سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / قلعه خانواده / تحکیم و رشد خانواده / تفکیک جنسیتی در پیاده رو های تهران و فرانسه و خشونت علیه زنان!

تفکیک جنسیتی در پیاده رو های تهران و فرانسه و خشونت علیه زنان!

در زمان قاجار تفکیک جنسیتی در ایران وجود داشت. دختران حق رفتن به مدارس را نداشتند یا مردان و زنان در کنار هم و با هم در اماکن عمومی قدم نمی‌زدند و جدا از هم بودند. حتی بعضی از خیابان‌ها متعلق به مردان بوده و در قسمت دیگر زنان حرکت می‌کردند.
در دهه ۱۲۹۰ برای مدتی در بعضی مناطق تهران تفکیک جنسیتی برقرار شد بدین صورت که یک سمت خیابان مخصوص عبور مردان و یک سمت مخصوص عبور زنان بود!

جالب است بدانید دستور این تفکیک جنسیتی را ژنرال وستداهل، رئیس وقت نظمیه تهران داد که یک سوئدی بود!

این جا پیاده رویی در شهر نانت فرانسه است، برای این که خانم‌ها راحت‌تر باشن و کسی مزاحم شون نشه، طرح مسیر مستقل رو برای هر جنس اجرا کردن!

رئیس شورای شهر نانت در ارتباط با نصب این تابلو گفت: این تابلو در 25 نوامبر به عنوان بخشی از روز بین المللی از بین بردن خشونت علیه زنان در روز پنج شنبه آن هم به مدت دو ساعت نصب شد.

کسانی که حکومت اسلامی ایران را متهم به تفکیک جنسیتی می‌کنند برای فرار از خشونت اعمال شده علیه خانم‌ها و نشان دادن این مسئله در جامعه خودشان و جلب توجه جامعه به این موضوع مجبور می‌شوند که حداقل طبق گفته خودشان برای دو ساعت در یک خیابان تفکیک جنسیتی انجام دهند.
در حالی که خودشان هم می دانند که راهکار اساسی این نیست!
باز گشت به تعالیم و آموزه های ادیان الهی به خصوص توجه به آموزه‌های اسلام عزیز تنها راه نجات از خشونت علیه زنان و بزرگ داشت آنان در جامعه است.
تجربه هم این موضوع را ثابت کرده که در جوامع مقید به آموزه های الهی و دینی خشونت و سو استفاده از زنان بسیار کمتر از جوامعی است که در آن‌ها تقید به آموزه های آسمانی و دین کمتر است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کوتاهی خسارت بار شورای عالی انقلاب فرهنگی در انجام وظایف ذاتی

/ بازخوانی توصیه‌ها و انتقادات رهبرمؤید انقلاب

نقد رئیسی به سند ۲۰۳۰ در اجلاس یونسکو

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.