سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار /   قاتل پس از کشتن کودکی ۷ ساله گریخت

  قاتل پس از کشتن کودکی ۷ ساله گریخت

وقوع تیراندازی جمعی در شیکاگو آمریکا به مرگ یک کودک و زخمی شدن ۱۰ تن دیگر منجر شد و قاتل پس از کشتن یک کودک

8 ساله از محل حادثه‌ گریخت.

برآوردها نشان می‌دهد آمریکایی‌ها از ۸۵۷ میلیون قبضه سلاح قابل دسترس برای افراد غیر نظامی در جهان، ۳۹۳ میلیون قبضه از این سلاح‌ها را در اختیار دارند. بر اساس محاسبه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» هر شهروند آمریکایی حداقل یک بار تجربه مواجهه با خشونت سلاح گرم در عمر خود را دارد. برآوردهای مؤسسه پژوهشی «Small Arms » مستقر در «ژنو» سوئیس نیز نشان می‌دهد که برای هر ۱۰۰ آمریکایی در حدود ۱۲۰ قبضه سلاح گرم وجود دارد اما برای کشور یمن که دومین کشور از نظر حمل سلاح بعد از آمریکا شناخته می‌شد از هر ۱۰۰ شهروند یمنی تنها ۵۳ نفر به سلاح گرم مسلح هستند. همین مسئله در کنار محرک‌هایی مثل تشدید منازعات اجتماعی، قطب‌بندی جامعه و نژادپرستی موجب شده است که آمارهای مربوط به کشتارهای مسلحانه سال به سال رکورد‌های جدیدی را ثبت کند.

در جدیدترین مورد از این سلسله تیراندازی‌ها جمعی نیز سی‌ان‌ان گزارش داد به‌دنبال وقوع تیراندازی جمعی در یکی از مناطق پرجمعیت شهر شیکاگو در آمریکا، دست کم یک کودک ۸ ساله کشته شد و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند.به گفته پلیس محلی، این تیراندازی در منطقه پرجمعیت «ساوت ساید» رخ داد و قربانی ۸ ساله پس از اصابت گلوله به سرش جان باخت. همچنین به گفته پلیس، دو کودک یک و هفت ساله نیز پس از اصابت چندین گلوله به شدت زخمی شده و در شرایط بحرانی به سر می‌برند. به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌ان گفته می‌شود که قربانیان بیرون از محل یک میهمانی خانوادگی جمع شده بودند و شاهدان عینی، از مشاهده یک خودروی مشکی در حال نزدیک شدن به محل حادثه و سپس اقدام به تیراندازی خبر داده‌اند. پلیس همچنان در حال تحقیقات است و هنوز هیچ مظنونی در ارتباط با این تیراندازی مرگبار بازداشت نشده است.

«آرشیو خشونت مسلحانه» آمریکا تیراندازی جمعی را به‌عنوان حادثه‌ای توصیف می‌کند که در آن بیش از چهار نفر، به جز عامل تیراندازی، کشته و یا زخمی ‌شوند. بر اساس گزارش وب سایت این مرکز تعداد خشونت‌های جمعی در آمریکا طی سال 2023 نزدیک به 700 مورد در سرتاسر آمریکا گزارش شده است. آخرین باری که آمریکا بیش از ۶۰۰ تیراندازی جمعی را در یک سال ثبت کرد، سال ۲۰۲۱ بود؛ زمانی که این کشور تا ۱۳ نوامبر(22 آبان 1400) ۶۲۰ تیراندازی را ثبت کرد و در پایان سال در مجموع با ۶۸۸ تیراندازی جمعی رو‌به‌رو شد. این بیشترین آمار از زمانی بود که آرشیو خشونت مسلحانه ردیابی داده‌ها در این زمینه را در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد.

حضور ترامپ در دادگاه

خبر دیگر از آمریکا این که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای بررسی اتهامات مربوط به پنهان کردن اسناد تجاری پرداخت حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های مستهجن در دادگاه منهتن نیویورک حضور یافت.

به گزارش ایرنا ترامپ در اظهاراتی کوتاه به خبرنگاران در راه ورود به دادگاه، محاکمه جنائی خود را «حمله به آمریکا» خواند. ترامپ همچنین گفت: هیچ موردی وجود ندارد، این ظلم سیاسی است. او به جو بایدن رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نیز حمله کرد و گفت که این پرونده نباید جلو رود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در شهر نیویورک محاکمه می‌شود، جایی که با اتهامات جنائی مرتبط با پرداخت پول در سال 2016 به استورمی دانیلز، بازیگر فیلم‌های مستهجن مواجه است. این اولین بار در تاریخ آمریکا است که رئیس‌جمهور سابق این کشور به اتهامات جنائی محاکمه می‌شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بازداشت ۶۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به نسل کشی در غزه

پلیس آمریکا صدها دانشجوی معترض به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه را بازداشت کرده

خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان

پلیس آمریکا در برخورد با تجمع های اعتراض آمیز ضدصهیونیستی دانشجویان این کشور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.