سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / وقتی «تجارت فردا» به‌عنوان ستون پنجم دشمن عملیات می‌کند

وقتی «تجارت فردا» به‌عنوان ستون پنجم دشمن عملیات می‌کند

یک مجلۀ داخلی با مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با خوشحالی تمام به استقبال فردی رفته است که به گفتۀ خود این مجله قرار است به اقتصاد ایران «شوک بزرگ» وارد کند. نام این رسانۀ حامی ترامپ تجارت فرداست!

: این روزها آمریکا درگیر رقابت‌های درون حزبی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است. گزینۀ حزب جمهوری‌خواه برای این انتخابات دونالد ترامپ است. طبیعی است که از روی کار آمدن فردی که از برجام خارج شد، تحریم‌های گسترده‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران وضع و دستور ترور شهید حاج قاسم سلیمانی را صادر کرد، مقامات و رسانه‌های جنگ‌طلب خارجی، صهیونیست‌ها، مجاهدین خلق و سایر براندازان خوشحال باشند؛ اما خوشحالی از ریاست جمهوری چنین فردی فقط به دشمنان ایران و انقلاب محدود نمانده است و یک مجلۀ داخلی با مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با خوشحالی تمام به استقبال فردی رفته است که به گفتۀ خود این مجله قرار است به اقتصاد ایران «شوک بزرگ» وارد کند. نام این رسانۀ حامی ترامپ تجارت فرداست!

 تجارت فردا، از سری مجلات گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد است که در شورای سیاست‌گذاری آن نام اقتصادخوانده‌های حامی سرمایه‌داری و لیبرالیسم همچون محمد طبیبیان، موسی غنی‌نژاد، مسعود نیلی و محمد نهاوندیان به چشم می‌خورد. کسانی که مستقیم یا غیرمستقیم در سیاست‌های شرطی کردن اقتصاد و کوچک‌ کردن سفرۀ طبقات فرودست جامعه در دولت قبل نقش ویژه داشتند. 

حال این مجلۀ معلوم‌الحال در جدیدترین شمارۀ خود با وقاحت تمام به استقبال ریاست جمهوری ترامپ و شوک به بازار و اقتصاد ایران رفته است. عکس روی جلد این مجلۀ مجوزدار در جمهوری اسلامی که به‌طور گسترده‌ای در کیوسک‌های مطبوعاتی سراسر کشور توزیع می‌شود، تصویر دونالد ترامپی است که با لباس «حاجی فیروز»، خوشحال و خندان می‌رقصد! در زیر این عکس هم تیتر زده شده: «صدای پای ترامپ، آیا اقتصاد ایران برای شوک بزرگ آماده است؟».

اگر روزی این مطبوعات نزدیک به اصلاح‌طلبان و مکتب نیاوران، سیاست‌های تند لیبرالی و سرمایه‌داری را تبلیغ و پیروی از غربی‌ها را ترویج می‌کردند، امروز و در نبود نظارت نهادهای مسئول آن‌قدر جرأت و جسارت پیدا کرده‌اند که با قوت تمام به ارزش‌ها و سفرۀ مردم ایران حمله می‌کنند. 

کمی عکس را تحلیل کنیم: رئیس‌جمهور قمارباز آمریکا لباس حاجی فیروز به تن کرده و رو در رو با مردم ایران با شادی می‌خندد و می‌رقصد. هدف از انتشار چنین تصویر توهین‌کننده‌ای در آستانۀ سال نو چه بوده است؟ حاجی فیروز که نوید سال جدید و شادی و امید را تداعی می‌کند، با چهرۀ دونالد ترامپ که از دشمنان اصلی ایران و ایرانی است جایگزین شده است. او از ته دل به مخاطب و مردم ایران می‌خندد و از این رفتار خود خوشحال است. سناریو با تیتر صدای پای ترامپ و نوید شوک به اقتصاد ایران تکمیل می‌شود. این سناریو خصمانه یک برداشت دارد: مردم ایران، ما اقتصادخوانده‌های لیبرال به شما نوید می‌دهیم که در سال آینده قرار است دشمن ایران سر کار آمده و با تمام قوا شما را بدبخت کند!

این تصویر نه‌تنها قلب معنا از از آداب و رسوم و فرهنگ ایران، که پمپاژکنندۀ حس خطر و ناامیدی برای مردم ایران است. مردمی که سال‌هاست فشارهای اقتصادی غربی‌ها و سیاست‌ورزی و تصمیم‌های ضد عدالت لیبرال‌ها در اقتصاد ایران را تاب آورده و به گفتۀ بسیاری از صاحب‌نظران و اقتصاددانان به نقطه‌ای رسیده‌اند که دشمن در رسیدن به اهداف خود ناکام مانده است، حال و در آستانۀ خرید سال نو و نوید روزهای روشن، با این عکس مواجه می‌شوند. چه حسی به آن‌ها دست می‌دهد؟

تجارت فردا برمبنای چه تحلیلی پیشاپیش به استقبال ریاست‌جمهوری ترامپ رفته است؟ «شوک بزرگ» که این مجله نوید آن را می‌دهد، تا چه اندازه واقعی است و تا چه اندازه صحنه‌آرایی خود این اقتصادخوانده‌ها برای شوک به بازار و قیچی کردن سفرۀ مستضعفان است؟ این صحنه و آن گزارش‌های تکراری قرار است چه چیزی را برای ملت ایران تداعی کند؟ شوک بزرگ را «احتمال» ریاست‌جمهوری ترامپ رقم خواهد زد یا آن‌ها که اقتصاد ایران را شرطی و ضعیف کرده و وقتی ملت در انتخابات‌ها آن‌ها را پس زده‌اند هنوز هم می‎‌خواهند با جنگ روانی اقتصاد ایران را تضعیف کنند تا افتخار کنند که آنچه از گرانی‌ها و سخت‌تر شدن کار دولت پیش‌بینی کرده‌اند درست از آب درآمده است؟ به‌راستی شوک بزرگ روی‌کار آمدن ترامپ در موقعیتی است که آمریکا در دوران افول خود به سر می‌برد یا تصمیم ناگهانی برای سه‌برابر شدن بنزین که توسط همین اقتصادخوانده‌های شورای سیاست‌گذاری تجارت فردا پخته و پیشنهاد شد؟

چرا باید با تجارت فردا برخورد شود؟

تجارت فردا سابقۀ واضحی در حمله به دولت، پخش شایعه، حمایت از اشخاص و سیاست‌های مخالف جمهوری اسلامی و تخریب اقتصاد ایران دارد.

این نشریه در همین سال جاری با طراحی یک دست نحیف که به انحاء مختلف در حال تخلیه شدن خون رگ‌هایش است و با تیتر «خون بس» به سیاست‌های مالیاتی دولت که بیش از همه به دنبال مالیات گرفتن از سرمایه‌داران مالیات‌گریز است حمله می‌کند، با کشیدن حشرات قرمز و تیتر «شبیخون» اقتصاد ایران را فاسد و در حال بدتر شدن نشان می‌دهد، سرمایه‌داران شکل دهندۀ به اقتصاد طاغوت را به‌عنوان مظلومانی که اموال آنان را جمهوری اسلامی مصادره کرده است جا می‌زند و با طراحی صندوق‌های رأی بر آب رفته و در حال غرق شدن، هم‌نوا با ضدانقلاب مردم را به تحریم انتخابات دعوت می‌کند. البته طبیعی است  اشخاصی که نزدیکان آن‌ها در انتخابات‌های اخیر توسط مردم به‌شدت پس زده شده‌اند مخالف مشارکت و صندوق‌های رأی باشند. علاوه‌بر آن، گروه رسانه‌ای که قرار است به مسائل اقتصادی و نظریات اقتصاددانان بپردازد، ناگهان در سال جاری با محسن برهانی که از هیچ تلاشی برای براندازی و توهین به نظام و شهدا دریغ نکرد، مصاحبۀ اختصاصی می‌گیرد و در پیج تجارت فردا رپرتاژ آن را می‌رود.

شاید اگر پس از این جسارت‌ها و توهین‌ها برخورد قانونی لازم توسط دادگاه مطبوعات و وزارت ارشاد و هیأت نظارت بر مطبوعات صورت می‌گرفت، چنین جسارتی در آستانۀ سال نو به مردم و کشور نمی‌شد. این نشریه دیگر رودربایستی را کنار گذاشته و رسماً به فرهنگ و مردم ایران توهین می‌کند تا خود را نه فقط مخالف نظام که دشمن ایرانی و ایرانی معرفی کند.

به‌نظر می‌رسد این رفتارهای تجارت فردا از آنچه در قانون مطبوعات به‌عنوان رسالت مطبوعات آمده، خارج شده و خط قرمز قانون اساسی، یعنی مخل نبودن به حقوق عمومی را زیرپا گذاشته است و می‌تواند شامل برخی رفتارهای مجرمانۀ پیش‌بینی شده در قانون مطبوعات نیز باشد. مقام معظم رهبری نیز هرکسی که مردم را از آینده ناامید کند، در خدمت دشمن دانسته‌اند. لذا این نشریه نیاز به نظارت و برخورد جدی داشته تا در صورت احراز مجرمیت، مانع تداوم چنین رفتارهای وقیحانه‌ای شد.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دشمن احمق

ويدئو/

طنز/ بند کفش!

غربگرا‌ها و نیکی هیلی‌ نماینده آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.