سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / بخشش پای چوبه دار به عشق سردار

بخشش پای چوبه دار به عشق سردار

خبرخوب این روزهای ما همدلی مردم ایران است در این مصیبت سخت. اینکه غم هم را می خوریم. اینکه مردم ایران مخصوصا آنها که پدر و مادرند و جگرگوشه دارند این چند روز بارها ذکر آرامش خوانده اند برای آرامش دل پدر و مادرهای داغدیده.

  آزادی 41 زندانی به عشق سردار و گذشت از قصاص به نیت حاج قاسم گل

پناه و خردمند هم خبرخوب بعدی است که حال دلتان را حسابی جا می آورد. یک خبر هواپیمایی هم برایتان داریم و آخربن خبر هم از یک سرمایه گذاری مردمی باور نکردنی در 5 ساعت.

*گذشت از قصاص و آزادی 41 زندانی به عشق سردار

هر کسی از ظن خود شد یار من… این روزها هر کس به یک شکل ارادتش را به سردار دل ها نشان می دهد. از گذشت از قصاص تا آزادی زندانی به برکت نام سردار. اولین خبرخوب ما گذشت از قصاص در صبح اجرای حکم اعدام در زندان کرج است.

خانواده مقتول با وجود تلاش های مددکاران و درخواست متعدد خانواده متهم، دلشان راضی به بخشش نمی شد اما در سحرگاه اجرای حکم که همزمان بود با چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی مددکاران او را واسطه کردند و خانواده مقتول این واسطه را پس نزدند و بدون هیچ چشمداشت و درخواست مالی پرونده مختومه اعلام شد.

البته برکت نام سردار اتفاقات خوب دیگری را هم رقم زد. عاشقان سردار 41زندانی غیرعمد با محکومیت های مالی را با پرداخت دیونات انها از زندان اردبیل آزاد کردند.

*بفرمایید «پناه» و «خردمند» در خدمت شما

ما نمی دانیم نیت این خیران چه بوده. شاید دیدن چادرخوابی همراهان بیمارانی که از شهرهای دیگر برای درمان به تهران آمدند دلشان را قرص کرده برای آنکه اینطوری خیرشان به آدم ها برسد. هر چه بوده شیر مادر حلال شان و احسنت به غیرت شان که بانی خیر شدند و صدها نفر از همراهان بیمار را  از آوارگی و چادرخوابی و بلاتکلیفی رها کردند. اصل خبر این است که دو خیر بانی ساخت همراه سرای بیمار شدند و شهرداری منطقه 6 هم زمین برای ساخت این همراه سرا در اختیار خیران قرار داده و خلاصه با افزایش ظرفیت مهمان سراها با اضافه شدن دو مهمان سرای پناه وخردمند تعداد همراهان بیمار بلا تکلیف کاهش پیدا کرده است.

همراهان بیمار برای استفاده از همراه سراها  باید از مددکاری بیماستان‌ها معرفی نامه‌ای را به مراکز ببرند تا به طور رایگان پذیرش شوند. این مراکز در محدوده بیمارستان‌های امام خمینی(ره)، شریعتی، قلب رجایی و محب کوثر در یوسف آباد قرار دارند.

البته انصاف نیست که ما فقط نقد کنیم. اگر بد را می گوییم باید کار خوب را هم به گوش مردم برسانیم. شهرداری گشت های مددکاری دارد و همراهان بیماری که جایی برای ماندن ندارند  را به این همراه سرا‌ها دعوت می کند. البته مسئولان می گویند در اطراف هر یک از بیمارستان های دولتی که مرکزیت درمانی دارند باید یک همراه سرا وجود داشته باشد و علاوه بر شهرداری و خیرانی که همیشه پای کارند بیمارستان ها هم باید پای کار بیایند.

*ساخت تجهیزات تست موتور هواپیما بهتر از نمونه‌های خارجی

یک زمانی برای تعمیر یک قطعه هواپیما  باید هفت خان رستم را طی می کردیم. قطعه به خارج از کشور منتقل می شد تا با کلی داستان و پیچاندن تحریم و…. این قطعه تعمیر شود تا کمیت هواپیمایی لنگ نماند. اما حالا با افتخار سرمان را بالا می گیریم و این خبر را می دهیم که یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری شریف، موفق به ساخت پیشرفته‌ترین تجهیزات تست و آزمون موتور هواپیما شده که تا پیش از این فقط ر شرکت‌های بزرگ دنیا تولید می شده است.

دستگاه اول تولیدی این شرکت، دستگاه تست ایرفلو (Air Flow) برای تست پره‌های موتور هواپیما یا موتورهای توربین‌گازی است که با عبور دبی مشخص هوا و اندازه‌گیری میزان افت فشار آن تعیین می‌کند که قطعه سالم است یا نیاز به تعمیر و تعویض دارد. این شرکت دانش بنیان نسخه  ما نسخه قابل این دستگاه را هم ساخته است  با این مزیت که می‌توان آن را نزدیک هواپیما برد و با یک کمپرسور کوچک هوا، تست را انجام داد.

*فقط 5 ساعت برای تامین سرمایه 10 میلیارد تومانی

پروژه های دانش بنیان را روی آنتن به مردم توضیح دادند و گفتند از ما حرکت از شما هم حرکت. طرح از ما و سرمایه از شما برای تولید و رونق کسب و کار. جدی جدی کار گرفت و در کمتر از 5 ساعت سرمایه مورد نیاز برای اجرای یک پروژه دانش بنیان فراهم شد.

این یک ماجرای واقعی است و خیلی هم شنیدنی.برنامه تلویزیونی شکوفا قرار است به معرفی طرح‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیانی بپردازد که می‌خواهند با جذب سرمایه‌های مردمی، علاوه بر توسعه کسب‌وکار دانش‌بنیان، سرمایه‌گذاران مردمی را هم شریک سود خود کنند. این برنامه که توسط صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری تهیه و روی آنتن رفته، یک ابزار تأمین مالی است که سرمایه‌گذاران در آن مردم هستند. 5 ساعت بعد از پخش اولین قسمت 409 سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در تولید محصول یک شرکت دانش بنیان اعلام آمادگی کردند.

در اولین قسمت از مسابقه تلویزیونی شکوفا که ۹ دی‌ماه ۱۴۰۲ از شبکه یک سیما پخش شد، هیات داوران شرکت دانش پرتو نقش جهان با محصول «لاندر مسی انتقال سرباره» را به عنوان تیم و محصول برگزیده انتخاب کرد و یک تیم مردمی پای کار این شرکت آمدند.

*پاداش صبر برمصیب فرزند

دعای هر پدر و مادری این است که خدایا ما را با داغ فرزند امتحان نکن. اما در برابر مشیت و تقدیر چه باید کرد؟ این روزها چه مرهمی می تواند آرام دل خانواده های داغدار جنایت تروریستی کرمان باشد که بچه هاشان را از دست داده اند. این روایت شاید مرهم کوچکی باشد:

«یکی از یاران رسول گرامی(ص)  طفلی بیمار داشت و در زمانی که او در بیرون از خانه مشغول کار بود، آن طفل از دنیا رفت. مادر فرزند ابتدا گریه کرد، ولى وقتى متوجه بازگشت همسر خود شد، فرزند را به کناری گذاشت و خود را آماده پذیرایى از شوهر کرد و مثل همیشه با چهره‌اى متبسم با همسرش روبرو شد و حرفی از مرگ طفل به او نزد. سحرگاه و بعد از نماز شب که مرد براى نماز صبح به مسجد مى‌رفت، آن زن صبور به او گفت: اگر کسى به تو امانتى بدهد و سپس آن را طلب کند، آیا آن را پس مى دهى یا نه؟ جواب داد: آرى پس مى‌دهم. آنگاه زن ادامه داد: خداوند امانتى به ما داده بود و دیروز هم او را از ما گرفت. پس از نماز با نمازگزاران به منزل برگرد تا فرزندمان را به خاک بسپاریم. آن مرد به مسجد رفت و پیامبر اکرم (ص) که گویا منتظر آمدن او بودند، هنگام ورود او فرمودند: «مبارک باد دیشب تو». پس از مدتی آن زن صبور که همان شب باردار شده بود، فرزند دیگری به دنیا آورد که در تاریخ می‌خوانیم خود او و فرزندانش بسیار صالح و نیکوکار و از قاریان قرآن بوده‌اند.»

*خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست

اصلی‌ترین معیار در واقعه ظهور امید به اصلاح جامعه و انسان است.

تعبیر سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی در مورد عشق

شهید سید مرتضی آوینی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.