سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / مثل امام، مثل کعبه است

مثل امام، مثل کعبه است

مناسبتی برای درسی بزرگ ‍

مولاتنا فاطمة الزهرا(س): «لَقَد قَال رَسُولُ الله (صلی الله علیه وآله وسلم)؛ مَثَلُ الاِمَام مَثَلُ الکَعبِة اِذْ تُؤْتی ولا تَأتی»

#مادرمهربان امت حضرت فاطمه زهرا(س) می‌فرمایند: «همانا رسول خدا(ص) فرمودند: مثل امام، مثل کعبه است که بر گردش می‌چرخند و او بر گرد چیزی نمی‌چرخد».

(بحارالانوار، ج ۳۶، ص ۳۵۳)

گوئی، خدای صحنه پردازعالم ، که هنرمندانه، مفاهیم عالی را با بهترین فرمها ، به روی زمین می آورد. صحنه ی ولادت امام عالم و امام آدم را برای تبیین برخی از مفاهیم مدنظر خود، قرارداده است.

تا مبادایادمان برود که نگاه و منظر مان به امام چه باید باشد و چه جایگاه ی دارد.

 

تا مبادایادمان برود که رفتارمان با “امام عالم و آدم” چگونه باید باشد و چه کیفیتی از رفتاردرقبال او مورد انتظار و مورد تأیید خداست.

 

و چه خوب یاورانی بودند یاوران امام حسین ع که این درس را گرفته بودند. که با پرداختن به “مثل الامام”،از پرداختن به “خود امام”، بازنماندند و حواسشان بود که آنچه در قبال کعبه انجام میدهند #تمرین است برای رفتار در قبال خود امام ع.

 

و این ماجرا را چونان درسی ارزشمند، هرسال در چنین روزی و در فضای ارزشمند ماه رجب، برایمان قرار می دهد. تا با قرارگرفتن درون چنین مناسبت های مرتفعی،برای قله ی شب قدر، آماده مان نماید. تا حواسمان به “به سوی امام شب قدر، در قله شب قدر”، معطوف باشد.

 

و چه خوب خدایی است. که برای فهم بهتر و تمرین بهتر این درس، ما را در دوران انقلاب اسلامی به دنیا آورد و در فضای ولایت فقیه قرارمان داد؛ تا این درس را در صحنه ای عملی،هرروز تمرین کنیم.

زیرا زندگی در فضای ولایت فقیه، فرصت تمرین زندگی و آماده شدن، برای فضای حضور امام معصوم ع است.

خداروشکر به خاطر نعمت انقلاب اسلامی

خداروشکر به خاطر نعمت فرصت حضور در عصرخمینی

خداروشکر به خاطر نعمت وجود رهبرمعظم انقلاب

امید که شاگردان خوبی برای این کلاس درس باشیم

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

هر کجا پیشرفت کردیم، تفکر و حرکت انقلابی حاکم بوده است

نمایندگان مجلس شورای اسلامی

مداحی بسم الله النور

هر کی اینجا مهمون می‌شه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.