سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / افزایش 100 درصدی میزان گرسنگی در انگلیس از اول سال میلادی تاکنون

افزایش 100 درصدی میزان گرسنگی در انگلیس از اول سال میلادی تاکنون

براساس آمار جدید «بنیاد غیردولتی غذا در انگلیس»، میزان گرسنگی از آغاز سال‌جاری میلادی در این کشور بیش از 2 برابر شده و میلیون‌ها نفر مجبور به حذف برخی وعده‌های غذایی خود شده‌اند.
شاید برای آنها که ذهن اقتصادی دارند هیچ چیز بهتر از افت ارزش پوند، نتواند نابسامانی اقتصادی انگلیس را نشان دهد. ارزش پوند از بالاترین رقم خود یعنی بیش از ۲ دلار در سال۲۰۰۷، درست قبل از بحران مالی، به ۵/۱‌دلار در زمان همه‌پرسی برگزیت کاهش یافت و اکنون در آستانه برابری با دلار است. جنگ اوکراین نیز باعث افزایش کم سابقه تورم و در برخی محصولات غذایی حتی چند ده برابری تورم شده و مردم عادی به گرسنگی و محرومیت خود این وضع را درک می‌کنند.
روزنامه گاردین گزارش داده که داده‌های جدید نشان می‌دهد که میلیون‌ها نفر در انگلیس در ماه‌های اخیر مجبور به حذف برخی وعده‌های غذایی خود شده‌اند. آن‌طور که ایرنا نوشته، با افزایش هزینه زندگی در انگلیس، نزدیک به یک پنجم خانواده‌های کم درآمد در ماه سپتامبر (شهریور) با ناامنی غذا رو‌به‌رو شده‌‎اند و این به معنای گرسنگی و فقر بیشتر است.
براساس تازه‌ترین آمارهای ارائه شده از سوی بنیاد غیر‌دولتی غذا (Food Foundation)، سطح گرسنگی در انگلیس از ماه ژانویه (دی ماه) بیش از 2 برابر شده است و این در حالی است که نزدیک به ۱۰ میلیون بزرگسال و ۴ میلیون کودک در ماه گذشته قادر به خوردن وعده‌های غذایی به صورت منظم نبوده‌اند. نکته قابل توجه دیگر آن‌که در این میان گزارش‌ها از کودکانی که در مدارس غذای همکلاسی‌های خود را سرقت می‌کنند افزایش یافته و برخی دیگر از کودکان هم مجبور به حذف وعده‌های غذایی خود شده‌اند.
براساس داده‌های ارائه شده از سوی «بنیاد غذای» انگلیس، از ماه ژانویه (دی ماه) با افزایش صورتحساب مواد غذایی و قیمت انرژی همزمان با حذف بسته‌های معیشتی کووید-۱۹، گرسنگی تشدید شده است. برآوردها نشان می‌دهد بیش از دو سوم خانواده‌هایی که با ناامنی غذایی روبه‌رو هستند از کاهش وعده‌های غذایی خود گفته‌اند و حتی اذعان داشته‌اند که یخچال‌ها را برای کاهش هزینه‌های انرژی خاموش کرده‌اند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بیش از ۱.۱میلیون نفر در غزه با ناامنی شدید غذایی روبرو هستند

تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و محاصره سنگین

اگر نفت ما را در هر جای دنیا بدزدند مقابله به مثل می‌کنیم

سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.