سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / تجمع فقرا در واشنگتن با هدف بسیج انتخاباتی کم‌درآمدها

تجمع فقرا در واشنگتن با هدف بسیج انتخاباتی کم‌درآمدها

هزاران آمریکایی با حضور در گردهمایی «مجمع کارگران فقیر و کم درآمد» و برگزاری یک تجمع خواستار پایان «فقر» و «سرکوب» و همچنین حضور گسترده فقرا در انتخابات میان دوره‌ای کنگره شدند که قرار است ماه نوامبر (آبان) برگزار شود. آمریکا 140 میلیون فقیر و کم درآمد دارد.

انتخابات میان دوره‌ای کنگره قرار است آبان ماه برگزار شود. بحران اقتصادی، افزایش شدید تورم و افزایش قیمت حامل‌های انرژی انتخابات این دوره را «حساس» کرده است. بحران اقتصادی کنونی در آمریکا مثل همه جای دنیا کارگران و خانواده‌های فقیر را بیشتر از همه تحت تاثیر قرار داده و آنها را به تکاپو واداشته است. در همین راستا روز شنبه هزاران آمریکایی در گردهمایی «مجمع کارگران فقیر و کم دستمزد» در واشنگتن حاضر شدند. تا ضمن دعوت به مشارکت در این انتخابات، در نوع انتخاب خود دقت کنند!
آن طور که وب‌سایت «ان‌پی‌آر» نوشته، نخستین بار در سال ۱۹۶۸ «مارتین لوتر کینگ جونیور» آمریکایی‌های کم ‌درآمد با پیشینه‌های مختلف را در راهپیمایی واشنگتن به نام «کمپین مردم فقیر» سازماندهی کرد. بر اساس این گزارش بیش از ۵۰ سال بعد، هزاران معترض روز شنبه گرد هم آمدند تا همان پیام را در «مجمع کارگران فقیر و کم دستمزد» و «راهپیمایی اخلاقی» در واشنگتن و همچنین برای انتخابات و رای‌گیری آتی برسانند.

در این تجمع از رای‌دهندگان کم درآمد خواسته شد تا در انتخابات میان دوره آتی شرکت کنند. در این گردهمایی سازمان‌های مذهبی، گروه‌های طرفدار دموکراسی، اتحادیه‌های کارگری و فعالان اقلیمی از سراسر آمریکا حضور داشتند. ایسنا ضمن انتشار این گزارش نوشته «ویلیام باربر» از رؤسای کمپین مردم فقیر در این تجمع گفته: «تا زمانی که ۱۴۰ میلیون شهروند فقیر و کم درآمد در این کشور هست، و اینکه ما می‌دانیم که نباید به این صورت باشد، ما دیگر ساکت نخواهیم نشست.»

معترضان برای طیف وسیعی از مسائل گرد هم آمدند؛ پایان دادن به فقر، سرکوب رای‌دهندگان، نژادپرستی سیستماتیک، آسیب‌های زیست محیطی و دسترسی محدود به مراقبت‌های بهداشتی و آموزش.
باز‌سازی سوم
بر اساس این گزارش کمپین فقرا همچنین خواستار چیزی است که مدافعان آن را «باز‌سازی سوم» می‌نامند؛ یک تلاش بزرگ فدرال برای پایان دادن به فقر و ایجاد دیگر تغییرات در مقیاس بزرگ. اولین باز‌سازی پس از جنگ داخلی و باز‌سازی دوم در طول جنبش حقوق مدنی انجام شد.ویلیام باربر همچنین درباره تاثیرات نامتناسب پاندمی کرونا بر مردم کم درآمد صحبت کرد.

کمپین مردم فقیر در ماه‌آوریل (فروردین) گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها فقیر دو برابر آمریکایی‌های ثروتمندتر می‌میرند.

«باربر » در این باره گفت: می‌دانیم که پیش از کرونا، نرخ مرگ و میر روزانه فقرا ۷۰۰ تن در روز و ۲۵۰ هزار تن در سال بود. افراد فقیر ۲ تا ۵ برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از کووید در طول این پاندمی بوده‌اند و ما می‌دانیم که این موضوع را نمی‌توان به سادگی از طریق نتایج واکسیناسیون توضیح داد؛ این به تبعیض در سیاست ما نسبت به فقرا و افراد کم درآمد مربوط می‌شود.

«کوین کویین» ۴۳ ساله که از نبراسکا در این گردهمایی حاضر شده بود گفت:« ما به پایتخت ثروتمندترین کشور روی کره زمین آمدیم و تهوع‌آور است که می‌بینم مردم بی‌خانمانی در تونل‌ها و خیابان‌ها زندگی می‌کنند. اینکه توانسته‌ایم در این تجمع حاضر شویم، هم مایه افتخار است و هم مایه ناراحتی چون ۶۰ سال بعد ما هنوز داریم برای فقرا تجمع برگزار می‌کنیم و این مشکل هنوز حل نشده است.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

دانشجویان تحصن کننده خواستار خروج سرمایه‌گذاری‌های این دانشگاه از فلسطین اشغالی هستند

 بیانات آیت‌الله خامنه‌ای در کنگره جهانی بزرگداشت اقبال لاهوری

دیده‌ام از روزن دیوار زندان شما

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.