سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / کشتار وحشیانه بیماران در بیمارستان‌های غزه / بهداشت جهانی: شرایط اینجا جهنمی است

کشتار وحشیانه بیماران در بیمارستان‌های غزه / بهداشت جهانی: شرایط اینجا جهنمی است

صهیونیست‌ها، استراتژی حیوانیِ «حمله حتی به بیمارستان‌ها» با هدف «ارعاب درجهت واداشتن به کوچ از غزه» با بهانه همیشگیِ «زیر بیمارستان اسیر نگهداری می‌شود» را در جنوب غزه از سر گرفته‌اند.

کشتار غیرنظامیان و حتی کودکان و نوزادان، سیاستی قدیمی در میان صهیونیست‌ها بوده تا بدین وسیله،

نیروهای مسلح را وادار به عقب‌نشینی کند. نوعی گروگانگیری غیرنظامیان برای پیشبرد امور. برای رژیم آپارتاید و نژادپرستی که قدرت‌های جهانی پشتش هستند، اتخاذ چنین رویکرد وحشیانه‌ای، عجیب نیست. صهیونیست‌ها وقتی به شمال و مرکز غزه یورش بردند، بیش از 11هزار کودک و نوزاد را قتل‌عام کردند و برای «کار کردن» استراتژی حیوانی‌شان و سُست نمودن جوانان مسلح فلسطینی حتی بیمارستان‌های غزه را اهدافی مشروع برای خود تعریف کردند. آنها حتی گفتند، چیزی به نام غیرنظامی و بی‌گناه در غزه وجود ندارد.

حالا که جنگ اصلی در غزه روی «جنوب» این باریکه متمرکز است، و رفح و خان‌یونس تبدیل شده‌اند به محل پناه گرفتن نیمی از ساکنان کل غزه، صهیونیست‌ها همان استراتژی را در این نقطه در پیش گرفته‌اند یعنی محاصره و حمله حتی به بیمارستان‌های مملو از بیمار و زخمی، قطع کامل برق آنجا و جان‌باختن شماری بیمار و زخمی! اوضاع در غزه که سازمان ملل می‌گوید، 70درصد زیرساخت‌هایش نابود شده، آن‌قدر وخیم است که رئیس سازمان جهانی بهداشت می‌گوید شرایط بهداشتی و درمانی آن جهنمی است: «شرایط غزه همانند جهنم است. وخامت وضعیت بهداشتی در این منطقه در وصف نمی‌گنجد و قدرت کلام از بیان آن عاجز است…من نگرانی شدید خود را در مورد حمله احتمالی تمام‌عیار اسرائیل به رفح که باعث رنج غیرقابل تصور خواهد شد، تکرار می‌کنم… درخواست خود را از همه طرف‌ها برای تلاش در جهت برقراری آتش‌بس تکرار می‌کنم.»

وزارت بهداشت غزه نیز دیروز اعلام کرد: «بر اثر قطع شدن برق بیمارستان ناصر در خان‌یونس و از کار افتادن دستگاه‌های اکسیژن، 3 بیمار که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بودند، به شهادت رسیدند.» به گزارش فارس مسئولان این وزارتخانه صبح دیروز با اعلام اینکه «ژنراتورهای بیمارستان ناصر از کار افتاده و برق این بیمارستان به کلی قطع شده است» خواستار مداخله فوری تمامی نهادهای بین‌المللی برای نجات جان بیماران و کادر پزشکی در این بیمارستان شدند.

در حالی که امروز صدوسی‌وسومین روز از جنگ علیه غزه می‌گذرد، تمام مراکز پزشکی به محاصره رژیم اشغالگر درآمده و وزارت بهداشت فلسطین از روزهای گذشته هشدار داده بود که ارتش رژیم صهیونیستی به صورت مداوم بیمارستان‌های «امل» و «ناصر» در خان‌یونس را هدف حمله سنگین توپخانه‌ای قرار می‌دهند. با گسترش جنگ به رفح، جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه و افزایش دامنه درگیری‌ها بسیاری از پناهندگان و مجروحان به مراکز درمانی باقی‌مانده پناه برده بودند که حالا بی‌آب و غذا در محاصره نظامیان صهیونیست هستند.

وزارت بهداشت غزه در بخش دیگری از گزارش خود ضمن ابراز نگرانی نسبت به احتمال فوت 6 بیمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و 3 کودک در بخش کودکان در نتیجه نبود دستگاه اکسیژن، رژیم صهیونیستی را که اکنون این بیمارستان را تحت سیطره خود گرفته، مسئول جان بیماران و کادر پزشکی و درمانی دانست.

شلیک به بیمارستان «امل» با‌ تانک!

دیروز کانال تلگرامی «اخبار فلسطین» نیز با انتشار تصاویری اعلام کرد، ‌تانک‌های رژیم صهیونیستی طبقه دوم بیمارستان «امل» در خان‌یونس را هدف قرار دادند. همین جنایات است که باعث شده، در 133 روزی که از جنگ غزه می‌گذرد، دنیا حتی یک روز بدون تظاهرات ضد صهیونیستی نباشد! دیروز تصاویر راهپیمایی مردم آمریکا در واشنگتن علیه رژیم صهیونیستی و حمایت دولتمردان‌شان از این رژیم منتشر شد. طبق گزارش‌های منتشرشده شمار زیادی از آمریکایی‌ها در محکومیت ادامه جنگ و نسل‌کشی ملت فلسطین در واشنگتن دست به تظاهرات زده و خواستار توقف فوری جنگ شدند. راهپیمایی مشابهی نیز در رام‌الله برگزار شده است. از اردن نیز خبر می‌رسد، مردم با ریختن به خیابان‌ها، خواستار توقف صادرات به سرزمین‌های اشغالی شده‌اند.

جلسه سخنرانی پارلمانی «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا که یکی از تامین‌کنندگان سلاح صهیونیست‌هاست نیز، با شعارهای حامیان فلسطین، به هم ریخت و او مجبور شد چندین‌بار سخنرانی‌اش را قطع کند. معترضان فرساد می‌زدند: «تسلیح اسرائیل را متوقف کنید… آزادی برای فلسطین.»

29هزار شهید در 132 روز!

وزارت بهداشت نوار غزه دیروز شمار کل شهدای غزه از 7 اکتبر به این‌سو را نیز 28هزار و 775 نفر اعلام کرد که این عدد لحظه به لحظه در حال افزایش است. طبق این گزارش 68هزار و 775 فلسطینی نیز در این مدت مجروح شده‌اند. طبق گزارش رسمی سازمان ملل 70درصد این شهدا و مجروحین غیرنظامی هستند اما آمارهای غیررسمی این عدد را بالای 90درصد اعلام می‌کنند. دیروز دبیر شورای امنیت ملی روسیه ضمن غیرقانونی توصیف کردن حملات آمریکا و انگلیس به یمن، گفت که حملات رژیم صهیونیستی به غزه به یک «فاجعه انسانی» شده و باید فورا متوقف شود.

انتقامی دیگر

دیروز اما خبر رسید یک جوان مسلح فلسطینی طی عملیاتی مسلحانه، دست‌کم سه صهیونیست را راهی جهنم کرد.

طبق گزارش‌هایی که در این‌باره منتشر شده است، این جوان فلسطینی در «کریات ملاخی» شهری کوچک در شرق اسدود و شمال‌شرق عسقلان و در ایستگاه اتوبوسی به سمت صهیونیست‌ها شلیک و دست‌کم 6 نفر را هدف قرار داد. خود او نیز در درگیری با نیروهای مسلح صهیونیست به شهادت رسید. خبرهای تکمیلی حاکی از وخیم بودن حال همه مجروحین این حمله است. گفتنی است هر سال، ماه مبارک رمضان ماه اوج‌گیری عملیات‌های مقاومت با سلاح‌های سرد و گرم در سرزمین‌های اشغالی است و امسال با وضعیت جاری در غزه، اوضاع با سال‌های قبل تفاوت‌های بنیادینی خواهد داشت! در پی انتشار این خبر، وزیر افراطی صهیونیست یعنی «ایتمار بن‌گویر» خواستار مسلح شدن همه شهرک‌نشینان صهیونیست شد. او که خود را فورا به محل تیراندازی رسانده بود، گفت: بین شهرک‌نشینان سلاح توزیع خواهد کرد. این در حالی است که تقریبا همه شهرک‌نشینان صهیونیست مسلح هستند!

«محمد الحاج موسی» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی اما ضمن تبریک انجام موفق این تاکید کرد که این عملیات پاسخی به جنایات و نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین به ویژه در غزه و کرانه باختری بود. وی عموم ملت فلسطین را به تشدید عملیات‌های مقاومتی و وارد کردن ضرباتی دردناک به دشمن در پاسخ به جنایات آن فراخواند.

نتانیاهو با وزیر جنگش قهر کرد!

خبرگزاری مهر اما به نقل از رسانه‌های صهیونیست اعلام کرده است، تنش در کابینه جنگ این رژیم به بالاترین سطح خود تاکنون رسیده است. بر اساس این گزارش منابع داخلی در تل‌آویو تأیید کرده‌اند که تنش در شورای جنگ رژیم صهیونیستی به اوج خود رسیده است و نتانیاهو به عنوان نخست‌وزیر و گانتز عضو کابینه جنگ به ندرت با هم صحبت می‌کنند. به گفته منابع عبری، نتانیاهو در مورد ارتباط گانتز با مقامات آمریکایی شک و تردید دارد. براساس این گزارش، «گادی آیزنکوت»، عضو کنست (پارلمان) از تصمیمات نتانیاهو در مورد هیئت مذاکره‌کننده در توافق مبادله اسرا انتقاد کرده است و تیم نتانیاهو را در این ارتباط ضعیف می‌داند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سخنرانی حماسی شهید مطهری درباره فلسطین در عاشورای ۴۸

ويدئو/ نابودی اسرائیل

نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»

چگونه نگاه کنیم زیبایی برنامه خدا را نتیجه بگیریم؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.