سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / جلوه های از دعای مکارم اخلاق/۱

جلوه های از دعای مکارم اخلاق/۱

بسم الله الرحمن الرحیم
ما مفتخریم که ادعیه حیاتبخش که او را «قرآن صاعد»‏‎ ‎‏می خوانند از ائمه معصومین ما است. ما به «مناجات‏‎ ‎‏شعبانیه» امامان و «دعای عرفات» حسین بن‏ علی ـ علیهما السلام ـ و «صحیفه سجادیه» این زبور آل‏‎ ‎‏محمد و «صحیفه فاطمیه» که کتاب الهام شده از جانب‏‎ ‎‏خداوند تعالی به زهرای مرضیه است از ما است.
از مقدمه وصیتنامه ی الهی سیاسی حضرت امام خمینی ره.

با عرض تبریک میلاد مسعود حضرت زین العابدین و سید الساجدین امام علی بن الحسین علیهما السلام و با امید حرکت در مسیر نورانی اهلبیت علیهم السلام، به یمن این مولود مبارک، هر روز فرازهایی از دعای مکارم الاخلاق (دعای بیستم صحیفه سجادیه ) در گروه منتشر و به عزیزان هدیه میشود.
خدا کند با تمسک به این دعا و کاربست آن ، آن هم در ماه مبارک شعبان، دلهایمان هر چه باصفاتر و محفلمان هرچه نورانی تر شود و توفیق ورود هرچه زیباتر به ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی نصیبمان شود. نشر هرچه بیشتر این مضامین عالی که زبور آل محمد صلی الله علیه و اله و سلم نام گرفته است ، فضای اجتماعی پیرامون ما را سالم تر و باصفاتر خواهد کرد. خوش به حال ما و شما که در این نشر نور سهیم هستیم.

جلوه های مکارم اخلاق
فرازهایی از دعای مکارم الاخلاق (دعای۲۰ صحیفه سجادیه)
جلوه ی ۱ :

اللهم صل علی محمد و آله و بلغ بایمانی اکمل الایمان …..

خدایا بر محمد و آل او درود فرست و ایمان مرا به کامل ترین مرتبه ایمان برسان؛ و یقین مرا بهترین یقین گردان ؛ و نیت مرا در زمره بهترین نیات ، و عمل مرا از جمله بهترین اعمال قرارده.

بار الها به لطف خویش خلوص نیت مرا به کمال رسان و یقین مرا به آنچه نزد توست محکم و استوار فرما؛ و هر عملی از من که فاسد است ، به قدرت خود به صلاح آور.
منبع : صحیفه سجادیه ترجمه علامه میرزا ابوالحسن شعرانی

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دعای وداع با ماه رمضان _ دعای چهل و پنجم صحیفه سجادیه

سلام بر تو ای مونس من، که وقتی آمدی مرا خوشحال  کردی و اکنون که می  روی، مرا به وحشت می  اندازی، که بدون تو چه کنم

رهبرمؤید انقلاب، بر پیکر هفت شهید راه قدس نماز اقامه کردند

اقامه نماز بر پیکر هفت شهید راه قدس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.