سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / تولید گرافن در ایران

تولید گرافن در ایران

ایران موفق به تولید جادوی قرن 21 شده است/همکاری شرکت ایرانی با غول فولادسازی برزیل برای تولید گرافن در مقیاس صنعتی

کسانی که همچنان سیر پیشرفت ایران را باور ندارند این مطلب را بخوانند که ایران علاوه بر توان تولید گرافن آن هم با خلوص بالا، آنقدر در این زمینه خوب عمل کرده است که اکنون موفق به امضای قرارداد همکاری با گرادو یا همان غول فولادسازی برزیل برای گسترش کاربردهای گرافن در مقیاس صنعتی و ارائه آنها به بازارهای جهانی شده است. گرافن یا جادوی قرن 21 ماده ای دو بعدی بر پایه‌ی کربن است که بیشترین میزان رسانایی الکتریکی را دارد و در نانوالکترونیک، پنلهای خورشیدی، باطری ها، ابرخازن ها و غیره کاربرد دارد.

شرکت ایرانی نانواکسپلور (NanoXplore) با انعقاد توافق‌نامه‌ای چندساله با شرکت برزیلی گرادو گرافن (Gerdau Graphene LTDA) موقعیت خود را به‌عنوان تولیدکننده و توزیع‌کننده گرافن تقویت می‌کند.

گرادو بزرگترین تولیدکننده فولاد برزیل با ۱۲۰ سال قدمت، یکی از تولیدکنندگان پیشرو در تولید فولاد بلند در قاره آمریکا و فولاد ویژه در جهان است. این شرکت، در ۱۰ کشور حضور دارد و بیش از ۳۰،۰۰۰ کارمند مستقیم و غیرمستقیم در فعالیت‌های خود دارد.

گرافن را «ماده جادویی» قرن ۲۱ می‌نامند. این ماده که گفته می‌شود محکم‌ترین ماده‌ای است که تاکنون مورد مطالعه قرار گرفته در سال ۲۰۰۴ کشف شده و بخاطر خواص منحصر به فردش کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارد.

ما_میتوانیم

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پرسیدند که آیا دریا زن است یا مرد؟!!!

سرزمین آزادگان و نجیب زادگان

تفاوت آبمیوه‌های خانگی و صنعتی در چیست؟

کارشناسان تغذیه معتقدند، آبمیوههای طبیعی را جایگزین آبمیوههای صنعتی نکنید ، باید بدانید که آبمیوههای صنعتی نه تنها خاصیت زیادی ندارند بلکه باعث ازدیاد سموم در بدن شده و قند خون را افزایش داده و در نهایت موجب چاقی میشوند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.