سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / ژئوپلیتیک خشکسالی. سنگ های گرسنگی اروپا

ژئوپلیتیک خشکسالی. سنگ های گرسنگی اروپا

آخرین یادداشت منتشر شده از «داریا پلاتونوا»، دختر «آلکساندر دوگین» که به طرز مشکوکی کشته شد:

ژئوپلیتیک خشکسالی. سنگ های گرسنگی اروپا

دولت های اروپایی به دنبال کاهش اثرات مخرب افزایش قیمت انرژی بر اقتصاد هستند. در فرانسه، دولت قصد دارد تا شرکت هسته‌ای Electricite de France SA را به طور کامل ملی کند، شرکتی که در تلاش است تا نیروگاه‌های خود را در گرمای شدید به کار ببرد.

به محض اینکه اقتصاد اتحادیه اروپا تحت تأثیر تحریم های ضد روسیه قرار گرفت، طاعون جدیدی به اروپا رسید – دمای بی سابقه. تابستان امسال یکی از گرم ترین تابستان های تاریخ جهان بوده است. عواقب آن ویرانگر است – خشکسالی “سنگ گرسنگی” را در مصب رودخانه ها آشکار می کند – نمادهایی از عذاب قریب الوقوع و شکست محصول، قبوض گزاف تهویه مطبوع، هزاران هکتار از جنگل های اروپا که در آتش سوخته است.

آندریا تورتی از مرکز تحقیقات مشترک کمیسیون اروپا گفت: “در 500 سال گذشته رویدادهای دیگری مانند خشکسالی 2018 وجود نداشته است. اما من فکر می کنم امسال حتی بدتر است.”

خشکسالی این پتانسیل را دارد که باعث کمبود کالاها شود – علاوه بر تورم.

“دولت های اروپایی ناامید هستند تا اثرات مخرب افزایش قیمت انرژی بر اقتصاد را کاهش دهند. در فرانسه، دولت قصد دارد شرکت هسته ای Electricite de France SA را به طور کامل ملی کند، که در تلاش است تا نیروگاه های خود را در گرمای شدید فعال نگه دارد.” تاد گیلسپی از بلومبرگ می نویسد.

فروپاشی نیروگاه های هسته ای در فرانسه قریب الوقوع است. دمای آب در رودخانه ها برای خنک کردن راکتورها بسیار بالاست. شایان ذکر است که فرانسه دارای دومین نیروگاه هسته ای در جهان است و از نظر سهم انرژی هسته ای در رتبه اول قرار دارد. با توجه به خشکسالی فعلی، بالاترین سطح خطر “بحران” یا “قرمز” برای تقریبا نیمی از بخش های فرانسه اعلام شده است. آب فقط برای نیازهای اولیه قابل استفاده است: پخت و پز، بهداشت، بیمارستان ها و خاموش کردن آتش سوزی هایی که نیمی از کشور را درگیر کرده است.

در شمال ایتالیا حالت فوق العاده اعلام شده است.

در همان زمان، دماسنج در بریتانیای کبیر – یک رکورد تاریخی دما – برای اولین بار از مرز 40 درجه عبور کرد. ایندیپندنت گزارش می دهد که آلدی سهمیه ای حداکثر پنج بطری آب بسته بندی را در نظر گرفته است. اسپانیا و فرانسه نیز محدودیت هایی را برای فروش آب به شهروندان، کشاورزان و صنعت وضع کرده اند. روزنامه اسپانیایی El Pais اشاره می کند که ذخایر کنونی مخازن آب با میزان بهره برداری 39 درصد در سطح پایینی قرار دارد. در سال 1995 نیز وضعیت مشابه بود.

کاهش سطح آب در مهمترین آبراه های اروپا می تواند کشتیرانی را متوقف کند. راین در آلمان، یکی از مهم ترین آبراه های حمل و نقل، اکنون تا حد زیادی برای کشتیرانی غیرقابل استفاده است زیرا سطح آب به زیر 40 سانتی متر کاهش یافته است. پو در ایتالیا خشک شده است و شما حتی می توانید از لوار در فرانسه عبور کنید.

این برای اروپا چه معنایی دارد و چه انتظاری می‌توان داشت؟ دوره های خشکسالی ضربه شدیدی به کشاورزی وارد می کند. کشت ذرت، آفتابگردان و انگور در خطر است. دامداری در مقیاس بزرگ در معرض تهدید است – آب با کمک هلیکوپترهای ارتش به مراتع آلپ تحویل داده می شود. یکی از تامین کنندگان اصلی زیتون، اسپانیا (که نیمی از روغن زیتون جهان را تولید می کند)، برداشت ضعیفی داشته است – بدون آب، درختان شاخه های جوان نمی دهند.

به گزارش بی بی سی، «لایحه خسارت آب و هوا در سال 2022 ده ها میلیارد است، حتی اگر خسارت از 0.2 درصد تولید ناخالص داخلی تجاوز نکند، زیرا انتظار می رود اروپای غربی در آن سال حدود 20 تریلیون یورو کالا و خدمات تولید کند. .

کمیسیون اروپا بدون احتساب خشکسالی، پیش‌بینی کرد که کشورهای اتحادیه اروپا کاهشی در تولید ناخالص داخلی اروپا داشته باشند و تا سال 2023 در اوایل تابستان پیش‌بینی شود تا 1.5 درصد کاهش یابد. بعد از چنین خشکسالی چه خواهد شد؟ ابتدا اتحادیه اروپا تحت تاثیر یک بحران همه گیر بود، سپس تحریم های ضد روسیه، اکنون با خشکسالی و فجایع آب و هوایی. در زمستان که خانه ها سرد است و گرما بر کیف پول های نحیف اروپایی ها چیره می شود چه اتفاقی می افتد؟

خشکسالی بی‌سابقه همچنین نشان می‌دهد که این خشکسالی ممکن است ساخته دست بشر بوده باشد. ایالات متحده یک برنامه کامل برای کنترل آب و هوا ایجاد کرده است. یکی از این ها HAARP است، یک برنامه تحقیقاتی قطبی فعال با فرکانس بالا که می تواند باعث سیل، طوفان و زلزله شود. HAARP به طور بالقوه یک ابزار نظامی است که قادر به بی‌ثباتی انتخابی سیستم‌های کشاورزی و زیست محیطی کل مناطق است. در دهه 1970، زبیگنیو برژینسکی، مشاور سابق امنیت ملی، چنین نوشت:

“تکنولوژی تکنیک های جنگ مخفی را در اختیار رهبران قدرت های بزرگ قرار می دهد، که تنها حداقل نیاز به ارزیابی توسط نیروهای امنیتی است. فناوری های اصلاح آب و هوا را می توان برای ایجاد خشکسالی یا طوفان طولانی مدت استفاده کرد.”

HAARP به عنوان یک برنامه تحقیقاتی علمی و دانشگاهی به عموم ارائه شده است. با این حال، اسناد نظامی ایالات متحده نشان می دهد که هدف اصلی HAARP “استفاده از یونوسفر برای اهداف وزارت دفاع” برای تغییر الگوهای آب و هوا و مختل کردن ارتباطات و رادارهای دشمن است. شاید بلایای طبیعی کنونی در اروپا کاملاً تصادفی نباشند… تغییر اقلیم مستلزم بررسی دقیق و بی طرفانه است.

گاردین در داستانی درباره موج‌های گرمای بی‌سابقه و رویدادهای سال 2022 نوشت: «ساعت قیامت – نمادی که دانشمندان برای نشان دادن احتمال وقوع یک فاجعه‌ی انسان‌ساز ایجاد کرده‌اند – تنها 100 ثانیه به نیمه‌شب، نزدیک‌ترین چیزی که تا به حال داشته است را به ما نشان می‌دهد. در تاریخ 75 ساله خود در آرماگدون. در همان زمان، “سنگ های گرسنگی” – سنگ های رودخانه ای و سنگ هایی که اروپایی ها روی آنها نشانگر سطح آب و خرما می گذاشتند – در رودخانه های کم عمق اتحادیه اروپا ظاهر شده اند. این سنگ ها عبارتند از هشدارهای آبا و اجدادی در مورد زمان های سخت به دلیل خشکسالی و خشک شدن رودخانه ها. چنین نشانه هایی در اوایل قرن پانزدهم در اروپای قرون وسطی ایجاد شد. آخرین باری که اروپایی ها چنین “منظور عذاب” را دیدند در طول جنگ جهانی اول بود. روی این سنگ‌ها در البه نوشته شده است: «وقتی مرا می‌بینی گریه کن».

روزنامه انگلیسی دیلی میل رکوردشکنی موج گرما و آتش سوزی های گسترده در کشورهای اتحادیه اروپا را با فرا رسیدن آخرالزمان مقایسه کرد. فرانسه مجبور شد از آلمان، لهستان، رومانی و ایتالیا برای خاموش کردن آتش سوزی در ژیروند در نزدیکی شهر بوردو کمک بخواهد. والنتین دوپی، که در روستای بلین-بلیت زندگی می کند، به دیلی میل گفت که این منطقه “به نظر می رسد آخرالزمان”. اینجا همه جا دود است… و هواپیماها پودر پرتقال روی آتش می ریزند.»
انجیل لوقا می‌گوید: «زلزله‌های بزرگ، قحطی و طاعون در مکان‌های مختلف رخ خواهد داد، حوادث وحشتناکی رخ خواهد داد و نشانه‌های بزرگی در بهشت ​​ظاهر خواهد شد».

و در این بحران که اروپا را تکان می دهد: کشورها گروگان یک شرط بندی دروغین در مورد «روسوفوبیا»
(روسیه هراسی) هستند.
روسیه می توانست کمک کند، اما تصمیم گرفته شد که “پذیرفته نشود”…

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کودکان، مادران باردار و نوزادان غزه از گرسنگی می‌میرند

سازمان دیده بان حقوق بشر

یونیسف: جهان تنها نظاره‌گر رنج و گرسنگی کودکان غزه است

پیامدهای وحشتناک جنگ و گرسنگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.