سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / حشدالشعبی: مقابل طرح اردوغان برای اشغال سنجار می‌ایستیم

حشدالشعبی: مقابل طرح اردوغان برای اشغال سنجار می‌ایستیم

فرماندهان حشد‌الشعبی به دولت بغداد هشدار دادند که اگر جلوی حمله ترکیه به منطقه «سنجار» در شمال عراق را نگیرد، حشدالشعبی وارد عمل می‌شود و مقابل ارتش ترکیه می‌ایستد.

«هادی عامری» رئیس‌ائتلاف «فتح» و از فرماندهان حشدالشعبی، از احتمال حمله نظامی قریب‌الوقوع ترکیه به شمال عراق خبر داد و گفت که الحشد‌الشعبی و نیروهای امنیتی آماده دفاع از خاک این کشور هستند.

‌هادی عامری گفت که براساس اطلاعات موثق، ارتش ترکیه قصد دارد به منطقه کوهستانی «سنجار» در شمال عراق حمله کند.

او ضمن هشدار به مقامات آنکارا در‌باره پیشروی در خاک عراق، تصریح کرد: «ترکیه باید از اقدامات خصمانه خود دست بردارد؛ اقداماتی که نه تنها در خدمت روابط دوجانبه با عراق نبوده، بلکه تأثیر عمیقی بر این روابط خواهد گذاشت». عامری افزود: «ما از ترکیه انتظار داشتیم که از اراضی عراق عقب‌نشینی کامل کند، نه اینکه بر اشغالگری خود بیفزاید». رئیس‌ائتلاف فتح از دولت به نخست‌وزیری « مصطفی کاظمی» نیز خواست، همه اقدامات لازم برای جلوگیری از حملات ترکیه به خاک عراق را اتخاذ کند.

رئیس‌سپاه بدر عراق تاکید کرد: «نیروهای امنیتی و حشد‌الشعبی قادر به دفاع از عراق و حفاظت از خاک مقدس کشورشان هستند».

منطقه سنجار در غرب استان نینوی به مرکزیت شهر موصل، قرار دارد و طی سال‌های گذشته در سایه نبود نیروهای عراقی در این منطقه، پ.ک.ک از این منطقه به عنوان محلی برای فعالیت‌های خود استفاده کرده است.

مقامات ترکیه بارها درباره تبدیل شدن این منطقه به قندیل دوم (نام کوهستانی در نزدیکی مرزهای ایران، عراق و ترکیه و محل استقرار عناصر پ.ک.ک) هشدار داده‌اند. آخرین هشدارها از زبان «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه، جاری شده است؛ او گفته بود، شاید نیروهای ترکیه یکی از شب‌ها ناگهان در سنجار عملیاتی انجام دهند.

جنبش «نجبا» وابسته به حشدالشعبی عراق نیز در واکنش به خبر آمادگی ترکیه برای انجام عملیات نظامی در شمال عراق، اعلام کرد که آنکارا باید در مورد اقدامات خود تجدید نظر کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، این جنبش در بیانیه خود هشدار داد، چنانچه مقابل حملات ترکیه به شمال عراق نایستد، مقاومت خود دست به کار خواهد شد. نجبا در بیانیه خود تصریح کرد: « موضع‌گیری‌های ضعیف رسمی(دولت) و منافع تنگ‌نظرانه گروه‌ها، باعث شده است که حاکمیت عراق به طور مکرر نقض شود و هر کشوری به عراق تجاوز کند».

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا در شورای امنیت را وتو کردند

پیش نویس قطعنامه آمریکا به معمای گرفتن اجازه از سازمان ملل برای ادامه حملات اسرائیل است

گستره عشق به رهبری

ويدئو/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.