سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / درمان‌های ساده / روش‌های جلوگیری از کم آبی بدن در ماه رمضان

روش‌های جلوگیری از کم آبی بدن در ماه رمضان

تامین آب بدن برای روزه داران یکی از نکات مهمی است که نباید از آن غافل شوند.60درصد بدن انسان از آب تشکیل شده بنابراین روزه داران مراقب هیدراتینه کردن بدنشان باشند.

غذا‌های حاوی آب نه تنها کالری کمتری دارند و به کاهش وزن کمک میکنند، بلکه انتخاب مفیدی برای جلوگیری از کم آبی بدن در روز‌های گرم سال هستند.

خطرات کم آبی در بدن

به هم خوردن تعادل الکترولیتها و ایجاد تشنج

کم آبی باعث می شود بدن الکترولیت مورد نیاز خود را دریافت نکند .الکترولیت ها سیگنال های الکتریکی را از یک سلول به سلول دیگر منتقل می کنند .زمانیکه تعادل میزان الکترولیت ها در بدن به هم می خورد ،بدن با تشنج واکنش نشان می دهد .

مایعات مفید برای روزه داران

الف: شربت ها

شربت لیمو عسل:

آبلیمو، اسید سیتریک دارد که دارای خواص ضدباکتری و ضدعفونی است و در تهیه‌ی غذا‌ها و نوشیدنی‎ ها از آن بسیار استفاده می‎شود.
عسل، ویتامین‌های ضروری بدن را تامین می‌کند و خواص ضدباکتری دارد؛ بنابراین اگر نوشیدنی آبلیمو و عسل را در برنامه غذایی خود قرار دهید و از آن به‌طور مرتب مصرف کنید، به حفظ سلامتی‌تان کمک بسیاری می‌کنید. روزه داران با خوردن شربت شربت لیمو و عسل می توانند بدن خود را فورا ار تشنگی نجات دهند و دوباره بدن خود را شارژ کنند.

 

شیر و خرما :

خوردن شیر و خرما بعد از افطار به دلیل دارا بودن منابع غنی از فیبر و قند خیلی سریع کالری و قند مورد نیاز بدن شما را تامین می کند و فوری احساس ضعف و گرسنگی را در شما از بین می برد.

 

 خواص شیر و خرما

.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

مراقب باشید میان این فرشته‌ها گم‌ نشوید

پوستر بزرگ «روزه اولی‌ها»

مراتب ضیافت الهی

ويدئو/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.