سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / تظاهرات دانشجویی در هرات علیه شیعه‌کشی در افغانستان

تظاهرات دانشجویی در هرات علیه شیعه‌کشی در افغانستان

دانشجویان هرات در اعتراض به حمله تروریستی به یک مرکز آموزشی در غرب کابل که ده‌ها دانش‌آموز شیعه طی آن به شهادت رسیدند، راهپیمایی کردند.

روز جمعه به دنبال یک حمله انتحاری به مرکز آموزشی«کاج» در کابل ده‌ها تن از دانش‌آموزان مظلوم شیعه حاضر در محل شهید و مجروح شدند. منابع محلی در افغانستان دیروز با ارائه تازه‌ترین جزئیات از تلفات انفجار روز جمعه اعلام کردند شمار شهدای این حمله به ۴۹ نفر و شمار زخمی‌ها به ۹۷ تن افزایش یافته است. بر اساس این گزارش در میان شهدا ۴۳ دختر و دو پسر وجود دارد و هویت چهار نفر از شهدا نیز مشخص نیست. از مجموع ۹۷ زخمی این حمله نیز ۶۱ نفر دختر و ۳۶ دانش‌آموز پسر هستند. بر اساس گزارش‌ها این آمار نهایی نیست و به دلیل وخامت حال زخمی‌ها امکان افزایش شهدا وجود دارد.

دیروز در واکنش به این جنایت دانشجویان دانشگاه هرات تظاهرات کردند. آن‌طور که فارس نوشته معترضان در حمایت از حق آموزش دختران در افغانستان شعارهایی چون «آموزش و امنیت»، «نترسیم نترسیم، ما همه با هم هستیم» و «برخیز و قیام کن، جهالت را تمام کن» را سردادند. این نخستین باری نیست که مراکز آموزشی در غرب کابل هدف حملات انفجاری و انتحاری قرار می‌گیرد. پیش از این مراکز آموزشی موعود (کاج)، کوثر دانش، ممتاز، مکتب سیدالشهدا و مکتب عبدالرحیم شهید هدف قرار گرفته بودند که در نتیجه ده‌ها دانش‌آموز کشته و زخمی شدند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اعتراضات دانشجویی آمریکا یادآور یک واقعه تاریخی است

مرگ بر آمریکا

جنایات وحشیانه، نظامیان اشغالگر آمریکا در حق مردم افغانستان

ويدئو/ جنایات وحشیانه آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.