سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / جلوی آل‌سعود را بگیرید در یمن مشغول نسل کشی است

جلوی آل‌سعود را بگیرید در یمن مشغول نسل کشی است

مقامات صنعا با هشدار نسبت به نسل كشي در يمن توسط ائتلاف سعودي خواستار اقدام جهاني براي توقف جنايات ائتلاف سعودي-اماراتي عليه مردم يمن شد.

اگرچه واژه «نسل كشي» بيشتر به جنگ‌هاي تاريخي در گذشته مرتبط مي شود، اما آنچه امروز در يمن با جنگ و بمباران روزانه بر سر مردم اين كشور مي گذرد، مصداق بارز نسل كشي در قرن بيست و يكم است. در واقع جنگ در يمن پس از هفت سال دستاوردي جز رسوایی براي رياض و متحدانش در غرب نداشته است، اما ادامه اين جنگ ضدبشري نشان مي دهد كه هدف آل‌سعود فقط پیروزی در این جنگ نیست، بلکه سعودی‌ها به ویژه محمد بن سلمان ولیعهد و وزیر دفاع آنها قصد نسل کشی در یمن را دارند و کشتار شهروندان يمني با برنامه هدفمند و سازماندهی شده صورت مي گيرد.

وزارت حقوق بشری دولت نجات ملی یمن نيز در تازه‌ترین بیانیه خود جنایات نظامیان عربستان سعودی علیه مردم اين كشور را محکوم و از سکوت جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی ابراز تـأسف و شگفتی کرد. تارنمای شبکه تلویزیونی «المسیره» یمن روز یکشنبه، بیانیه وزارت حقوق بشری یمن را منتشر کرد که در آن آمده است: «به تمام جهانیان و سازمان‌های بشردوستانه‌ یادآور می‌شویم که تعداد شهدای حملات سعودی از زمان شروع آتش‌بس تاکنون به 2258 نفر رسیده است، که 285 شهید متعلق به مناطق مرزی شهرستان صعده است و آمار شهدا هر لحظه در حال افزایش است؛ زیرا حملات توپخانه‌ای، انواع آزار شکنجه و با مسلسل هدف قرار دادن شهروندان یمنی و مهاجران افغانی همچنان ادامه دارد.»

وزارتخانه حقوق بشری دولت نجات ملی یمن با انتشار یک فراخوان بشردوستانه با اشاره به اين كه رياض در حال نسل كشي در يمن است، همچنين از جهان آزاد و سازمان‌های حقوق بشری خواست با اعمال فشار بر رژیم متجاوز عربستان سعودی، او را از ارتکاب جنایات و نسل کشی‌های بیشتر علیه شهروندان یمنی و مهاجران آفریقایی در مناطق مرزی این کشور متوقف کرده و برای محکوم کردن جنایت‌ها و پاسخگو کردن عاملان آن بر اساس اصول انسانی اقدام کنند. وزارت حقوق بشری یمن همچنين  بار دیگر از نهادهای ذیصلاح و همه سازمان‌های بشردوستانه و بین‌المللی خواست تا درباره جنایت‌های رژیم عربستان سعودی در مناطق مرزی و کشتار و شکنجه شهروندان و آوارگان با توجه به آمار بالای قربانیان و کمبود خدمات بهداشتی اقدام کنند.

محاصره همه‌جانبه یمن از سوی ائتلاف متجاوز‌، جمعیت حدود

۳۰ میلیونی این کشور به ویژه کودکان و زنان را با مشکلات بی‌شماری مواجه کرده، تاجایی که حتی صدای برخی مجامع بین‌المللی و حقوق بشری را که همواره با دریافت دلارهای سعودی سکوت اختیار می‌کنند نیز درآورده است. در طول تجاوز ائتلاف سعودي-اماراتي به یمن که از ششم فروردین سال ۱۳۹۴ آغاز شده، بخش بهداشت و درمان این کشور که از کمبود شدید دارو رنج می‌برد، متلاشی شده و در اثر گسترش بیماری‌های واگیردار نیز هزاران شهروند یمنی جان خود را از دست داده‌اند و این در حالی است که میلیون‌ها  یمنی در این کشور قحطی زده با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند و از کمبود لوازم پزشکی و بهداشتی در رنج شدید به سر می‌برند.

تابستان گذشته، صندوق كودكان سازمان ملل موسوم به یونیسف با انتشار گزارشي نسبت به ادامه جنگ یمن هشدار داد و اعلام کرد که ممکن است ۳۰ هزار کودک یمنی که هم اکنون به شدت دچار سوءتغذیه هستند جان خود را در شش ماه آینده از دست بدهند. براساس اين گزارش همچنین ممکن است شمار کودکان کمتر از ۵ سال مبتلا به سوء تغذیه به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر افزایش یابد و بدین ترتیب گرسنگی و سوء تغذیه تقریبا نیمی از کودکان کمتر از ۵ سال در این کشور را دربرخواهد گرفت و در نتیجه شمار افراد مبتلا به سوء تغذیه در یمن ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کاریکاتور/ سیلی به اسرائیل

عملیات تنبیهی جبهه مقاومت، شامل ایران، یمن، حزب‌الله لبنان و مقاومت عراق

پوستر/ تنبیه متجاوز

عملیات تنبیهی جبهه مقاومت، شامل ایران، یمن، حزب‌الله لبنان و مقاومت عراق

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.