سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / بوریس جانسون: من قدرت می‌خواهم هرکس مانعم شود از بین می‌رود!

بوریس جانسون: من قدرت می‌خواهم هرکس مانعم شود از بین می‌رود!

علی‌رغم وعده پیشین «بوریس جانسون» نخست‌وزیر تازه مستعفی انگلیس مبنی بر کناره‌گیری از ریاست حزب محافظه‌کار، عضو مجلس اعیان انگلیس می‌گوید جانسون به او گفته که می‌خواهد در ریاست حزب محافظه‌کار بماند و هرچیزی را که مانع از باقی‌ماندنش در نخست‌وزیری شود را، از بین می‌برد!
بوریس جانسون، نخست‌وزیر مستعفی، محافظه‌کار و پر حاشیه انگلیس بعد از رسوایی «مهمانی»- انتشار عکس‌هایی از مهمانی جانسون و همکارانش در اوج قرنطینه که خشم عمومی را در پی داشت- چند هفته‌ای نیز درگیر یک رسوایی بزرگ‌تر بود: رسوایی «پینچر». ماجرا از این قرار بود که «کریس پینچر»، معاون رئیس‌حزب محافظه‌کار و مسئول نظارت بر عملکرد نمایندگان محافظه‌کار در پارلمان بعد از افشاگری‌ها درباره تجاوز جنسی به دو میهمان زن مجبور شد تا از سمتش کنار رود. او در نامه‌ای به جانسون گفته بود که در شب میهمانی بیش از حد مشروب خورده بوده و «خودش و دیگران را» شرمسار کرده است! پینچر سال ۲۰۱۹ هم به سوءرفتار جنسی متهم شده بود، اما جانسون مدعی شد که از اتهامات وی با خبر نبوده است! اما بعدها روزنامه گاردین گزارش داد که ادعای جانسون در این مورد «دروغ محض» بوده و او ضمن اطلاع از این اتهام‌ها، مقام پینچر را ارتقا هم داده است! که این رسوایی‌ها منجر به جریان استعفای دست جمعی وزرای او شد. تمام این‌ها، افزون بر وضع دشوار اقتصادی انگلیس که با جنگ اوکراین دشوارتر هم شده است، جانسون را مجبور کرد تا بالاخره از قدرت کناره‌گیری کند. اما گویا شیرینی قدرت همچنان زیر دندان‌های بوریس باقی مانده و او قدرت می‌خواهد، چرا که رقبای او برای پست نخست‌وزیری نیز مشخص شده‌اند.
روزنامه «تلگراف» بامداد سه‌شنبه گزارش داد جانسون که 19 روز پیش از سمت نخست‌وزیری انگلیس و به تبع آن ریاست حزب محافظه‌کار استعفا داده بود، در یک جلسه خصوصی گفته که نمی‌خواهد تا انتخابات آینده از ریاست این حزب خارج شود. طبق این گزارش، جانسون در گفت وگو با یکی از اعضای مجلس اعیان به‌نام «لرد کراداس» که از حامیان مالی محافظه‌کاران نیز هست، گفته هر چیزی را که مانع از باقی‌ماندن او در نخست‌وزیری شود، از بین خواهد برد.
به گزارش فارس، لرد کراداس به روزنامه تلگراف گفته: «او (جانسون) می‌خواهد کار را به پایان برساند. او می‌خواهد در انتخابات پارلمانی بعدی به عنوان رهبر حزب محافظه‌کار رقابت کند. اگر فردا انتخابات برگزار می‌شد و او رهبر حزب محافظه‌کار بود، جانسون پیروز می‌شد و من با او موافق هستم.» همزمان «جیمز کلِوِرلی» وزیر آموزش انگلیس با ادعای اینکه جانسون «یک سیاستمدار با استعداد» است، گفته احتمال اینکه وی در کابینه دولت بعدی به نخست‌وزیری «لیز تراس» نیز حضور داشته باشد، بالاست. حالا باید نشست و دید نبرد بر سر قدرت در حزب محافظه‌کار به کجا خواهد می‌رسد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

موجودیت اسرائیل در خطر است

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پنج‌شنبه شب گفت،

خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

مردم انگلیس بزرگترین تظاهرات علیه حمایت تسلیحاتی نظام انگلیس ازرژیم اسراییل را برابر ساختمان پارلمان انگلیس شکل دادند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.