سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / تفاوت آبمیوه‌های خانگی و صنعتی در چیست؟

تفاوت آبمیوه‌های خانگی و صنعتی در چیست؟

کارشناسان تغذیه معتقدند، آبمیوه‌های طبیعی را جایگزین آبمیوه‌های صنعتی نکنید ، باید بدانید که آبمیوه‌های صنعتی نه تنها خاصیت زیادی ندارند بلکه باعث ازدیاد سموم در بدن شده و قند خون را افزایش داده و در نهایت موجب چاقی می‌شوند.

آبمیوه از جمله مواد غذایی است که امروزه در سطح جهانی طرفداران بسیاری پیدا کرده است. آبمیوه‌ ها حجم بالایی از مواد مغذی و ویتامین‌ها را با خود دارند به همین دلیل نوشیدن آبمیوه ‌ها انرژی از دست رفته را به بدن باز می گرداند. مثلا شما در فصل زمستان با نوشیدن هر روز یک لیوان آب پرتقال، می توانید بدن خود را در مقابل ویروس‌ها مقاوم سازید. سوال اینجاست که آیا هر آبمیوه‌ای را می توان آبمیوه حساب کرد؟ در پاسخ باید بگویم که آبمیوه به دو دسته خانگی و صنعتی تقسیم می‌شود. و متاسفانه امروزه آبمیوه خانگی جای خود را به آبمیوه‌های صنعتی داده است و افراد برای گریز از اتلاف وقت از انواع آبمیوه‌های موجود در فروشگاه‌ها مانندآب میوه  پاکتی یا تک نفره استفاده می‌کنند.

همچنان پیش از خرید آبمیوه صنعتی به شما توصیه می‌کنیم که آبمیوه‌های طبیعی را جایگزین آبمیوه‌های صنعتی نکنید. اما اگر تصمیم گرفتید از فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها آبمیوه صنعتی را تهیه کنید، باید بدانید که این آبمیوه‌ها نه تنها خاصیت زیادی ندارند بلکه باعث ازدیاد سموم در بدن شده و قند خون را افزایش داده و در نهایت موجب چاقی می‌شوند.

مضرات آبمیوه‌های صنعتی

کارشناسان تغذیه معتقدند ممکن است استفاده از آبمیوه های صنعتی در طولانی مدت افراد را با مشکلات زیادی روبه رو کند، از جمله مشکلاتی همچون بروز افزایش فشار خون و همینطور چربی خون، بیماری سرطان، مشکلات قلبی و عروقی، بیماری دیابت، افزایش وزن و چاقی مفرط و سندروم مقاوم شدن بدن به انسولین است.

توجه به مشخصات نوشته شده روی آبمیوه

به مشخصات نوشته شده روی آبمیوه ها توجه نمایید، آبمیوه های کارخانه ای که در مشخصات آن ها «طبیعی و بدون افزودنی» درج نشده است، نمی توانند انتخاب معتبر و مناسبی برای شما باشند. زیرا برندهای نامعتبر معمولا از شکر، مواد افزودنی و اسانس های خوراکی جهت تولید آبمیوه های شرکتی استفاده می نمایند. که قطعا ضرر آن ها در طولانی مدت بسیار زیاد خواهد بود. معمولا افرادی که چندین بار به صورت مکرر از این آبمیوه ها استفاده می نمایند، دچار مشکلات گوارشی مانند یبوست می شوند.

توجه به آبمیوه های همراه با تکه میوه

از دیگر نکاتی که شاید تا به حال به آن توجه نکرده باشید. سلامت بیشتر آبمیوه هایی است که دارای قطعات میوه هستند. این آبمیوه ها علاوه بر طعم بهتری که دارند، از غلظت آبمیوه طبیعی نیز برخوردار می باشند. این مشکلات نشان دهنده میوه مورد استفاده در ساخت آن ها است. به نوعی پالپ های میوه درون این آبمیوه ها می تواند تضمینی برای عدم استفاده از شکر و افزودنی در ساخت آن ها باشد. به طور کلی این آبمیوه ها از مواد مغذی قابل توجهی نسبت به سایر آبمیوه های آماده برخوردار می باشند.

ویژگی های آبمیوه صنعتی با کیفیت

از ویژگی های یک آبمیوه صنعتی قابل قبول، غلظت مناسب و داشتن طعم آبمیوه های طبیعی است که از ابتدایی ترین ویژگی های یک آبمیوه آماده ولی سالم است. آبمیوه های رقیق معمولا غیراستاندارد و ساخته شده از مواد افزودنی و شکر است، که بوی آبمیوه طبیعی نیز نمی دهند. همچنین فراموش نکنید که غلظت مناسب آبمیوه نشان دهنده کنسانتره مناسب میوه در آن است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

عوارض جدی زیاده روی در مصرف ویتامینها

فواید ویتامینها

رشد صنعتی ایران از ۱۶۴ کشور جهان بیشتر شد

سازمان توسعه صنعتی ملل متحد اعلام کرد رشد ارزش افزوده تولیدات صنعتی ایران در سال ۲۰۲۲ به شش و پنج دهم درصد رسید که از ۱۶۴ کشور جهان بیشتر بوده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.