سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / خشم آمریکایی ها برای حذف دلار ۴۲۰۰تومنی

خشم آمریکایی ها برای حذف دلار ۴۲۰۰تومنی

خشم آمریکایی ها برای حذف دلار ۴۲۰۰ و قطع دست دلال ها و زمینه های کاهش آقایی دلار تشکیل صف های طویل خرید نان روزهای اخیر در ترکیه و عراق و افغانستان نشان میدهد ایران قبل از اجرای طرح بزرگ حذف ارز 4200 تومانی خزانه ی غلات عمده ی کشورهای خاورمیانه بوده است.
در طی ۶ سال بعد از توافق 2015 بین ایران و امریکا که باعث سقوط قیمت نفت از 140 دلار به زیر 30 دلار و بیشتر سالها زیر 10 دلار گردید، بطور متوسط روزانه بین 1/5 تا 2 میلیون بشکه نفت مفت از ایران صادر می شد و بخشی از پول این تاراج عظیم نفتی برای واردات گندم و سوبسید آرد در مصارف کلان صنعتی هزینه می شد و بوسیله تجار و صادرکنندگان دو تابعیتی با قیمتی خیلی ارزان تر از متوسط قیمت جهانی سیل آسا به صورت بیسکویت و شیرینی و حتی آرد به کشورهای همجوار (افغانستان، تاجیکستان، عراق، ترکیه، ترکمنستان و کشورهای حاشیه ی جنوبی خلیج فارس) صادر می شد.

برجام یک برنامه ی جامع نابودی زیر ساخت اقتصاد ایران بود بطوری که ایران به پایانه ی توزیع غذای کشورهای منطقه با هزینه ی خودش تبدیل شده بود.

ایران دقیقاً معادل 1/5 برابر مصرف آرد داخل کشور ، صادرات داشت و اگر آرد بصورت ماکارونی و بیسکویت و شیرینی از کشور صادر و خارج نشود، دیگر هیچ نیازی به واردات گندم وجود ندارد و گندم ایران برای مصرف داخل خودکفا می باشد.

شرکت های تولید شیرینی و انواع بیسکویت های آستان قدس رضوی و شیرین عسل و…… بزرگترین کارخانجات ماکارونی دنیا وخاورمیانه (تک ماکارون – زرماکارون و…..)که 2برابر مصرف داخل صادرات داشتند اکنون بواسطه ی منطقی و واقعی شدن قیمت آرد مصرفیشان و برداشته شدن سوبسید مجبورند به جای هزینه ی ترانزیت و صادرات، فعلاً در داخل محصولاتشان را عرضه نمایند و این رقابت شرکتها در بازار داخل ناگزیر به کاهش وسقوط قیمت اقلام خوراکی در آینده نزدیک منجر می شود.

اکنون در کشورهای افغانستان، عراق، ترکیه، تاجیکستان، ترکمنستان، کویت و امارات صف های طویل نان تشکیل شده است.!!!

عراقیها از این پس به جای تمسخر پول ایرانی، حملات خود به کاروان های آمریکایی یعنی عامل فلاکتشان را تشدید کرده اند.

اما امریکایی ها نیز دیروز در پاسخ طالبان پیام داده اند متاسفانه هیچ کمکی برای کمبود آذوقه و آرد در افغانستان نمی توانند انجام بدهند و امریکا با وجود تولید بسیار زیاد گندم حتی برای مصرف داخل خود نیز نیاز به واردات گندم و آرد دارد.!!!

تصمیم حیاتی ایران در کنارگذاشتن ارز ترجیحی (۴۲۰۰ تومانی) ضربه ای به اندازه ی چند بمب اتمی به سلطه و مقبولیت امریکا و برنامه ی سلطه ی انگلیسی زده است و نارضایتی ها علیه امریکا و وابستگان متمایل به امریکا و غرب در عراق و ترکیه و افغانستان و سایرکشورها را زیاد کرده است و امریکا ستیزی در خاورمیانه وارد فاز جدیدی شده است.

امریکا و انگلیس از تصمیم ناگهانی ایران و ضربه ی کاری حذف ارز 4200 تومانی و برهم خوردن برنامه ی سلطه آنها که سالهای قبل توسط عمالشان در ایران اجرا می شد بشدت خشمگین شده اند.

آمریکا تلاش می کند با یک توافق صوری در وین قیمت نفت دوباره کاهش پیدا کند.!!!

ال̲لّ̲ہُ̲مَّ̲ عَ̲ج̲ل̲ ل̲وَل̲ي̲ك̲‌َ ال̲فَ̲رَ̲ج̲

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

صمصامی: نگران نوسانات دلار غیررسمی باوجود ‌مرکز رسمی مبادله ارز نباشید‌

به گفته رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی، بازار آزاد ارز فقط در افکار عمومی بزرگ است، اما در واقع ظرفیت چندانی ندارد، زمانی که دولت ارز ۲۸۵۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی می‌پردازد و مرکز رسمی مبادله ارز و طلا داریم، جای نگرانی برای نوسان در بازار غیررسمی وجود ندارد.

حتی یک دلار هم ارز ترجیحی به واردات چای ندادیم

بانک مرکزی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.