سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / برای بار سوم: ما با استکبار «قهر» نیستیم، «دشمن» هستیم

برای بار سوم: ما با استکبار «قهر» نیستیم، «دشمن» هستیم

مشوه کردن اعتقادات انقلابیون با «قهر» نامیدن غیرت ضداستکباری مردم، نامش هر چه باشد بصیرت انقلابی نیست. اگر محکوم نمی‌کنیم لااقل تمجید نکنیم و حقیقت را وارونه جلوه ندهیم.

پیرو مناقشات اخیر درباره نقد رجانیوز به مواضخ اخیر حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی حفظه الله، دو تن از علما در بیانیه‌های با محکوم کردن این اقدام، به بیان نکاتی پرداختند. رجانیوز در این مطلب نگاهی به ابعاد و زوایای این اتفاق داشته است:
حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری
حضرت آیت‌الله رشاد
سلام علیکم
روز گذشته دو بیانیه از شما پیرامون مناقشات اخیر در فضای مجازی منتشر شد که پیرو آن نکاتی به محضرتان تقدیم می‌شود:
اول/ آن چه که شما «اهانت» و «تعرض» می‌خوانید، در واقع نقدی به مواضع حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی حفظه الله بوده است که چیزی بیش از تطبیق فرمایشات ایشان با رویکردهای اسلام ناب و آموزه‌های امام خمینی(ره) نبوده است. بزرگی گوینده همیشه به معنای درستی گفته نیست و این درس اول حق‌طلبی در مکتب انقلاب اسلامی است.
دوم/ تمام توصیفاتی که از جایگاه مرجعیت داشته‌اید صحیح است و کسی منکر اهمیت و وزانت شان مراجع معظم تقلید نیست. لکن در این کشور سال‌هاست که انقلاب شده و مقام عظمای ولایت وظیفه تعیین خطوط کلی نظام را برعهده دارند و دیگران در هر سطح و جایگاهی «مولی‌عنه» بوده و شرعا تکلیف دارند در مسیر سیاست‌های ولایت امر گام بردارند. نظام اسلامی نیاز به سیاست‌گذاران متعدد ندارد.
سوم/ مرقوم داشته‌اید که «امروز نیز ایشان با شناخت از اقتضائات و نیازهای کشور به رفع مشکلات معیشتی اشاره داشته و می‌فرمایند: باید با تمام کشورهای دنیا با عزت و اقتدار رابطه داشته باشیم، شما باید با عقلانیت و تعامل سازنده، حقوق ملت را احقاق کنید، با حفظ منافع کشور و با عزت با جهان در ارتباط باشیم.» گویا جناب ایشان نه سخنان آقای صافی حفظه الله را دقیق مطالعه کرده‌اند و نه نقدهای نگاشته شده به مواضع ایشان را. چه کسی به این جمله‌ای که مرقوم کرده‌اید نقد کرده است؟
بحث بر سر عبارتی است که به نقل از ایشان در تمام رسانه‌های داخلی و بیگانه ذکر شده و آن این است: «اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم، به ضرر مردم است».  آیا جمهوری اسلامی با «بسیاری» از کشورها «قهر» است؟ نظام اسلامی بجز آمریکا و اسرائیل که مصداق طاغوت بوده و به امر قرآن و مکتب اسلام ناب باید با آنان «دشمن» بود با کدام کشور «قهر» است؟
آقایان! مشوه کردن اعتقادات انقلابیون با «قهر» نامیدن غیرت ضداستکباری مردم، نامش هر چه باشد بصیرت انقلابی نیست. اگر محکوم نمی‌کنیم لااقل تمجید نکنیم و حقیقت را وارونه جلوه ندهیم.
چهارم/ فرموده‌اید منتقدان باید «از تکمیل پازل دشمنان بپرهیزند»؛ در این باره سخن زیاده‌ای نیست و تنها از حضرات دعوت می‌کنیم با مراجعه به رسانه‌های دشمن بررسی کنند که کدام مواضع در روزهای اخیر مورد استقبال رسانه‌های دشمن دین و مردم ایران قرار گرفت.
پنجم/ فرموده‌اید «تعرض به مرجعیت، تعرض به نظام اسلامی است»؛ اولا باید عرض شود که تعرضی در کار نبوده و یک موضع نادرست به نقد کشیده شده است. ثانیا هیچ شخصی در نظام جمهوری اسلامی برابر «نظام» نیست. مدت‌های مدیدی در همین حوزه علمیه به نظرات و عملکرد امام(ره) و رهبری نقد وارد شده و کسی ندای تعرض به نظام سر نداده است. راه نقد را با جملات قصار خودساخته نبندیم.
ششم/ در اطلاعیه جناب آقای رشاد، نقدهای این روزها «موضع‌گیری‌های از سر جهل» نامیده شده است. از استاد پا به سن گذاشته‌ای که به علم و فقاهت و اخلاق شناخته می‌شده‌اند، صدور چنین تعابیری حقیقتا تعجب برانگیز است. ایشان یا آن نقدهای مستند به مبانی انقلابی را ندیده‌اند یا در استفاده از نسبت‌هایی که به افراد می‌دهند دقت کافی ندارند. هر کدام که باشد، نسبت «جهل» به منتقدان موضع اخیر آقای صافی حفظه الله، حقا و انصافا دور از عدل و انصاف است.
هفتم/ در روزهای نه‌چندان دور سیل فحاشی و هتاکی به علامه مصباح یزدی(ره) از سوی یک روزنامه‌نگار و لعن و سبّ و تکفیر علامه حسن‌زاده آملی(ره) از سوی پرورش‌یافتگان همین تفکر، فضای مجازی را پر کرده بود. همین عاقبت احتمالا در انتظار سایر علما از جمله آیت‌الله جوادی آملی حفظه الله نیز باشد. به یاد نداریم شما که امروز در برابر «نقد» این چنین دست به قلم شده‌اید در برابر آن «هتاکی و لعن و تکفیر» موضعی گرفته باشید. هنوز هم برای موضع‌گیری البته دیر نیست، جریان لعن و سب و تکفیر علمای بزرگ به سردمداری برخی بیوت جریان سنتی همچنان در جریان است!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حواس همه به اتاق جنگ دشمن هست؟

دشمن در کمین نشسته

در حوزه پهپادی جزو سه کشور برتر دنیا هستیم

سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.