سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ویژگی‌های آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی

ویژگی‌های آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی

*ویژگی‌های ۱۵ گانه آیت‌الله رئیسی*

۱- *اخلاق کریمه:*
از ویژگی‌های بارز آیت‌الله رئیسی، اخلاق نیکو، طبع نرم، خوشروئی و تخلق به اخلاق اسلامی است. مجموعه این صفات باعث شده حتی در نظر دشمنانش کریم و بزرگ جلوه دهد.

۲- *مردمی‌بودن:*
در طول ۴۲ سال خدمت ایشان در پست‌های مختلف، هیچگاه از مردم کناره نگرفته است. با مردم و در میان آنها بوده و چهره ‌به چهره و با متانت خاص به سخنان مردم گوش داده و گره‌گشائی کرده است.

۳- *قاطعیت:*
آیت‌الله رئیسی در عین اینکه دارای طبع نرمی است، اما در احقاق حقوق مردم و مبارزه با فساد، چهره‌ای قاطع و مصمم از خود نشان داده است.

۴- *آراستگی:*
از خصلت‌های زیبای دکتر رئیسی آراستگی ظاهری است. پوشش او علیرغم سادگی شیک و جوان‌پسند است و به آخوند خوش‌تیپ معروف است.

۵- *پاکدستی:*
آیت‌الله رئیسی در زمره مسئولینی است که در زمینه مالی، در طول تمام مسئولیت‌‌ها تا کنون حتی یک نقطه خاکستری از وی مشاهده نشده و به پاکدستی شهره می‌باشد.

۶- *ثبات قدم در مسیر ولایت:*
ایشان همواره یاری صدیق برای امام خمینی و بعد از او برای مقام معظم رهبری بوده و بعنوان بازویی توانمند و بدون هرگونه لغزش و انحرافی به ولایت عشق ورزیده است.

۷- *حسن‌ادب:*
حسن ادب تا جائی اهمیت دارد که در ادبیات ما گفته شده: “ادب مرد به ز دولت اوست”. ادب آیت‌الله رئیسی همواره مقدم بر مسئولیت او بوده است.

۸- *دوری از آلودگی‌های قدرت:*
ایشان در طی مسئولیت‌های ۴۲ سال گذشته، همواره جزو کسانی بوده که قدرت او را آلوده و مغرور نساخته و شخصیت او را تغییر نداده‌ است.
آیت‌الله رئیسی، بر قدرت سوار بوده و از آن بعنوان ابزاری برای خدمت به مردم استفاده کرده و هیچگاه قدرت او را مغلوب نساخته است.

۹- *پرهیز از اشرافی‌گری:*
کسانی که از نزدیک با زندگی آیت‌الله آشنایی دارند، اذعان می‌کنند او اهل تجمل‌گرایی و کاخ‌نشینی نیست و همانند مردم عادی زندگی می‌کنند. او اشرافی‌‌گری را آفت مسئولیت می‌داند و بشدت از آن پرهیز می‌کند.

۱۰- *تحول‌خواهی:*
یکی از بارزترین ویژگی‌های آیت الله رئیسی تحول‌خواهی و نوآوری در زمینه مدیریت است. هرجایی که او قدم گذاشته بعد از مدتی تحول در جهت پیشبرد کارها کاملا مشهود بوده است. روش مدیریتی ایشان کاملا منطبق بر نیاز روز و جامعه بوده و نوگرایی و چابک‌سازی مجموعه جزو برنامه‌های دائمی اوست.

۱۱- *کارآمدی:*
آیت‌الله رئیسی نشان داده است در عرصه مدیریت فردی کارآمد و خلاق است. وی بشدت از ایستایی و آزمون و خطا پرهیز کرده و مجموعه‌های تحت مدیریت ایشان دارای پویایی و بهره‌وری بالا بوده است.

۱۲- *سلامت:*
سلامت نفس و طهارت روح از آیت‌الله رئیسی، فردی امین و درستکار ساخته است. مقام معظم رهبری در پیام انتصاب ایشان به ریاست قوه قضائیه، او را دارای سلامت و فقاهت معرفی می‌فرماید.

۱۳- *فقاهت:*
آیت‌الله رئیسی یک فقیه جامع‌الشرایط بوده و از مجتهدین مسلم و اساتید مبرز در زمینه فقه و علوم حوزوی می‌باشد.

۱۴- *امانتداری:*
امانتداری در مسئولیت‌های محوله و مسئولیت را امانتی بر گردن خود دانستن، از خصلت‌های شایسته آیت الله رئیسی است. آیت‌الله در عمل ثابت کرده که مدیری امین ، کارآمد و تواناست.

۱۵- *دانش و تجربه‌کافی:*
آیت‌الله رئیسی با اندوخته های علمی در حوزه و دانشگاه و تجربه‌های ارزشمند حاصله از ۴۲ سال مدیریت در عرصه‌های مختلف، از دانش و تجربه کافی برای سکان‌داری قوه مجریه برخوردار است و بی‌تردید شایسته‌ترین فرد برای ریاست‌جمهوری اسلامی ایران است.

غفار علیپور

https://chat.whatsapp.com/JveiXk9XGtrGCkT3FIpGjS

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سقوط دومین بانک آمریکائی

سقوط بانک آمریکائی لیمن برادرز

شرایط فعلی جامعه و نوع نگاه مسئولین، سران سه قوا و مجموعه های تحت مدیریت شان به حوادث اخیر چگونه است ؟ (بخش اول)

فهم برنامه ی خدا در صحنه ها چگونه میسر است؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.