سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / رسوایی‌های پی‌درپی ظریف

رسوایی‌های پی‌درپی ظریف

به‌رغم آنکه ظریف گفته وزیر خارجه اوباما، او را در جریان حملات مخفیانه رژیم صهیونیستی به منافع ایران در سوریه قرار داده است، «جان کری»، این اظهارات را رد کرده و در توئیتر نوشته است: این روایت و این اتهامات بی چون و چرا نادرست است.

: به‌رغم آنکه ظریف در یک فایل صوتی گفته وزیر خارجه دولت اوباما، او را در جریان حملات مخفیانه رژیم صهیونیستی به منافع ایران در سوریه قرار داده است، «جان کری»، این اظهارات را رد کرده و در توئیتر نوشته است: این روایت و این اتهامات بی چون و چرا نادرست است. هرگز چنین چیزی رخ نداده است، چه در زمانی‌که من وزیر خارجه بودم یا پس از آن.

به گزارش رجانیوز، اما منبع ظریف برای این اظهارات کجا بوده است؟ جستجوی این خبر در فضای مجازی نشان می‌دهد که بر خلاف گفته ظریف، این ادعا نه توسط جان کری، که توسط مقامات وزارت جنگ اسرائیل بیان شده و در زمان انتشار، دست‌مایه تبلیغات بسیاری علیه جمهوری اسلامی و محور مقاومت در خارج از ایران قرار گرفته است.

این خبر به دلیل اینکه بخشی از تلاش‌ها برای احیای قدرت اسرائیل در منازعات منطقه‌ای بوده، در زمان انتشار خود از سوی رسانه‌های مطرح جدی گرفته نشد و تنها در رسانه‌های خاص ضدایرانی نزدیک به اسرائیل بازتاب پیدا کرد.

با این حال و پس از گذشت دو سال و نیم از انتشار این خبر بی‌اساس، چنین آمار کذبی از سوی وزیر خارجه ایران بازگو شده و آن قدر دور از واقعیت بوده که جان کری را وادار به موضع‌گیری کرده است.

دقت در نقل اخبار و منابع خبری از بدیهیات موضع‌گیری سیاسی و بین‌المللی است که گویا جواد ظریف چندان نیازی به رعایت این اصل نمی‌بیند و غیرواقعی‌ترین ادعاهای ضدایرانی را از منابع اسرائیلی و صهیونیستی به عنوان خبر نقل می‌کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ظریف همچنان در توهم احیای برجام است

توهم ظریف

عصبانیت صهیونیست‌ها از افول توان آمریکا در مقابل ایران

سرهنگ «اران لرمن»، نایب‌رئیس مؤسسه «اورشلیم برای استراتژی و امنیت»

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.