سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / پیروزی تاریخی جدایی‌طلبان ایرلندی در انتخابات محلی انگلیس

پیروزی تاریخی جدایی‌طلبان ایرلندی در انتخابات محلی انگلیس

حزب جدایی طلب «شین فینِ» ایرلند نخستین پیروزی خود در انتخابات مجمع ایرلند شمالی (در واقع انتخابات محلی انگلیس) را جشن گرفت.

در حالی که انتخابات شورا‌های محلی و شهرداران در انگلیس، اسکاتلند و ولز چند روز پیش برگزار شد، تازه‌ترین نتایج شمارش آرا از شکست سنگین حزب حاکم محافظه‌کار در این انتخابات حکایت دارد. حالا هم خبر رسیده که حزب «شین فین» با کسب ۲۷ کرسی از حزب حامی انگلیس «اتحاد دموکراتیک» با ۲۴ کرسی پیشتاز است و سرنوشت 2 کرسی هنوز اعلام نشده است. این نخستین بار است که این حزب ناسیونالیست ایرلندی اکثریت کرسی‌ها را در مجمع ایرلند شمالی به دست می‌آورد.
«میشل اونیل»، رهبر حزب شین‌فین در ایرلند شمالی گفته: «امروز بیانگر لحظه بسیار مهم تغییر است. این یک لحظه تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز در سیاست‌های ما و برای مردم‌مان است.» به گزارش ایسنا، وی افزود: «اکنون باید یک گفت‌وگوی صادقانه پیرامون هدف متحد کردن این منطقه با جمهوری ایرلند برگزار شود.» باید توجه داشت که این پیروزی در کوتاه مدت جایگاه این منطقه را تغییر نخواهد داد چرا که برگزاری رفراندوم لازم برای جدا شدن از «بریتانیا» در صلاح‌دید دولت لندن قرار دارد و احتمالاً سال‌ها طول خواهد کشید تا با برگزاری آن موافقت شود. اما اهمیت نمادین آن بسیار زیاد است و به یک قرن سلطه احزاب حامی انگلیس پایان می‌دهد.
حزب اتحاد دموکراتیک که یکی از عوامل پیشرو در خروج «بریتانیا» از اتحادیه اروپا بود، کاهش میزان محبوبیتش را تا حدودی به خاطر نقشش در مذاکرات پس از برگزیت میان لندن و بروکسل می‌داند که منجر به محدودیت‌های تجاری میان ایرلند شمالی و باقی بخش‌های «بریتانیا» شد.
جالب توجه است که «نیکولا استورجن»، وزیر اول اسکاتلند، که خود او نیز از حامیان جدایی اسکاتلند است، جزو اولین کسانی بود که در توئیتی به حزب شین فین تبریک گفت و آن را به عنوان یک نتیجه تاریخی حقیقی تحسین کرد. گفتنی است، حزب «شین فين»، شاخه سیاسی گروه سابق
شبه نظامی ارتش جمهوریخواه ایرلند، درباره رویکرد‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دولت انگلیس بار‌ها موضع انتقادی گرفته است. ازفلسطین تا دولت‌های حاشیه خلیج‌فارس که نمونه آن اظهارات «پاتریک دوهرتی»، نماینده حزب «شین فين» در مجلس انگلیس بود که در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود: «مردم بحرین در مبارزه با رژیم آل خلیفه، لازم است متحدانی از همه بحرینی‌ها،
آزادی خواهان و گروه‌های با نفوذ را سامان دهند تا زودتر پیروز شوند.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

گسترش فقر در جامعه انگلیس

بزرگترین بحران هزینه‌های زندگی در انگلیس می‌تواند برای ده‌ها هزار کارگر به فاجعه تبدیل شود.

روایت فرمانده ستاد ارتش انگلیس از اوضاع بد امنیتی اروپا و اقیانوس اطلس

وضعیت اخلاقی اسفبار ارتش انگلیس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.