سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ذوق‌زدگی زنجیره‌ای ها از یک توییت

ذوق‌زدگی زنجیره‌ای ها از یک توییت

رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلبان که به حامیان غربی‌ها در ایران مشهور هستند، همواره تلاش کرده‌اند تا با بزک کردن یک جریان در آمریکا به خلق دوگانه‌ی آمریکایی خوب و آمریکایی بد بپردازند.

رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلبان که به حامیان غربی‌ها در ایران مشهور هستند، همواره تلاش کرده‌اند تا با بزک کردن یک جریان در آمریکا به خلق دوگانه‌ی آمریکایی خوب و آمریکایی بد بپردازند. تا جمهوری اسلامی ایران را برای همیشه وادار به سازش با غرب و عقب نشینی در مقابل آنها کنند.

اصلاح‌طلبان که سابقه غش و ضعف رفتن برای آمریکایی‌ها را در کارنامه دارند، بارها نشان داده‌اند که در مسیر غربگرایی آنقدر جدیت هستند که می‌توانند تأسیسات هسته‌ای کشور را صرفاً به‌خاطر امضای کری در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم آمریکایی‌ها کنند.

در تازه‌ترین مورد غش و ضعف اصلاح‌طلبان برای آمریکایی‌ها، پس از انتشار یک توییت و با خط نستعلیق، از جمله‌ای منتسب به بایدن، رسانه‌های زنجیره‌ای پای کار آمدند تا به صورت ویژه توییت مورد اشاره را بازتاب خبری دهند.

مردم سالاری، ایران و همشری از جمله روزنامه‌های اصلاح‌طلبی بودند که توییت فارسی حساب کاربری وزارت خارجه ایالات متحده را با آب و تاب بازتاب دادند.

روزنامه زنجیره‌ای شرق نیز که تیتر «امضای کری تضمین است» را در کارنامه خود دارد، علاوه بر پوشش خبری توییت مورد اشاره وزارت خارجه آمریکا، در گزارشی تحت عنوان « چرا بایدن عجله‌ای برای احیای برجام ندارد؟»، از جمهوری اسلامی ایران خواسته است تا در عمل به تعهدات برجامی خود، پیش قدم شود!

در گزارش شرق آمده است: باید توجه داشت، این ایران است که نیاز به احیای برجام و رفع تحریم‌های خود دارد و نه دولت آمریکا. خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های یک‌جانبه علیه کشورمان، ایران را به‌شدت تحت فشار قرار داده است. اقتصاد ایران به‌شدت ضعیف، درآمد ارزی کشور کاسته شده و به‌زعم کشورهای غربی، فعالیت‌های منطقه‌ای ایران و تهدید کشورهای همسایه، با کاهش محسوسی مواجه شده است. این اتفاق‌ها، مطلوب هر دولتی در آمریکا است؛ بنابراین دولت بایدن به‌راحتی حاضر نیست دست از فشار بر ایران بردارد، مگر آنکه احیای برجام همراه با حفظ وضعیت موجود باشد. از‌این‌رو، پیشنهاد افزودن پیوست‌های موشکی، منطقه‌ای و امنیتی به برجام که از‌سوی کشورهای عربی و اتحادیه اروپا ارائه شده بود، مورد تأیید دولت جدید آمریکا نیز قرار گرفت. به نظر می‌رسد بایدن تعجیلی برای رفع تحریم ایران ندارد و این ایران است که به‌جای اصرار بر مواضع قبلی، باید ابتکار عمل را در دست بگیرد.

این ذوق زدگی اصلاح‌طلبان به‌خاطر یک توییت فارسی با خط نستعلیق درحالی است که جو بایدن در عمل نشان داده نه تنها به دنبال بازگشت به برجام نیست، که حتی گرفتن امتیازات بیشتری از جمهوری اسلامی ایران را نیز دنبال می‌کند. همانطور که روزنامه شرق نیز اشاره کرده است، دولت دموکرات ایالات متحده، به دنبال پیوست های موشکی، منطقه‌ای و امنیتی به برجام است.

به عبارتی ساده‌تر، بایدن نه تنها قصد بازگشت به برجام فعلی را ندارد، که به دنبال مذاکره بر سر قدرت موشکی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران است. موضوعی که اصلاح‌طلبان به‌خاطر ذوق زدگی‌شان بابت توییت فارسی وزارت خارجه آمریکا، قادر به دیدنش نیستند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ظریف همچنان در توهم احیای برجام است

توهم ظریف

سیاست خارجی آمریکا با تبدیل‌شدن اوباما به ترامپ یا ترامپ به بایدن فقط در تفاسیر رسانه‌ای تغییر می‌کند!

در حقیقت اگر هم جایی در جهان سیاست خارجی آمریکا تغییر معناداری کرده علت واقعی چنین تغییری، عدمِ امکانِ تداوم سیاست قبلی بوده است و نه تغییر رئیس‌جمهور.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.