سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / جنجال تزریق آب‌نمک به جای واکسن روی بیماران کرونایی در آلمان

جنجال تزریق آب‌نمک به جای واکسن روی بیماران کرونایی در آلمان

تحقیقات پلیس آلمان نشان می‌دهد که یک پرستار صلیب سرخ به جای واکسن کرونا به هزاران شهروند آلمانی آب نمک تزریق کرده است.

اواخر آوریل(اردیبهشت) مشخص شد که یکی از کارکنان یک مرکز واکسیناسیون در ایالت «نیدرزاکسن» آلمان و شهر «فریزلند» 6 شیشه واکسن را با آب نمک پر کرده و این واکسن‌ها به شهروندان تزریق شده است.

اما حالا مشخص شده که گویا این پرونده ابعاد گسترده تری دارد و بر اساس اطلاعات پلیس بیش از 8 هزار نفر از شهروندان با این اتفاق ارتباط داشته و به جای واکسن کرونا آب نمک دریافت کرده‌اند.

شبکه «بی آر 24 » آلمان در‌باره این رسوایی جدید در این کشور در وبسایت خود نوشت: به گفته مقامات محلی احتمالا حدود 8557 نفر هیچ‌گونه واکسن کرونایی دریافت نکرده و با این پرونده در ارتباط هستند و به جای آن آب نمک تزریق کرده‌اند.

این پرونده به حدود 96673 واکسیناسیون که بین 5 مارس تا 20 آوریل(15 اسفند تا 31 فروردین) انجام شده است مربوط می‌شود. حالا مقامات محلی می‌خواهند برای واکسیناسیون مجدد به افرادی که در این دوره زمانی واکسینه شده‌اند فراخوان بزنند.

به گزارش تسنیم در اواخر آوریل(اردیبهشت) پرستار صلیب سرخ که در آلمان مشغول فعالیت بود اعتراف کرد که محتویات واکسن بیون‌تک

را با آب نمک عوض کرده است. یکی از همکاران وی این مسئله را فاش کرد. در آن زمان مقامات بیش از 100 نفر را که در آن روز واکسینه شده بودند با آزمایش آنتی بادی مورد بررسی قرار‌دادند.پلیس در حال تحقیق کردن درباره این پرونده است و احتمال سیاسی بودن انگیزه‌های این پرستار صلیب سرخ را رد نکرده است.تزریق آب نمک البته هیچ ضرری برای افراد دریافت‌کننده ندارد، اما خطر ابتلا به کرونا را در آنها از بین نبرده است. حالا این افراد باید مجددا واکسینه شوند.

اعتصاب سراسری در آلمان

خبر دیگر از آلمان اینکه اعتصاب سراسری کارکنان راه آهن آلمان، بخش‌های وسیعی از سیستم ناوگان ریلی این کشور را مختل کرد و باعث شد مسافران درصدد  ساماندهی به برنامه‌های مسافرتی خود برآیند و کودکان در شهرهای بزرگ همچون برلین خود را با اتوبوس و تراموا به مدارس برسانند.

«اوپراتور» راه آهن «دویچه بن» اعلام کرد که در نتیجه این اعتصاب دو روزه، تنها حدود یک چهارم از قطارهای راه دور این شرکت در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تردد می‌کنند.

این شرکت ضمن درخواست از مسافران برای لغو سفرهای غیرضروری خود، تاکید کرد که محدودیت‌های کرونایی را برمی دارد تا امکان رزرو همه صندلی‌های قطارها فراهم شود.

اعضای اتحادیه« جی دی ال» از شامگاه سه شنبه برای مطالبه افزایش دستمزدها، اعتصاب خود را آغاز کرده است. این اتحادیه خواستار افزایش حقوق ۳.۲ درصدی و پاداش کرونایی سروقت به مبلغ ۶۰۰ یورو (۷۰۳ دلار) است. براساس این گزارش، ۱۱ ایالت از ۱۶ ایالت آلمان در تعطیلات تابستانی به سر می‌برند و مردم برای سفر به ناوگان ریلی وابستگی شدیدی دارند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کشتار وحشیانه بیماران در بیمارستان‌های غزه / بهداشت جهانی: شرایط اینجا جهنمی است

29هزار شهید در 132 روز

خاطره رئیس جمهور از سفر به نیویورک/ دبیر کل سازمان ملل گفت من دو عذرخواهی به شما بدهکارم

دبیر کل سازمان ملل به من گفت که من دو عذرخواهی به شما بدهکارم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.