سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / قلعه خانواده / تربیت کودک / چین رایانه را برای کودکان محدود کرد

چین رایانه را برای کودکان محدود کرد

چین به دلیل نگرانی از اعتیاد، بازی های آنلاین کودکان را به 3 ساعت در هفته محدود کرد.

بی شک همه خانواده هایی که با دنیای مجازی و برخط(آن لاین) سروکار دارند خطر اعتیاد کودکان به بازی های آن لاین و گوشی های هوشمند را با تمام وجود درک کرده اند. اصرار از کودک و انکار از خانواده برای بازی با گوشی هوشمند یا رایانه، تقریبا خانواده ای نیست که با این قضیه مشکل نداشته باشد. بسیار از جوامع طی سال های اخیر با رشد فزاینده فناوری اطلاعات و ارتباطات که به دنبال مزایایش، معایب بی شمار خود را نیز به ارمغان آورده، در تلاش هستند تا راهکاری مناسب برای معضل اعتیاد کودکان به بازی های آن لاین و فضای مجازی بیابند. اهمیت موضوع به قدری بالاست که سازمان جهانی بهداشت رسما آن را اعتیاد و معضلی جهانی برشمرد. لیکن همانطور که دهه هاست مردم آمریکا همچنان دارند برای آزادی سلاح در این کشور قربانی می دهند و لابی های قدرتمند شرکت های اسلحه سازی همچنان از سنبه پر زورتری برخوردار هستند، اینجا در حوزه فناوری مجازی نیز شرکت هایی بزرگ هستند که نه تنها برای کودکان بلکه برای تمام بشریت به غول هایی تبدیل شده اند که هرگونه محدودسازی را برنمی تابند و قطعا هرچه جلوتر برویم کشورها و دولت ها با این معضل بیشتر درگیر شده و تبعات آن گریبان گیر همه خواهد شد.حالا اما کشور چین در این بین آمده تا رسما در این زمینه اقدام کند و به دلیل نگرانی از اعتیاد، بازی های آنلاین کودکان را به ۳ ساعت در هفته محدود می کند. اقدامی که قطعا با مشکلاتی در سطح جهانی و فشار کشورهای غربی به خاطر سودجویی شرکت های فناوری مواجه خواهد شد.

به گفته اداره ملی انتشارات و مطبوعات چین، این کشور بازیهای آنلاین کودکان را از دوشنبه تا پنجشنبه ممنوع کرده و به آنها اجازه می دهد هر هفته فقط ۳ ساعت به دلیل نگرانی در مورد اعتیاد بازی کنند.

به نقل از واشنگتن تایمز، محدودیت های جدید برای بازی های ویدئویی کودکان از روز چهارشنبه اعمال می شود و شرکت ها را مجبور می کند که دسترسی کودکان را به ۱ ساعت در روز در روزهای جمعه، شنبه، یکشنبه و تعطیلی های خاص محدود کنند.

شرکتها ملزم به پیاده سازی یک سیستم ثبت نام مبتنی بر نام واقعی خواهند بود که یک حساب را به یک کاربر جداگانه پیوند می دهد و نهادهای نظارتی چین می توانند آن را بررسی کنند.

در اطلاعیه ای که از سوی اداره ملی مطبوعات و انتشارات چین در روز دوشنبه منتشر شد، آمده است که بر اساس یک ترجمه انگلیسی به زبان اپل، مشکل استفاده بیش از حد یا حتی اعتیاد به بازی های آنلاین توسط افراد زیر سن قانونی جدی شده است.

در این بین اما جامعه غربی به این گونه اقدامات مراقبتی چینی ها واکنش منفی نشان داده و فورا آن را مورد تحلیل و ارزیابی های خود قرار داده اند:
«نیکلاس کریستاکیس»، استاد جامعه شناسی دانشگاه ییل در توییتی نوشت: «من نگران تاثیر بازی های آنلاین هستم اما من بیشتر نگران این سطح کنترل دولت(چین) هستم.

این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی در سال 2018 «اختلال بازی» را به عنوان یک رفتار اعتیادآور در طبقه بندی بین المللی بیماریها گنجانده است.

«WHO»(سازمان جهانی بهداشت) می گوید: برای تشخیص اعتیاد به بازی های آنلاین، فردی باید رفتارهایی را انجام دهد که بازی را بر سایر فعالیت ها در اولویت قرار می دهد به گونه ای که حداقل ۱۲ ماه فعالیت های دیگر را مختل می کند.

چین اعلام کرده است که در هفته های اخیر از سرگرمی کودکان از طریق بازی های آنلاین جلوگیری خواهد کرد. در اوایل ماه جاری، رسانه های دولتی چین مقاله ای را با عنوان بازی های آنلاین «افیون» منتشر کردند که باعث شد سهام غول های فناوری چینی «تنسنت»(Tencent) و «نت ایز»(NetEase) به دلیل ترس سرمایه گذاران از آینده شرکت ها سقوط کند.

به نقل از CNBC، نشریه دولتی چینی «Economy Daily»(اقتصاد روز)  در میان ذخایر حباب دار مقاله «افیون» را حذف کرده و آن را با یک مقاله فاقد اشاره به «افیون» جایگزین کرده است.

در ایالات متحده، دولت فدرال رویکرد بسیار متفاوتی را در مورد مشکل استفاده بیش از حد کودکان از بازی های ویدئویی دنبال کرده است. وب سایت کمیسیون تجارت فدرال شامل بخشی است که به حفاظت آنلاین از کودکان اختصاص داده شده که می گوید سیستم های مختلف محدودیت زمانی و روشهای غیرفعال کننده اینترنت ارائه کرده اند که والدین هنگام ارزیابی نحوه اداره فرزندان خود انتخاب می کنند.

وب سایت «FTC» همچنین خاطرنشان می کند: کنترل والدین یک ابزار عالی است، اما نمی تواند جایگزینی برای صحبت با فرزندان شما در مورد عادات بازی آنها باشد.

فراتر از رویکرد دولت فدرال آمریکا در مورد استفاده از بازی های ویدئویی، برخی از مدارس آمریکا در حالتی خلاف روند کنترل خردسالان در استفاده از اینترنت، اقداماتی را برای تقویت بیشتر بازی های آنلاین انجام داده اند!

به عنوان مثال، کنفرانس ورزشی «NCAA Big East» دارای یک برنامه رقابتی «esports»(ورزش اینترنتی) است که شامل مشارکت دانش آموزان در بازی آن لاین «League of Legends»(لیگ اسطوره ها) می شود. به نقل از وب سایت Big East، مدرسه بزرگ شرق(بیگ ایست)، دانشگاه باتلر، قصد دارد تا پاییز ۲۰۲۲ تاسیساتی به مساحت ۷۵۰۰ فوت مربع اختصاص داده شده به بخش بازی های رایانه ای «esports» را افتتاح کند.

در حالی که بسیاری از جوانان آمریکایی در طول همه گیری کرونا از بازی های آنلاین و ابزارهای دیجیتالی استفاده کرده اند، نگرش محدود کننده کشور چین به بازی ها می تواند در سراسر جهان گسترش یابد.

هفته گذشته، اداره فضای مجازی چین پیشنهادی را برای تنظیم الگوریتم های شرکت های فناوری منتشر کرد که اعمال «تشویق به اعتیاد یا مصرف زیاد» را ممنوع می کند.

 قوانین جدید چنین برای الگوریتم های شرکت های فناوری بر بسیاری از شرکت ها، از جمله «بایت دنس»(ByteDance)، مالک «تیک تاک»(TikTok) در چین تأثیر می گذارد.

هرگونه تغییر در الگوریتم «تیک تاک»(TikTok) می تواند در سطح جهانی احساس شود: طبق گزارش «Nikkei Asia» با استفاده از داده های «App Annie»، ارائه دهنده تجزیه و تحلیل برنامه ها که مقر آن در سانفرانسیسکو است، پلتفرم ویدئو در این ماه در صدر لیست بارگیری شده ترین برنامه های جهان قرار گرفت.

الگوریتم های شرکت های فناوری نیز مورد بررسی سیاست گذاران ایالات متحده قرار می گیرند، از جمله قانون گذاران فدرال که در مورد اینکه چگونه پلتفرم های فناوری و قانون گذاران مربوطه به تسلط بر بازارهای مختلف نگران هستند، بحث می کنند.

واشنگتن تایمز در آخر و در حمایت از رها سازی اعتیاد کودکان به بازی های آن لاین می نویسد: افرادی که در ایالات متحده با جاه طلبی های مشابه برای تغییر رفتار شرکت های فناوری تلاش می کنند، نحوه تلاش کشور چین برای محدود کردن تأثیر شرکت های فناوری را از نزدیک مورد بررسی قرار خواهند داد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بیماری‌های شایع فصل بهار

/ از سرماخوردگی تا آبله مرغان

آثاری برای کودکان غزه

کشتار و مظلومیت کودکان غزه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.