سرخط خبرها

کبوتر ظهور

وقتی در کتابِ کهنِ آسمانیِ تحریف نشدۀ قرآن، می‌خوانیم که خالق‌مان در ابتدایِ آیه 115 سوره مؤمنون یادآور می‌شود: أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّمَا خَلَقْنَاكُمْ عَبَثًا  فوری درمی‌یابیم در آفرینش‌مان، هدفی نهفته! و حتما برای رسیدن به این هدف، خدایِ مهربان، مسیر و مقصدی هم ذکر کرده! لذا متفکران و هوشیاران، در نخستین اندیشه و دانستن اینکه مسیر و مقصد و هدف چیست، بَرهم پیشی گرفته، خود را با خالق‌شان هماهنگ می‌کنند تا بهره مندی‌شان در دنیا و آخرت از همگان بیشتر باشد! الحمدلله

اما به رفتارهای خود که می‌نگریم، افسوس می‌خوریم، از غفلت‌ها و زیانِ از ناهوشیاریِ مکرر!

بجایِ تعمق و تفقه در آینده و یافتن بهترین و سهل‌ترین مسیر برای رسیدن به مقصد، به حواشی و سرگرم شدن جاهلانه می پردازیم که گویا با خومان هم عِناد و سرِ لجبازی داریم؟!

هرگاه هم می‌خواهیم فکرکنیم، در گذشته متوقف می‌شویم!! بقول استادمان مانند راننده‌ای می‌مانیم که شیشۀ جلویِ ماشین را گِل گرفته و پیش‌رو مشخص نیست! ولی آینه‌های بزرگی، نصب‌کرده‌ایم که پشت سرمان را خوب ببینیم!!

خنده تان نگیرد! مگر در ولادت‌ها و شهادت‌های مربیان بزرگ بشریت ع و اعیاد، رفتار عجیبِ اینگونه‌ای را انجام نمی‌دهیم؟ بدون اینکه به آینده بیندیشیم و برای صحنه‌هایِ خطرناک پیش‌رو، خودمان را آماده‌کنیم!

چون به آینده نمی پردازیم پس برایش هم مهیا نمی‌شویم! گویی دغدغه نداریم! درحالیکه اگر در اخبار بشنویم که جبهۀ هوای سرد، فردا دمای هوا را 10 درجه سرد یا گرم‌تر خواهد کرد، به تناسب هوا، پوشش و توشۀ لازم برمی‌داریم و به دیگران هم هشدار می‌دهیم تا غفلت نکنند، که آسیب می‌بینند!

پس چرا با این همه آیات و روایاتِ صحیح دربارۀ آینده، مربیان، واعظان و مداحانِ جامعه، صحیح و چاره‌ساز عمل نمی‌کنند؟!

فکر کنیم، هفته گذشته، یا ماه و سال گذشته، چقدر خودمان و یا در جمع‌هایی که بودیم، به مسیر و مقصد و هدفِ بشریت و آیندۀ در پیش‌رو، پرداخته و عبرت گرفته، آماده‌تر گامی استوارتر برداشته‌ایم؟

بیاییم از همین لحظه به جبران مافات بپردازیم و غفلت‌ها را حذف‌کنیم اگر عاقلیم!

یکی از مطالب مشترکِ ادیان و جوامعِ مختلف، موضوع منجیِ‌عالم است! که حتی دشمنانِ جنی و انسی بنی‌آدم هم برای مقابله و مدیریت ایام خطیر ظهور، از قرن‌ها قبل، با برنامه‌ریزیهایِ دقیق پیش‌ می‌تازند!

اگر هم خردمندانه به آثاری که هالیوود تولید می‌کند، اعم از سریال، فیلم سینمایی، انیمیشن، گیم، و… توجه ‌کنیم! همواره منجیِ جوامع و انسانها را، آمریکا و قهرمانهایِ بزک‌کرده آمریکایی مانندِ جیمزباند و بتمن و سوپرمن و مرد عنکبوتی ترسیم می‌کنند!! حتی سازمان ملل را به خدمت گرفته، در قوانین تربیتی و مدیریتی ملل، اعمال نفوذ شیطانی می‌کنند! چون جداً ایمان دارند بزودی در جهان، حوادث مهم و سرنوشت‌سازِ آخرالزمان مانند جنگهای آرماگدون آغاز خواهد شد! لذا مدیریت و آقایی آینده را پی‌می‌ریزند و پیگیرند!

و ما درمانده‌ایم که چطور به مدیرانِ ساده‌اندیش‌مان بقبولانیم که حریفِ ‌مکار، جنگ‌ستارگان و هری‌پاتر و ارباب‌حلقه‌ها و آواتار و زامبی و انتقام جویان و تبدیل شوندگان… را برای سرگرمی من و تو تولید نکرده!

آقای وزیر، اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی، اعضای فضای مجازی، مدیران صدا و سیما و حتی برادران سخت‌کوش ارتش و سپاهِ عزیز! دشمن با حربۀ دیگری به میدان آمده، تا بنیان‌ها را سست و ویران کند، فقط بسنده به ابزار مادی و فیزیکی نکنیم! از ماجرایِ کرونا عبرت بگیریم!

طبق قرآن و احادیثِ متقن، دشمن با ورای ماده هم به نبردمان خواهدآمد! و سالهاست کارش را شروع‌ کرده!  و ما نظاره‌گریم و رهبر هوشیارمان می‌فرماید از هولِ شبیخونِ فرهنگیِ دشمنِ غدار، گه‌گاه از خواب بیدار می‌شوند…

یکی از کارهای مؤثرمان می‌تواند این باشد که برنامه‌های خدایی پیش رو که در قرآن و روایاتِ صحیح آمده را به جامعه عَرضه‌کنیم تا غافلگیر نشویم و متخصصان امور نیز، هریک به ابزار و راهکار مطمئن رو‌آرند!

یکی از صحنه های دلربای آینده که در 1) بحار الأنوار/52 ص369 ح156 2) الکافي/4 ص184 3) بحار الأنوار/52 ص341 ح91 نقل شده، تصویر هنگامۀ ظهور در مکه مکرمه است!

بقیه‌الله عج در جمع 313 نفر تربیت شدگان برگزیده تشریف دارند! ناگاه پرندۀ سفیدِ زیبایی به جمع منتظران می‌پیوندد و با مهدی‌ِموعود بیعت می‌کند! و پس از کبوتر سپید،313 نفر نیز بیعت می‌کنند

این صحنۀ زیبا، چقدر پُرکشش، آموزنده و انسان ساز است! چرا اینطور احادیثِ مولای‌مان را نقل نمی‌کنیم؟ تا دیگران هم بجای گفتن مطالبِ بی‌ثمر، به نقل سخنانِ زیبایِ اهلبیت ع بپردازند!

البته باید مربیان و گویندگان زحمت بکشند و مسلط باشند تا پرسشهای مخاطبان را هم پاسخ گویند!

مثلا بتوانند جواب دهند: چرا باید ابتدا کبوترِ سپید بیعت کند؟ چرا 313 نفر تربیت شده، بعد از پرنده، بیعت می‌کنند؟! بجای پرنده اگر شخص قوی‌تری می‌بود، بهتر نبود!…

لذا بزرگان حوزه و دانشگاه که متخصص اینگونه مطالب هستند باید سریع اینطور موضوعات را طرح و تبیین کنند؛ سپس دیگران نشر دهند و فرهنگ جامعه شود؛ تا به آثار و تولیدات ملموس تبدیل شوند!

البته وای به روزی که بزرگان‌مان آمادگی نداشته باشند یا در این وادی غورنکرده، بی اطلاع باشند! در حالیکه بزرگان یهود و نصاری با تمرین و تبحر، مطالب سست و هدف‌دارشان را مرتب به جهانیان، بخصوص جوانها القا می‌کنند و هنرمندانِ مزدور‌شان، تولیدات بسیاری را عرضه کرده، جهانیان درباره‌شان صحبت می‌کنند، و می‌شود فرهنگ و ایمان منحرف کننده جوامع!

ماجرای کبوتر ظهور، هم بسیار دلکش و معرفت آموز است، هم برای منتظران واقعی مهدی فاطمه (س) در راستای مسیر و مقصد و هدفِ سالکان، بسیار راه‌گشاست!

در روایات صحیح خاطرنشان شده که آن پرندۀ سپید، حضرت جبرئیل است!

توجه دارید که جبرئیل از ملائکه است! و ملائک، در عالم برزخ هستند و جنسیت برزخی دارند!

لذا درمی‌یابیم انتخاب جبرئیل بعنوان نخستین بیعت‌کننده، بخاطر اینست که ایشان از سویِ خداوندِ حنان مأمورند که قوانینِ برزخی را به عالم مادی آورده، تحویلِ بقیه‌الله دهند تا بتدریج در زمین، حاکم شود!

چرا به شکل پرنده؟ چون در وحلۀ نخست، این قوا ضعیف است! پرتوی از برزخ آمده، و کم‌کم قوی و قوی‌تر بر جهان و جهانیان سیطره می‌یابد! چنانکه در احادیث دیگر که مربوط به مرحلۀ بعد است، جبرئیل در هیئت فرد نیرومند نظامی، با ساز و برگ جنگی در کنار صاحب الزمان قرار دارد!

حال می‌توان دریافت که چرا زمانیکه لشکر شیاطین و دجال به لشکر حق هجوم می‌آورند امام ع عقب نشینی می‌کنند و درگیر نمی‌شوند! چون می‌خواهند قوانین برزخی در زمین، قوی‌تر شده، سربازان‌شان با قوای برتر با دشمنی که از قوایِ دخانی بهرمندند به مقابله برخاسته و پیروزِ معرکه گردند!

در رابطه با ظهور امام زمان، احادیث بسیاری هست که با توجه به جغرافیایِ صحیح  قرآنیِ عوالم، حداقل جغرافیایِ عالمِ شهود و قوانین رایج در هر برهه، باید روشنگری و تبیین کرد! وگرنه درمی‌مانیم!

مثلا اینکه گفته می‌شود در بعد از ظهور مولا عج همۀ مومنان، نمازهای‌شان را پشتِ سرِ امام عج و به جماعت برگزار می‌کنند یعنی چه؟

هر کشور و شهری افقِ شرعی خود را دارد که با افق سایر جاها فرق دارد! این همه افراد چگونه می‌آیند و می‌روند؟ مثلا فردی از چین یا استرالیا یا آمریکا چطور باید برای هر نماز بیاید و برگردد! به منزل نرسیده که باید برگردد نماز جماعت در کوفه اقامه کند!

یا اینکه این‌همه انسان در کدام مکان می‌توانند برای نماز جای گیرند؟ کوفه گنجایش ندارد!

یا اینکه امام عج هر زمان سخن گویند، جهانیان در لحظه می‌شنوند و می‌فهمند، با هر زبانی که باشند!

یا اینکه اگر دشمن در پشت یا درون سنگی پنهان شده باشد، سنگ به فغان در می‌آید که دشمن اینجاست!

یا اینکه برای دریافتنِ نظر بقیه الله، افراد به کف دستشان می‌نگرند! توجه کنیم که گفته نشده به ابزار کف ‌دست شان نگاه‌ می‌کنند! که برخی برای توجیه گفته اند که منظور موبایل است!!

این احادیث صحیح یعنی چه؟ اینها که با قوانین حاکم بر عالم ماده جور در نمی‌آید!

انشاءالله در مقالات بعدی به وجوه دیگری خواهیم پرداخت…

انوشه گیلانی نژاد  1/1/1400

پیشگویی ۲۰۰۰ ساله کتاب یهودی در مورد قیام جهانی از پرشین(ایران)

«نظم نوین جهانی» از زبان یک خاخام یهودی

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دعای ندبه – با نوای مداحان اهل بیت علیهم السلام+صوت

درمحضر امام جعفر صادق علیه السلام  با ندبه ای که تعلیم فرمودند

زیارت عاشورا _ دانلود صوت «قرائت سریع» + متن

سلام بر تو اى ابا عبداللّه سلام بر تو اى فرزند رسول خدا

4 دیدگاه

  1. به امید ظهورش و دیدارش
    اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج. آمین یا رب العالمین

  2. انشاالله درصف سربازانش همدیگر را میبینیم

  3. سلام علیکم
    بحث پرنده، مدخل بسیار جالب و عالمانه ای برای ورود به مبحث ظهور برزخ در هنگامه ظهور مولا عج است. تشکر. خیلی خوب بود

  4. تشکر. خیلی خوب بود

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.