سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / افشاگری شیخ زکزاکی از نقش انگلیس در کشتار شیعیان نیجریه

افشاگری شیخ زکزاکی از نقش انگلیس در کشتار شیعیان نیجریه

رهبر شیعیان نیجریه درباره پرونده قتل عام پیروان اهل بیت‌(ع) در شهر زاریا در نیجریه در سال ۲۰۱۵ میلادی به دست ارتش این کشور گفته آمریکا، انگلیس و رژیم سعودی در این قتل عام همدست بودند.

شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم که جزئیات آن متعاقباً پخش خواهد شد؛ اظهار داشت که کشتار در شهر زاریا در نیجریه که مقامات نیجریه در سال ۲۰۱۵ علیه پیروان اهل‌بیت‌(ع) انجام دادند، با دستور خارجی از سوی واشنگتن و لندن اتفاق افتاد و ریاض نیز در آن مشارکت داشت. به گزارش ایرنا، وی همچنین تأکید کرد که این جنبش از طریق شکایتی که توسط انجمن حقوق مسلمانان لندن در دیوان کیفری بین‌المللی تنظیم شده است، این پرونده را پیگیری می‌کند.

اتفاقات زاریا به کشتار بیش از 2 هزار نفر و زخمی کردن جمع زیادی از شیعیان در اواخر ماه صفر مصادف با ۲۱ و ۲۲ آذر ۱۳۹۴ اشاره دارد که با حمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیهًْ الله در شهر زاریا مرکز شیعیان نیجریه و محل اقامت رهبرشان انجام گرفت. در این ماجرا شیخ زکزاکی و همسرش زخمی و دستگیر شدند و علی از پسران شیخ زکزاکی و نیز یار نزدیک و جانشین و معاون وی یعنی شیخ «محمد محمود توری» و نیز دکتر «مصطفی سعید»، «ابراهیم عثمان« و «جمی گلیما» از رهبران جنبش اسلامی در میان دو هزار نفر دیگر از شیعیان به شهادت رسیدند. مهاجمین دستگیر شدگان را در اتاقی محبوس کرده و زنده زنده سوزاندند. بر اثر این حمله همچنین حدود 800 نفر مفقود شدند که تاکنون هیچ خبری از سرنوشتشان به دست نیامده است. مردم نیجریه بعد از این کشتار در این سال‌ها که گذشته هر از گاهی دست به راهپیمایی‌های گسترده‌ای زده‌اند که همچنان ادامه دارد و مسئولین دولتی با وجود سرکوب‌های متعدد نتوانسته‌اند آتشی را که بر اثر اقدامات نظامیان در اواخر ماه صفر سال ۹۴ افروخته شد، خاموش کنند. آنها حتی نتوانستند شیخ زکزاکی و همسرش را نیز بیش از این محبوس نگاه دارند، آن‌‌ها هم بعد از گذشت 6 سال زندان آزاد شدند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جنود خدا کمک شیعیان هستند

ويدئو/

ماجرای افشاگری شاهد عینی الجزیره از تجاوز نظامیان صهیونیست به زنان در غزه

افشاگری یک شهروند فلسطینی درباره هتک‌حرمت زنان در غزه توسط نظامیان صهیونیست‌

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.