سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / لهستان پس از 77سال از آلمان به‌خاطر حمله نازی‌ها غرامت خواست!

لهستان پس از 77سال از آلمان به‌خاطر حمله نازی‌ها غرامت خواست!

وزیر خارجه لهستان 77 سال پس از پایان جنگ دوم جهانی در نامه‌ای دیپلماتیک به آلمان خواستار غرامت 1.2 تریلیون دلاری از این کشور بابت خسارات ناشی از حمله نازی‌ها به لهستان شده است!

خبرگزاری رویترز نوشته لهستان به دنبال دریافت غرامت ۱.۲ تریلیون دلاری از آلمان است اما این ادعا از سوی دولت آلمان مدت‌هاست که رد شده است. بر اساس این گزارش وزیر خارجه لهستان در نامه‌ای رسمی و دیپلماتیک خطاب به دولت آلمان نوشته: «دو کشور باید اقداماتی فوری در قبال یک سازش جامع و دائم درمورد پیامدهای ناشی از هجوم و اشغالگری نازی‌ها در سال‌های ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ انجام دهند. این اقدامات به بسته شدن فصل‌های دردآور تاریخ و کمک به بهبود روابط دو جانبه می‌انجامد.»

بر اساس این گزارش یکی از اعضای پارلمان لهستان نیز که ریاست تیمی را برعهده‌دارد که گزارشی را درباره خسارات ناشی از حملات نازی‌ها در خلال جنگ دوم جهانی به لهستان ارائه داده، گفته: «این یک روز تاریخی برای تمامی لهستان و آرزوی نسل‌های شهروندان لهستانی است که با حس نابرابری و بی‌عدالتی درگذشتند.»

به نظر می‌رسد بحران انرژی و اقتصادی حاصل از جنگ اوکراین آن‌قدر شدید شده که برخی کشورهای اروپایی را به فکر کسب درآمد از راه‌های غیر متعارف‌انداخته است!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان

مجازات عاملان حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در استان هرات

حمله با گاز فلفل به دانشجویان معترض

دانشگاه تگزاس پلیس با استفاده از اسپری فلفل به سرکوب دانشجویان پرداخت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.