سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / الجزیره: بایدن مثل اوباما حرف می‌زند مثل ترامپ عمل می‌کند

الجزیره: بایدن مثل اوباما حرف می‌زند مثل ترامپ عمل می‌کند

«در طول یک سال گذشته، جو‌‌بایدن همانند باراک اوباما صحبت کرده، اما در عمل در عرصه سیاست خارجی مانند دونالد ترامپ عمل کرده است. با این وجود، به دلیل آنکه بایدن فاقد فصاحت در کلام و سخنوری است و سرسختی کافی رؤسای جمهوری پیشین را ندارد مسیر زوال منتهی به سقوط را طی می‌کند.» این بخشی از گزارش الجزیره درباره جو بایدن بود.

اینکه جمهوری‌خواه و دموکرات در آمریکا، در برخی حوزه‌ها از جمله «دشمنی با ایران» هیچ تفاوتی با یکدیگر الا در روش دشمنی ندارند، بارها از سوی کارشناسان مطرح و درستی آن نیز با استناد به ده‌ها مورد تاریخی به اثبات رسیده است. اما در برخی کشورها از جمله کشور عزیز خودمان هستند غربگرایانی که تلاش می‌کنند، این تفاوت را از اساس انکار کنند، یا آن را «غیرمهم» جا بزنند.
به عنوان یک مثال، مقامات فعلی آمریکا که دموکرات هستند در زبان می‌گویند خروج ترامپ از برجام احمقانه‌ترین اشتباه تاریخ 50 ساله آمریکا در حوزه سیاست خارجی بود. اما در عمل حاضر نیستند یک قدم برخلاف همین اقدام «احمقانه» بردارند. همین رویکرد است که توجه شبکه تلویزیونی الجزیره را به خود جلب کرده است. طبق این گزارش، بایدن درست مثل ترامپ به طور کامل از ازدواج دیکتاتور‌های عربی با استعمارگرایی اسرائیل به بهانه «صلح‌طلبی» حمایت کرده است. در این بین تنها موضوعی که بایدن در مورد آن واقعا از ترامپ فاصله گرفت در موضوع توافق هسته‌ای ایران بود که دولت او هر چند به شکلی ناتوان سعی کرده آن را احیا کند…پس از آغاز قدرتمند «جو بایدن» در عرصه سیاست خارجی با پیوستن مجدد آمریکا به توافق آب و هوایی پاریس و سازمان بهداشت جهانی که ترامپ در هر دو مورد باعث خارج شدن آمریکا از آن توافق‌نامه و نهاد‌ها شده بود ادامه راه بایدن در سیاست خارجی در یک کلام «ناامید‌کننده» بود.
به گزارش فرارو به نقل از الجزیره، در طول یک سال گذشته، جو بایدن همانند باراک اوباما صحبت کرده، اما در عمل در عرصه سیاست خارجی مانند دونالد ترامپ عمل کرده است. با این وجود، به‌دلیل آنکه بایدن فاقد فصاحت در کلام و سخنوری است و سرسختی کافی رؤسای‌جمهوری پیشین را ندارد مسیر زوال منتهی به سقوط را طی می‌کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

  قاتل پس از کشتن کودکی ۷ ساله گریخت

وحوش امریکایی

ظریف همچنان در توهم احیای برجام است

توهم ظریف

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.