سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / مرگ 50 کودک در افغانستان طی 7 روز گذشته

مرگ 50 کودک در افغانستان طی 7 روز گذشته

مسئول منطقه‌ای صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل با اشاره به حملات تروریستی اخیر و حمله چند روزگذشته پاکستان به افغانستان گفته این حملات جان 50 کودک افغان را گرفته است.

بحران اقتصادی از یک سو و حملات تروریستی از سوی دیگر کودکان افغانستانی را به آسیب پذیرترین اقشار این کشور تبدیل کرده است. همین چند روزپیش بود که صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد نزدیک به 13میلیون کودک در افغانستان به کمک‌های فوری بشردوستانه نیاز دارند.

بر اساس تخمین سازمان جهانی غذا نزدیک به 4 میلیون کودک زیر سن 5 سال در افغانستان به سوء تغذیه شدید مبتلا هستند و یونیسف هم گفته بیش از 50 درصد کودکان افغان به سوءتغذیه شدید رو‌به‌رو هستند.

حملات تروریستی روزهای اخیر نیز منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها کودک در این کشور شده است.

«جورج لاریا ایدجی» مسئول منطقه‌ای صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در توئیتی اظهار داشته که طی یک هفته اخیر بیش از 50 کودک دختر و پسر در افغانستان کشته شده‌اند و به‌دلیل وخیم بودن حال برخی از مجروحین انتظار می‌رود این ارقام افزایش یابد: «در انفجار مسجد مولوی اسکندر در شهرستان امام‌صاحب ولایت قندز، دست‌کم 4 کودک کشته شدند و شمار زیاد دیگری آسیب‌های وحشتناک دیده‌اند.»

مسئول منطقه‌ای یونیسف با محکوم کردن این حملات تصریح کرد: خشونت علیه کودکان در همه اشکال آن باید از هم‌اکنون متوقف شود.«محمد آگ آیویا» نماینده یونیسف نیز پیش از این  در توئیتی اعلام کرده بود که این نهاد پس از بررسی‌های صورت‌گرفته تأیید می‌کند که در حملات هوایی اخیر ارتش پاکستان به ولایت‌های «خوست» و «کنر» در مجموع 20 کودک کشته شدند.

نماینده یونیسف گفته بود: این کودکان در حالی که خواب بودند در خانه‌هایشان کشته شدند.وی با تأکید بر توقف خشونت علیه کودکان در افغانستان اظهار داشت: «یونیسف از همه طرف‌ها می‌خواهد طبق قوانین بین‌المللی از آسیب رساندن به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی خودداری کنند و در همه حال هر آنچه در توان دارند برای حفظ امنیت کودکان انجام دهند.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اینجا افغانستان است از هر 3 نفر یک نفر غذایی برای خوردن ندارد

ناامنی حاد غذایی

حمایت چهره های سیاسی و مردمی افغانستان از اقدام تنبیهی ایران

مردم افغانستان حمایت کامل از عملیات ضد رژیم صهیونیستی ایران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.