبه های غیر منطقی

بخشی از مطالبه های مطرح شده از شهرداری در رسانه ها نیز غیر منطقی است. درحالی برف روبی حتی در کوچه‌ها از شهرداری مطالبه می‌شود که آمار سازمان فاوای شهرداری تهران نشان می‌دهد پایتخت حدود ۲۸۲۰۰ کوچه دارد و مساحت مجموع کوچه‌ها نزدیک به ۱۰ میلیون متر مربع تخمین زده می‌شود؛ یعنی اگر هر کارگر شهرداری بتواند در روز ۲۵۰ متر مربع را پارو بزند، در تهران باید فقط ۴۰ هزار نفر برای پارو کردن برف استخدام شود.

شهرداری مراقب درختان شهر

شهرداری علاوه بر مسیرهای عبور و مرور حواسش به درختان هم بود که مبادا در زیر سنگینی برف درخت ها دچار شکستگی و آسیب شوند. یکی از اقداماتی که نیروهای شهرداری انجام دادند برف تکانی از درختان بود.

تمجید پلیس از شهرداری

رئیس پلیس راهور تهران درمورد اقدامات شهرداری گفت: حتما در هنگام بارش نسبت به شرایط عادی، ترافیک پرحجم‌تر خواهد بود. در این ایام به غیر از چند نقطه که حجم بارش زیاد بود، مشکل خاصی نداشتیم و تردد در شهر درجریان بود. من شاهد بودم نیروهای خدماتی شهرداری ۴ بار یک مسیر را برف‌روبی کردند اما تا برمی‌گشتند، دوباره پر می‌شد. البته با توجه به حجم بارش تجهیزات در بعضی نقاط هم کم می‌آمد، اما به هیچ‌وجه کم‌کاری نبود. بیشتر از میزان رضایت ما کار انجام شد. وقتی نگاه می‌کردیم که کارگران شهرداری و تجهیزات این مجموعه دائم در حال فعالیت هستند، اگر منصف باشیم باید تشکر کنیم.

کارنامه سیاه شهرداری اصلاح‌طلبان

این هجمه اصلاح‌طلبان در حالی است که در زمان یک دوره ۴ ساله تصدی شورای شهر توسط این جریان، ۳بار شهردار عوض کردند. علاوه بر این نمونه عملکرد شهرداری های اصلاح‌طلب در برف بهمن ماه ۹۶ و آبان ۹۸ در رسانه ها ثبت شده است. اصلاح‌طلبان نمی‌توانند کارنامه خود را پاک کنند.

در بهمن سال ۹۶، زمان شهرداری محمد علی نجفیِ اصلاح‌طلب، پایتخت شاهد بارش برف سنگین بود. اقدامات شهرداری به اذعان رسانه ها و مسئولان یکی از ضعیف‌ترین مواجهه مسئولین شهری با یک پدیده بود. تصاویر زیر مربوط وضعیت بحرانی اتوبان تهران-کرج پس از بارش برف در بهمن ۹۶ است.

برف ۹۸، عملکرد افتضاح شهرداری اصلاح‌طلب

آبان ۹۸ یکی دیگر از آثار هنری! اصلاحات در مدیریت شهری است؛ این‌بار حناچی! . با وجود هشدار های سازمان هواشناسی شهرداران مناطق پایتخت در شب قبل بحران برفی درگیر میتینگ انتخاباتی‌شان بودند.


بخشی از گزارش فرهیختگان روز 26 آبان 98

تصاویر زیر مربوط به خیابان های تهران در ۲۵ آبان ۹۸ است.

فیلم زیر مربوط به گزارش میدانی از خیابان های تهران در روز برفی ۲۵ آبان ۹۸ است.

.

مدعیان بدون صلاحیت

خط برفی اصلاح‌طلبان اولین هجمه این جریان به شهرداری نیست. از جمله خطوط رسانه ای حمله به شهرداری میتوان به ماجرای استعفای زاکانی، رفتن زاکانی به دولت و همچنین حاشیه سازی در زمان ارائه خدمت در سیل امامزاده داوود اشاره کرد. تمام ادعاهای اصلاح‌طلبان به گونه ای است که ابتدا خود آنها را در مضان پاسخگویی قرار می‌دهد. به عنوان مثال درباره مدرک تحصیلی شهردار تهران، رسانه های این جریان معتقد بودند مدرک تحصیلی نباید با شغل غیر مرتبط باشد این درحالی است که بسیاری از شهرداران اصلاح طلب مدرک غیر مرتبط داشته اند (کرباسچی مدرک حوزوی، نجفی ریاضی، ملک مدنی فوق دیپلم نساجی و …). در اینجا بخوانید.

تعصب اصلاح‌طلبان روی شهرداری

شاید این همه ولع اصلاح‌طلبان برای حمله به شهرداری و شهردار فعلی تهران برای این باشد که پرچم شهرداری،  پایگاه سنتی اصلاح‌طلبان، دوباره به نام این جریان بخورد و دست دیگری نیفتد وگرنه خود اصلاح طلبان نیز از اقدامات اخیر شهرداری تهران تمجید کرده اند. واکنش کاربران فضای مجازی به اقدامات شهرداری تهران در زمینه برف روبی را نیز در اینجا بخوانید.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تجلیل از پاکبان وظیفه شناس شهرداری اردبیل

مورد تجلیل نماینده ولی فقیه در استان اردبیل

بهانه‌های فاقد وجاهت نباید مانع ساخت مسجد در پارک قیطریه شود

زهره سادات لاجوردی نماینده مردم تهران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.