سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / گزارش واشنگتن‌پست از دروغ‌ها و لاف‌های بی‌پایان بایدن

گزارش واشنگتن‌پست از دروغ‌ها و لاف‌های بی‌پایان بایدن

روزنامه آمریکایی «نیویورک پست» با اشاره به «دروغ‌ها و لاف‌های بی‌پایان بایدن» نوشته «رئیس‌جمهور گویا عاشق تکرارلاف‌های خود در زمینه ایجاد شغل در آمریکاست.»

ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود آن‌قدر دروغ گفته بود که بنابر نوشته «واشنگتن پست» دروغ گویی به یک صفت و ویژگی رسمی ترامپ تبدیل شده بود. به گزارش رسانه‌های آمریکایی وی در دوران 4 ساله ریاست جمهوری خود هزاران دروغ به مردم گفت. با رفتن ترامپ و آمدن بایدن ظاهراً این صفت دروغ گویی نیز از رئیس‌جمهور سابق به رئیس‌جمهور کنونی منتقل شده است.
نیویورک پست بایدن را عاشق لاف زنی در زمینه ایجاد اشتغال خوانده است. این روزنامه با اشاره به ضعف مدیریت اقتصادی او نوشته «افت غافلگیرکننده اقتصاد آمریکا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که طوفانی بزرگ در حال وقوع است.»
به گزارش فارس این روزنامه در شماره روز شنبه خود این را هم اضافه کرده که، «جو بایدن» روز جمعه در یک بیانیه مطبوعاتی درباره آخرین داده‌های شغلی مدعی شد: «برنامه‌ها و سیاست‌های ما قوی‌ترین اقتصاد اشتغال‌زایی را در عصر نوین ایجاد کرده است» اما واقعیت این است که جو بایدن حتی یک شغل هم ایجاد نکرده  و  حقوق و دستمزدهای پرداختی در غیر امور کشاورزی  از فوریه ۲۰۲۰ به این سو  به میزان ۱.۲ میلیون نفر کاهش یافته و در واقع نیروی کار از ماه مارس تا آوریل امسال با ۳۵۳۰۰۰ نفر اخراجی مواجه شده است.
به نوشته این نشریه «جو بایدن هیچ شغلی ایجاد نکرده بلکه  فقط مشاغل قبل ازهمه گیری کرونا احیا شده‌اند. در همین حال، نیروی کار در حال کاهش است و میلیون‌ها آمریکایی که زمانی شاغل بودند، دیگر کار نمی‌کنند. بایدن دروغ ایجاد شغل را بارها و بارها، تکرار می‌کند و امتناع او از رویارویی با حقیقت در اقتصاد باعث می‌شود تا حدد نصاب تورمی را برجای گذارد…تورم در آمریکا از سال گذشته تا کنون به ۸.۵ درصد افزایش یافته که بالاترین حد نصاب است. در مورد کالاهای مهم مانند سوخت و غذا، وضعیت حتی بدتر است و بنزین با ۴۸ درصد، گوشت با  ۱۳.۷ درصد با افزایش قیمت مواجه شده است.»
این روزنامه در خاتمه با اشاره به نظرسنجی شبکه خبری «سی ان ان» نتیجه گرفته که، حدود ۶۶ درصد مردم آمریکا با نحوه مدیریت بایدن در اقتصاد مخالفند.طبق این نظرسنجی، بدبینی مردم آمریکا به جو بایدن در اداره معضلات اقتصادی نیز رو به افزایش است به طوری که اکثر بزرگسالان آمریکایی می‌گویند که سیاست‌های وی به اقتصاد آسیب وارد کرده است و 8 نفر از هر ده آمریکایی بر این باورند که دولت بایدن اقدامات کافی برای مقابله با تورم را انجام نمی‌دهد.
گفتنی است «رند پال» سناتور جمهوری‌خواه نیز اخیراًدر جلسه استماع مجلس سنای آمریکا دولت آمریکا را «دروغگو» خطاب کرده و گفته بود: «دولت دروغگوی آمریکا حق ندارد به مردمش بگوید چه چیزی واقعیت است چرا که خود بزرگ‌ترین عامل انتشار اطلاعات دروغ در جهان است.»به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، «الخاندرو مایورکاس» وزیر امنیت داخلی آمریکا هم در جلسه استماع مجلس سنای آمریکا در دفاع از تشکیل «هیئت مدیریت دروغ‌رسانی» این طورموضع گرفته بود که، به رسانه‌های اجتماعی در فیلتر کردن «اخبار جعلی» کمک زیادی شده است. «رند پال» در واکنش به اظهارات این وزیر آمریکایی گفته بود: «می‌دانید بزرگ‌ترین انتشار دهنده دروغ‌رسانی‌ها در تاریخ کل جهان کیست؟ دولت آمریکا!»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ظریف همچنان در توهم احیای برجام است

توهم ظریف

سیاست خارجی آمریکا با تبدیل‌شدن اوباما به ترامپ یا ترامپ به بایدن فقط در تفاسیر رسانه‌ای تغییر می‌کند!

در حقیقت اگر هم جایی در جهان سیاست خارجی آمریکا تغییر معناداری کرده علت واقعی چنین تغییری، عدمِ امکانِ تداوم سیاست قبلی بوده است و نه تغییر رئیس‌جمهور.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.