سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / پیوستن ۵ دانشگاه دیگر انگلیس به اعتراضات ضد صهیونیستی

پیوستن ۵ دانشگاه دیگر انگلیس به اعتراضات ضد صهیونیستی

دانشجویان، کارکنان و استادان در ۵ دانشگاه دیگر انگلیس، برای حمایت از آرمان فلسطین، در محوطه دانشگاههای این کشور، تظاهرات کردند.

 لندن؛ دانشجویان، کارکنان و استادان در ۵ دانشگاه دیگر انگلیس، برای حمایت از آرمان فلسطین، در محوطه دانشگاههای این کشور، تظاهرات کردند.

روزنامه گاردین نوشت: درپی تظاهرات گسترده دانشجویان، کارکنان و استادان دانشگاههای جهان، در حمایت از فلسطین، دانشجویان دانشگاههای آکسفورد، کمبریج، لیورپول، ادینبورو و سواز (Soas) در انگلیس نیز با حمایت از مردم فلسطین، پایان همکاری این دانشگاهها را با رژیم صهیونیستی خواستار شدند. این روزنامه نوشت:

دانشجویان و استادان دانشگاههای انگلیس، در هفتههای اخیر با تحصن در محوطه دانشگاه و به اهتزاز در آوردن پرچم فلسطین و شعار علیه نسل کشی اسرائیل، حمایت خود را از مردم فلسطین ابراز میکنند. به نوشته گاردین، انتظار میرود در هفته‌های آینده، تظاهرات هواداری از فلسطین، در دانشگاه‌های سراسر اروپا بیشتر گسترش یابد. رسانههای انگلیس اعلام کردند:

تاکنون هزاران دانشجو در دانشگاههای آمریکا، به اتهام هواداری از فلسطین و شرکت در تظاهرات ضد اسرائیلی، بازداشت شدهاند. در بیانیه مشترک دانشجویان هوادار فلسطین در دانشگاههای آکسفورد و کمبریج آمده است دانشجویان و استادان صدها دانشگاه در سراسر جهان، برای فلسطین تظاهرات میکنند و ما مخالف همکاری دانشگاه هایمان با اسرائیل هستیم که دست به جنایات جنگی علیه مردم فلسطین زده است.

در این بیانیه، اسرائیل به قتل عام، ایجاد قحطی و آوارگی در فلسطین متهم شده است. تاکنون دانشجویان دانشگاه‌های لندن، منچستر، نیوکاسل، شفیلد، لیدز، ووریک، سوانزی، گلداسمیث، بریستول، کمبریج و آکسفورد در انگلیس، در حمایت از جنبش مقاومت و نیز پشتیبانی از مردم فلسطین، تظاهرات و تحصن خود را آغاز کردند.

به نوشته گاردین، اوایل این هفته، مقامات دانشگاه گلداسمیت در لندن ناچار شدند به خواست دانشجویان هوادار فلسطین تن دهند و سیاست اخلاقی جدیدی، برای سرمایه گذاری اعلام کنند که براساس آن، سرمایه گذاران در این دانشگاه باید خواهان آتش بس در غزه شوند و برای دانشجویان فلسطینی، بورسیه در نظر بگیرند.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حساب فرانسه، آلمان و انگلیس سر جای خودش است

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران

طنز/ شایعه!

دزد‌های سر گردنه شبه رسانه ‌اینترنشنال

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.