سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / دشمن می‌خواهد علاوه بر تحریم، بی‌تفاوتی به فرهنگ دینی ایجاد کند

دشمن می‌خواهد علاوه بر تحریم، بی‌تفاوتی به فرهنگ دینی ایجاد کند

خطیب جمعه قم با بیان اینکه، دشمن می‌خواهد علاوه بر تحریم اقتصادی یک بی‌تفاوتی از نظر فرهنگ دینی در جامعه ما ایجاد کند، گفت: فضای ماه مبارک رمضان باید یک فضای دینی تمام عیار باشد که آمران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه اسلامی احساس پشتیبانی کنند نه احساس غربت و تنهایی.

قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به کلام امیرالمومنین علی(ع) در نهج‌البلاغه ابراز کرد: رعایت تقوای الهی دوستان خدا را مورد حمایت خود قرار می‌دهد و آنها را از تجاوز به حریم محرمات الهی نگه می‌دارد.

وی با اشاره به عوامل بازدارنده انسان نسبت به بندگی و عبودیت گفت: ناآگاهی و جهل انسان نسبت به خدا و نعمات الهی و پاداش خدا در روز قیامت، باعث می‌شود که راه عبودیت را در پیش نگیریم و در مسیر دیگری گام برداریم.

خطیب جمعه قم افزود: متاسفانه جامعه امروز ما در معرض تهدید جدی انجام گناه و ارتکاب منکرات است؛ گناه در جامعه به انقلاب، اعتقادات و باورها ضربه می‌زند و جامعه را از وادی اسلام و بیعت شهیدان دور می‌کند.

وی در خصوص آثار گناه بیان کرد: قساوت قلب، فاسد شدن دل، رسوایی و بدنامی در دنیا، غافل شدن از خدا و معنویت و کوتاه شدن عمر انسان از آثار مهم گناه کردن است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه قم تاکید کرد: فضای خیابان‌ها، بازارها و به خصوص شهر مقدس قم باید در تراز یک شهر اسلامی باشد؛ تقاضا داریم مسئولان مربوطه تمهیدات لازم را داشته باشند و جلوی این عادی‌سازی روزه‌خواری در جامعه ایران گرفته بشود. حریم ماه مبارک رمضان باید حفظ شده و روزه‌خواری در جامعه اسلامی باید زشت شمرده شود.

وی اضافه کرد: فضای ماه مبارک رمضان باید یک فضای دینی تمام عیار باشد که آمران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه اسلامی احساس پشتیبانی کنند نه احساس غربت و تنهایی؛ دشمن می‌خواهد علاوه بر تحریم اقتصادی یک بی‌تفاوتی از نظر فرهنگ دینی در جامعه ما ایجاد کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به فرارسیدن وفات حضرت خدیجه کبری (س) عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) به این بانو بسیار احترام می‌گذاشتند و در غم از دست دادن او بسیار سوگوار شد؛ عقل، درایت، شجاعت و ایثار از ویژگی‌های خاص حضرت خدیجه کبری(س) است‌.

وی با اشاره به سالگرد شهادت آیت‌الله شهید سیدمحمد باقر صدر گفت: آیت‌الله سیدمحمد باقر صدر شخصی عالم، مرجع، مجاهد، دارای آثاری فاخر در جهان و مدافع اسلام بود؛ او به جرم عدم همکاری با رژیم بعثی و دلدادگی به انقلاب اسلامی به دست این رژیم به شهادت رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شهادت حجج‌اسلام اصلانی و دارایی در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: دشمن روحانیت را در نگاه مردم نازیبا جلوه می‌دهد و تمام مشکلات را به گردن روحانیت می‌گذارد. باید متوجه باشیم؛ طلبه‌های جهادی ما در همه مسئله‌ها همچون زلزله، سیل، مبارزه با کرونا ویروس و… حاضرند و خدمت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما در مسئله مذاکرات تضمین می‌خواهیم، تصریح کرد: ما به دنبال راستی آزمایی هستیم و اعلام می‌کنیم جریان پی‌ام‌دی که مطرح می‌کنند باید خاتمه پیدا کند؛ ما با صراحت اعلام می‌کنیم سپاه از ارکان مقدس نظام جمهوری اسلامی است و باید از تحریم خارج بشود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره شعار سال جدید خاطرنشان کرد: تولیدی که برآیند آن از طریق دانش‌بنیان باشد، ره‌آوردی خواهد داشت که دشمن دچار بهت و ناباوری می‌شود.

وی خواستار شد: مسئله کرونا نباید عادی انگاری شود بلکه باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی کاملا رعایت شود؛ چراکه کرونا تمام نشده است، نباید با سهل‌انگاری شاهد سویه جدیدی از این ویروس باشیم.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.