سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / داعش: در ماه رمضان۴۰۲ نفر را کشتیم یا زخمی کردیم

داعش: در ماه رمضان۴۰۲ نفر را کشتیم یا زخمی کردیم

گروهک تروریستی داعش مدعی شد که در یک ماه اخیر و طول ماه مبارک رمضان دست به ۱۲۸ عملیات تروریستی در نقاط مختلف جهان زده است که در این عملیات‌ها ۴۰۲ کشته و زخمی به جا مانده است.

گروه تروریستی داعش در نشریه «النبأ» که به صورت مجازی منتشر می‌شود، آورده است که این عملیات‌ها در هشت کشور در مناطق مختلف آسیا و آفریقا صورت گرفته است که از این میان ۲۹ عملیات در سوریه انجام شده و ۵۲ کشته و زخمی که عمده آنها از میان شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» هستند، بر جا گذاشته است. به ادعای داعش طی این عملیات‌ها همچنین ۴۱ دستگاه ماشین‌آلات نظامی وابسته به شبه‌نظامیان کرد سوریه و نیروهای الحشد‌الشعبی عراق منهدم شده‌اند که از این میان ۹ دستگاه خودروی نظامی، دو دستگاه نفر بر و سه دستگاه کامیون هستند؛ چهار دستگاه خودرو نیز به غنیمت گرفته شده است.
همچنین ۱۳ افسر ارتش سوریه و عراق نیز کشته شده‌اند. 

از لحاظ پراکندگی جغرافیایی، طبق ادعای نشریه النبأ داعش، ۴۵ عملیات تروریستی در عراق با ۶۱ کشته و زخمی، ۳۰ عملیات در غرب آفریقا با ۱۰۰ کشته و زخمی، ۲۹ عملیات تروریستی در سوریه با ۵۲ کشته و زخمی، ۱۱ عملیات در منطقه موسوم به «ولایت خراسان» با ۱۴۷ کشته و زخمی، 6 عملیات در صحرای سیناء با ۲۴ کشته و زخمی، چهار عملیات در مرکز آفریقا با ۱۰ کشته و زخمی، دو مورد در سومالی با هفت کشته و زخمی و یک مورد نیز در پاکستان با یک کشته صورت گرفته است.
پیش از این گروهک داعش به عناصر خود اعلام کرده بود که با استفاده از شرایط جنگ اوکراین و تمرکز بیشتر روسیه به جنگ در این کشور و کاهش میزان عملیات‌های هوایی روس‌ها در سوریه، به میزان عملیات‌های خود با هدف آن‌چه انتقام «ابو ابراهیم القرشی» سرکرده خود خوانده شده بیافزایند.

القرشی در ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ در عملیات نیروهای آمریکایی کشته شد.

داعش نام عملیات‌های اخیر خود را «نبرد انتقام‌ شیخین» نام نهاده و از میانه ماه آوریل جاری (فروردین)تعداد و شدت اقدامات تروریستی این گروهک افزایش چشمگیری داشته است

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دستگیری ۲ عضو تاجیکستانی داعش در مرز افغانستان با ایران

یک رسانه نزدیک به طالبان اعلام کرد دو عضو تاجیکستانی داعش در مرز افغانستان با ایران دستگیر شدند.

انهدام مخفیگاه داعش در مرز افغانستان با پاکستان

طالبان اعلام کرد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.