سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / افزایش بهای مواد غذایی در اروپا

افزایش بهای مواد غذایی در اروپا

به نقل از تلویزیون یورو نیوز؛ خشکسالی شدید سبب افزایش بهای مواد غذایی در اروپا شده است.
خبرنگار یورو نیوز در گزارشی گفت: وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه اعلام کرد از طرح کاهش ۸۰ تا ۳۰ سنتی بهای هر لیتر سوخت حمایت می‌کند. این بخشی از تدابیر دولت فرانسه برای مقابله با افزایش هزینه‌های زندگی در این کشور است. ساکنین شهر‌های زیادی به طور خاص در آلمان به تدابیر صرفه جویی در انرژی و از زمان آغاز جنگ در اوکراین روی آورده اند. این جنگ سبب افزایش بهای سوخت شده است. اما حتی تا پیش از آغاز جنگ در اوکراین تورم در منطقه یورو رکورد جدیدی را کسب کرده بود.

هم اکنون خشکسالی بی سابقه تولید محصولات کشاورزی را تحت تاثیر خود قرار داده است. این وضع بهای مواد غذایی را افزایش داده است. در پرتغال بهای کالا‌ها هر ماه افزایش پیدا می‌کند و سود فروشندگان کمتر می‌شود.
یک فروشنده سبزی اهل پرتغال گفت: بهای پیاز افزایش یافته است، اما من همان بهای پیشین را از مشتریان دریافت می‌کنم. بهای لوبیای سبز به خاطر خشکسالی به شدت افزایش یافته است. بسیاری از مزارع خشک شده اند. برخی از مردم توانایی خرید ندارند. من همیشه به سخنان آن‌ها گوش فرا می‌دهم.
خبرنگار یورو نیوز در پایان افزود: تورم در پرتغال در ماه ژوئن به ۸.۷ درصد رسید. این بالاترین میزان تورم در دهه‌های اخیر است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کناره گیری وزیر اول مسلمان اسکاتلند

حمزه یوسف، وزیر اول اسکاتلند

گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه

اعتراضات دانشجویی در حمایت از مردم غزه از دانشگاه‌های آمریکا به فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.